Hoe u macro-economische signalen kunt opnemen in uw SEO-strategie

Hoe u macro-economische signalen kunt opnemen in uw SEO-strategie post thumbnail image
U bent een SEO met de beste bedoelingen om het verkeer te vergroten en de bekendheid van uw merk (of uw klant) te vergroten. Je gaat na je werk naar de supermarkt en betaalt een paar euro meer dan je had verwacht. Op weg naar huis stop je om je benzinetank te vullen en merk je dat de prijs per gallon hoger is dan de laatste keer dat je tankte. U haalt uw schouders op en begint uw volgende dag in uw hoofd te plannen, zich te verdiepen in uw favoriete zoekwoordonderzoekstool, de snelheidsstatistieken van uw site te controleren na het optimaliseren van enkele activa en prioriteit te geven aan enkele pagina’s die moeten worden beoordeeld op basis van uw maandelijkse verkeersanalyse. Ik ben hier om je te vertellen dat je iets mist. Als de afgelopen 12 maanden me iets hebben geleerd, is het dat macro-economische trends een grote invloed hebben op de manier waarop consumenten omgaan met online-inhoud. SEO is misschien niet het eerste initiatief waar iemand aan denkt bij het bedenken van een strategie om macro-aspecten in hun marketingcampagnes op te nemen, maar als u dat niet doet, loopt u iets mis. Dit artikel onderzoekt:
  • Macro-economische signalen om naar te kijken en waarom.
  • Bronnen voor het meten van gebruikersrespons.
  • Hoe opkomende behoeften en emoties van consumenten te beoordelen.
  • Hoe u deze behoeften en emoties kunt aanpakken in uw SEO-campagnes.

Macro-economische signalen om naar te kijken en waarom

Ik zeg niet dat de dagelijkse gasprijzen als barometer moeten worden gebruikt. Ik ben zeggen dat ze een goede herinnering kunnen zijn om het grotere geheel in de gaten te houden. Signalen om op te letten zijn onder andere:
  • Waarderingen consumentenvertrouwen.
  • Trends in venture capital en private equity financiering.
  • Beurs.
  • Inflatie.
  • Maandelijks werkverslag.
Als je in B2C zit, zijn consumentenvertrouwen, inflatie en banen de sleutelwoorden. Als je in B2B zit (vooral met snelgroeiende bedrijven zoals ik), is het belangrijk om te beoordelen hoe gemakkelijk (en/of duur) het is om fondsen te werven. En voor marketingbureaus: houd er rekening mee dat de macro-economie een grote impact heeft op de manier waarop bedrijven besteden aan marketing en consumentenwerving. Als u in een branche werkt die nauw verwant is aan financiën, zoals kredietverlening, onroerend goed of verzekeringen, moet u waarschijnlijk een tweede laag van belangrijke statistieken (zoals hypotheekrente) bewaken. Hoe dan ook, als u de economische situatie kent, kunt u bepalen wanneer u het beste naar meer informatie kunt zoeken waarmee u gebruikers effectief kunt betrekken.

Bronnen voor het meten van gebruikersrespons

De SEO-ruimte gaat niet over in een rapportagebubbel blijven; het gaat om het aanboren van het gedrag van je publiek, wat betekent dat je je publiek moet kennen. Dit is aanzienlijk meer dan het maandelijkse zoekvolume en het zoekvolume in de loop van de tijd. De meeste grote hulpprogramma’s voor zoekwoorden worden in de loop van de tijd maandelijks opgebouwd en geven u niet de flexibiliteit die u nodig hebt om de impact in realtime te meten. Google Trends daarentegen is een ongelooflijke real-time bron voor gedragsverandering geworden. Bekijk de geografische (en elk uur) uitsplitsing van de vraag “filteren airconditioners vuurrook uit” tijdens de verschrikkelijke juni dat Canadese bosbranden de hemel in de metro van New York oranje kleurden: "Filteren airconditioners brandrook" op Google Trends. Google Trends - Interesse per subregio Twitter en Reddit zijn andere goede bronnen van actuele informatie. Afhankelijk van wie je volgt, kan Twitter je meningen geven over mensen zoals journalisten en politici die helpen het bredere discours vorm te geven. Reddit kan je meenemen naar het onkruid om je te laten zien wat mensen dichter bij de grond zeggen. Om de impact in een specifieke branche te meten en de meest populaire methoden en invalshoeken te bekijken:
  • Kies twee of drie vertrouwde branchewebsites.
  • Beoordeel (niet-gesponsorde) artikelen op de hoofdposities. Die verdienden bijna altijd dat onroerend goed met veel schulden.
Het is altijd goed om kwalitatieve data te verzamelen van uw klanten, opdrachtgevers en prospects. Uw rapporten – van Google Search Console en Google Analytics – laten u in realtime zien of u al activa heeft die hernieuwde belangstelling trekken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe opkomende behoeften en emoties van consumenten te beoordelen

