8 manieren om je alt-tekst SEO-strategie aan te vullen via @sejournal, @alttext_ai

8 manieren om je alt-tekst SEO-strategie aan te vullen via @sejournal, @alttext_ai post thumbnail image
Alternatieve tekst. Je weet dat het belangrijk is voor SEO. Google heeft zelfs verklaard dat alt-tekst een rankingfactor is. Naarmate het zoeken naar afbeeldingen blijft groeien, is de beschrijving van afbeeldingen nog belangrijker geworden voor webcrawlers. Maar zonder een korte zin om de afbeelding te beschrijven, hoe maak je je alt-tekst nog beter? De waarheid is dat alt-tekst, net als elk ander onderdeel van SEO, baat heeft bij een strategie. Dit zou een strategie moeten zijn die niet alleen de effectiviteit van uw alt-tekst vergroot, maar ook uw alt-tekst vereenvoudigt en automatiseert, zodat u meer tijd heeft om u te concentreren op gebieden van een hoger niveau. Hoe meer u overeenkomt met uw zoekwoorden – inhoud, backlinks en technische componenten van de pagina zoals alt-tekst – hoe hoger uw rankingpotentieel. U kunt trefwoorden handmatig invoeren, of een service zoals AltText.ai kan trefwoorden integreren in door AI gegenereerde alt-tekst.

Wat is alt-tekst?

Laten we eerst beginnen met de basis. Alt-tekst is HTML-code die beschrijft wat er in de afbeelding staat. Schermlezers gebruiken alt-tekst om mensen met een visuele beperking te helpen. Zoekmachines gebruiken ook alt-tekst om te begrijpen wat er op een pagina staat en hoe deze moet worden geïndexeerd. Alt-tekst ontbreekt – slecht. Elke relevante alternatieve tekst verdient de voorkeur. En SEO-geoptimaliseerde alt-tekst is de beste. Maar hoe komen we daar – zonder urenlang met de hand te hoeven typen? Hier is hoe:

1) Stel methodisch prioriteiten, update en voeg alt-tekst toe aan belangrijke afbeeldingen

We kennen veel mensen die in dit schuitje zitten: je hebt honderden of zelfs duizenden afbeeldingen zonder alt-tekst. Je weet dat je het nodig hebt, maar het is zo. Een werk. Wie heeft daar tijd voor? Niemand, dat is wat. Dus om dingen gemakkelijker te maken, moet u eerst prioriteiten stellen.

Voeg alt-tekst toe aan uw meest bezochte pagina’s

Ga naar je meest bezochte pagina’s en voer handmatig de alt-tekst voor die afbeeldingen in. Als je tijd hebt, kun je de top 5, 10, 20 pagina’s bekijken.

Gebruik AI om alt-tekst massaal bij te werken

Als je veel afbeeldingen hebt, wil je misschien alt-tekst automatiseren met AI. Een krachtige tool als AltText.ai kan hele beeldbibliotheken enorm updaten in een fractie van de tijd die een copywriter nodig zou hebben. 8 manieren om uw Alt-tekst SEO-strategie een boost te geven Screenshot van AltText.ai WordPress Plugin Bulk Generator, 2023 in juni

Beste resultaten: gebruik deze hybride AI en handmatige alt-tekstbenadering

Dan is er een hybride aanpak: bulk-update van alt-tekst met AI, ga vervolgens naar de meest populaire berichten en verfijn ze handmatig. AltText.ai heeft een optionele menselijke beoordelingsfunctie als u weinig tijd heeft maar de hoogste nauwkeurigheid en vertrouwen nodig heeft. Bovendien vergen sommige afbeeldingen, zoals infographics, meer tijd en moeite om uit te pakken. Door eenvoudigere afbeeldingen naar AI te verplaatsen, kunt u tijd besteden aan afbeeldingen die echt een menselijke aanraking nodig hebben.

2) Voeg de alt-tekst toe zoals gewoonlijk

Wanneer u nieuwe afbeeldingen moet uploaden, hoeft u alleen de alt-tekst te vervangen als onderdeel van uw normale workflow. Er zijn twee eenvoudige manieren om dit te doen:
  • Implementeer een checklist voor alt-tekst voordat u een bericht plaatst.
  • Gebruik een programma of plug-in die automatisch alt-tekst genereert wanneer afbeeldingen worden toegevoegd of bijgewerkt.
De meeste CMS’en hebben een alt-tekstveld, hoewel sommige het gemakkelijker maken dan andere. Met WordPress kun je alt-tekst invoeren vanuit je mediabibliotheek of bij het maken van een bericht. Andere sites zoals Shopify vereisen dat u niets doet en op een productfoto klikt. Hoewel veel bedrijven werken aan het verbeteren van toegankelijkheidsfuncties (waaronder het intuïtiever maken van alt-tekstinvoer), moet u wellicht vertrouwd raken met uw specifieke CMS. AltText.ai vereenvoudigt deze workflow door automatisch alt-tekst te genereren – alles gebeurt achter de schermen. Het draait op de achtergrond en vereist geen extra handelingen. AltText.ai-integraties zijn momenteel beschikbaar voor WordPress, Shopify, Contentful en Hygraph, naast een webinterface en ontwikkelaars-API.

3) Gebruik alt-tekst om context en trefwoorden voor uw afbeeldingen te geven

Het is niet genoeg om alleen te beschrijven wat er op je afbeelding staat. Hoe belangrijk alt-tekst ook is, het invoeren van een foto van uw huisdier als “kat” zal u nooit helpen bij het rangschikken [cat]. Geef in plaats daarvan context voor de afbeelding die Google zo nauwkeurig mogelijk vertelt wat u aanbiedt. Overweeg een foto van een heteluchtballon. “Heteluchtballon” is generieke alt-tekst die Google niet echt vertelt wat uw site is of wat uw waarde is voor gebruikers. Als u uw alt-tekst echter markeert als ‘heteluchtballon boven Napa Valley’ of ‘heteluchtballon en accessoires te koop’, bevestigt u aan Google wat u aanbiedt en aan wie u het zou moeten aanbieden. met aanvullende informatie van uw pagina. getoond worden. Ook hier moeten trefwoorden worden gebruikt. Je hebt waarschijnlijk veel tijd besteed aan het onderzoeken van zoekwoorden. Nou, maak er het beste van! Zorg ervoor dat u uw zoekwoorden in uw alt-tekst opneemt.

4) Probeer je al-tekst niet te bedekken met je zoekwoorden

Ja, u moet zoekwoorden opnemen, maar doe dit zorgvuldig. Overmatig gebruik van zoekwoorden zorgt niet alleen voor een slechte gebruikerservaring, maar kan ook als spam overkomen voor zoekmachines. Alternatieve tekst zou moeten zijn:
  • Grammaticaal nauwkeurig.
  • Een leesbare zin of woordgroep die overbodige overbodige woorden of beschrijvingen vermijdt die geen verband houden met de afbeelding zelf.
Dit is waar je innerlijke dichter een rol kan spelen, omdat je je zoekwoorden op een natuurlijke, naadloze manier wilt verweven. Vaak is dat zo het is beter om één of twee zoekwoorden te kiezen, in plaats van ze allemaal te dwingen op te nemen. Onthoud dat alt-tekst slechts één factor is in uw zoekpositie. De sleutel is om een ​​betrouwbare pagina van hoge kwaliteit te maken, wat inhoudt dat u consistente en nauwkeurige alt-tekst moet schrijven. Als u kiest voor automatische alt-tekst, zal AltText.ai altijd een balans vinden tussen zoekwoorden en de noodzaak om echte en niet-spam beschrijvende alt-tekst te hebben. Met behulp van AI-taalmodellen creëert AltText.ai natuurlijk klinkende zinnen door de meest relevante SEO-trefwoorden te selecteren. 8 manieren om uw Alt-tekst SEO-strategie een boost te geven Screenshot van AltText.ai, 2023 in juni 8 manieren om uw Alt-tekst SEO-strategie een boost te geven Screenshot van AltText.ai, 2023 in juni

5) Vermijd het gebruik van eenvoudige alt-tekstformules

Het kan verleidelijk zijn om een ​​gestandaardiseerd formaat te gebruiken en er een punt achter te zetten. Stel, je hebt een e-mailadres handelswinkel en alt-tekstsjabloon: “Productmerk” + “Productnaam”. Het is zeker beter dan niets, maar het is ook erg algemeen en dekt niet alle attributen waar mensen naar op zoek zijn.

Hoe alt-tekst te structureren

Combineer onderscheidende, relevante details met belangrijke productgegevens. Als u een populair product verkoopt, kan deze aanvullende informatie u een voorsprong geven op uw concurrenten. Enkele veelgebruikte zoektermen die u misschien wilt vermelden, zijn:
  • Kleur.
  • Bijzonderheden en design.
  • Gebruikte materialen.
En dat is waar AI ook van pas komt. Als deze kenmerken zichtbaar zijn op uw productfoto, kan AI computer vision ze automatisch detecteren en combineren met uw productgegevens. Dit bespaart enorm veel tijd als je een enorme productcatalogus hebt met al te eenvoudige alt-tekst die de klant niet aanspreekt en waarnaar ze misschien op zoek zijn. 8 manieren om uw Alt-tekst SEO-strategie een boost te geven Screenshot van de AltText.ai Shopify-app, 2023 in juni

6) Laat perfectie niet de vijand van goed zijn

Ernstig. Ja, alt-tekst is waardevol SEO-vastgoed. Wilt u het rendement van dit vastgoed optimaliseren? Natuurlijk. Maar als je nu geen bandbreedte hebt, probeer dan iets te verminderen. Volgens John Mueller van Google’s Search Off the Record-podcast: “Als je voor het eerst alt-tekst toevoegt, is elke alt-tekst soms beter dan niets.” Waarom? Vanuit het oogpunt van toegankelijkheid kunnen schermlezers die afbeeldingen zonder alt-tekst detecteren, u nutteloze (om nog maar te zwijgen van vervelende) informatie vertellen, zoals de alfanumerieke bestandsnaam van de afbeelding. Het zorgt voor een vreselijke ervaring. Vanuit het oogpunt van een CSO neemt Google toegankelijkheid serieus, dus elke fout, zoals het ontbreken van alt-tekst, kan worden gezien als een zwak punt op uw site.

Relevante berichten