Als de bronnen waarnaar ik zojuist heb verwezen meer dan eens gemeenschappelijke thema’s, kansen of uitdagingen hebben behandeld, moet u een ander analyseniveau uitvoeren. Welke angsten, ambities of vragen onthult het die je kunt aanpakken via UX en content? En welke aanpassingen zou je kunnen toevoegen aan bredere zoekopdrachten om ze actueel en relevant te maken? Een paar jaar geleden bijvoorbeeld, toen de hypotheekrente 2-3% was, zou een simpele “hypotheekmakelaar” voldoende zijn geweest. Met de snel stijgende rentetarieven van vandaag, zou zoiets als een “vergelijkingstool voor hypotheekmakelaars” of “prijsvergelijking voor hypotheekmakelaars” waarschijnlijk veel serieuze betrokkenheid opleveren. Als het op B2B aankomt, betekent minder financiering veel bezuinigingen, wat op zijn beurt betekent minder transactie-intentie en een opwaartse verschuiving naar onderzoek en onderwijs, die u kunt aanpakken met inhoud die de uitdagingen van de branche en uw unieke oplossingen aanpakt. .

Hoe u deze behoeften en emoties kunt aanpakken in uw SEO-campagnes

Ik heb al een paar manieren genoemd om dit op te lossen door de aard van de inhoud en de zoekwoorden te wijzigen zodat deze overeenkomen met de conversie-intentie. Andere manieren om analyses te gebruiken zijn onder meer nieuwe sitehubs om individuele uitdagingen aan te pakken, vernieuwde UX om relevante onderwerpen en berichten te benadrukken, en zelfs nieuwe contentinitiatieven. (Ik had bijvoorbeeld ooit een klant in de productie; we bouwden een contentstrategie op basis van het maandelijkse banenrapport van het Bureau of Labor Statistics, waarbij we elke keer dat het rapport werd vrijgegeven, realtime analyse kregen van de CEO van de klant, en we zouden de analyse onmiddellijk plaatsen en veel extra verkeer krijgen.) De volgende stap is om de informatie te verstrekken aan onze betaalde mediateamgenoten. Laten we zeggen dat we inhoud hebben gemaakt voor een relevante term die veel verkeer en conversies genereert (dit zijn directionele gegevens, maar laten nog steeds zien dat de pagina waardevol is). In dat geval zal uw betaalde mediateam willen weten dat bieden op die termijn, ook al is het duur, zeer waarschijnlijk succesvol zal zijn. Onthoud vanuit het oogpunt van zoekwoorden dat zoekwoordplanners niet precies worden bijgewerkt met verkeersgegevens, dus als u pieken in realtime ziet, kunt u uw betaalde collega’s helpen hiervan te profiteren voordat uw zoekwoorduitgaven het piekvolume bereiken.

Kijkend naar het grotere geheel

U zult merken dat geen van de bovenstaande (zeer amateuristische) voorspellingen over de economie zelf bevatte. Of de economie nu blijft veranderen, ten goede keert of fluctueert, dezelfde principes zijn van toepassing: uw SEO-strategie moet de macrotrends weerspiegelen. En dat is het niet gewoon economie. Zoals COVID ons heeft geleerd, creëert alles dat een transformerend effect heeft op de samenleving als geheel nieuwe behoeften die SEO kan helpen aanpakken. Beschouw dit dus als een herinnering om uw perspectief buiten het gebruikelijke te verruimen. Zelfs met SEO kunnen een beetje nieuwsgierigheid en real-time analyse resultaten opleveren die je niet ziet groeien in de Zoekwoordplanner. Het bericht Hoe u macro-economische signalen kunt opnemen in uw SEO-strategie verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten