Kroger maakt zich los van Microsoft om zijn advertentieplatform, Kroger Precision Marketing, in zijn eigen bedrijf onder te brengen. Het nieuwe systeem, waar de kruidenier het afgelopen jaar aan heeft gewerkt, bevindt zich momenteel in de bètafase, maar alle marketeers zijn van plan om in het najaar over te stappen.
Waarom kan het ons schelen? Kroger is de grootste supermarktketen in de Verenigde Staten, met 2.700 winkels in 35 staten en een geschiedenis van meer dan 2.000 merken. Marketeers die campagnes lanceerden met behulp van het oude advertentieplatform, vonden het “onhandig” en onnodig tijdrovend, waardoor ze gedwongen werden door meerdere systemen te navigeren om een campagne aan de gang te krijgen. Maar het nieuwe platform fungeert als een one-stop-shop voor marketeers om advertenties weer te geven en toegang te krijgen tot gegevens, wat betekent dat ze sneller weloverwogen beslissingen kunnen nemen voor een betere ROI. “Deze beslissing hebben we niet lichtvaardig genomen, omdat Microsoft een geweldige partner is geweest”, vertelde Dan Mayer, vice-president van het 84.51˚-mediaplatform van Kroger Precision Marketing, aan Search Engine Land. “Dit nieuwe platform biedt echter [marketers] meer controle en de mogelijkheid om veel sneller op gegevens en inzichten te reageren – daar zijn we enthousiast over.
Benadrukt. Het nieuwe platform stelt marketeers in staat om:
- Bereik relevante doelgroepen met op zoekopdrachten gebaseerde inzichten en aangepaste advertentiegroepen.
- Creëer, herhaal en activeer creatieve berichten op het platform.
- Pas meerdere advertentiesjablonen aan en sla ze op per merk en product.
- Optimaliseer alle campagne-elementen, inclusief budgetten, berichten en vluchten.
- Genereer rapporten en verbeter de prestaties op basis van deterministische detailhandelgegevens, waaronder omzetgroei, penetratie van huishoudens en eenheidsgroei.
Hoewel Kroger verheugd is om zijn nieuwe advertentieplatform te introduceren, benadrukte Mayer dat het systeem altijd “werk in uitvoering” zal zijn en dat het team graag feedback van klanten wil horen.
- “De mediaruimte is ongelooflijk dynamisch en er komt nog veel meer aan. We willen de functies ervan blijven verbeteren”, zei Mayer.
Lees voor meer informatie over het nieuwe zelfbedieningsadvertentieplatform van Kroger verder voor hoogtepunten uit mijn recente Q&A met Mayer.
Kroger’s ‘grootste pijnpunt’
Marketeers gaven Kroger feedback over de interface van het oude platform en zeiden dat het onnodig tijdrovend was om een campagne te publiceren.
- “Een van de grootste pijnpunten was zijn creativiteit.
- “Vooral de gerichte advertenties op de site waren een beetje inconsistent omdat het campagneproces op één plek begon, maar je moet eruit springen om die advertentie op een andere plek te maken, en dan moet je weer terugkomen!”
- “Eerlijk gezegd is de huidige situatie een beetje lastig. Er zijn meerdere systemen [marketers] u moet bladeren naar de te publiceren campagne. We moesten die ene ervaring op de een of andere manier combineren in één platform.
Intrekking van de controle
Om het grootste pijnpunt van een marketeer aan te pakken, nam Kroger de moeilijke beslissing om Microsoft te dumpen en een intern zelfbedieningsadvertentieplatform te bouwen, zodat het onderzoeksteam real-time gegevens kon leveren voor betere controle.
- “We denken graag dat we gezond zijn in onze obsessie met en het optimaliseren van onze klantervaring.”
- “[Going in-house] geeft ons directe controle over deze ervaring door ons in staat te stellen om vloeiender en sneller inzichten en wetenschap uit onze gegevens te halen.
- “Nu zijn wij eigenaar van de roadmap, wij bepalen de prioriteit en wat we kunnen beginnen met produceren en wanneer, terwijl we voorheen afhankelijk waren van partners om dat materiaal op de markt te brengen.”
- “Met ons nieuwe platform [marketers] kunnen nu via één toegangspunt rechtstreeks naar ons komen en op dat platform blijven. U wilt niet overschakelen naar andere platforms om uw campagnes uit te voeren.
Tot nu toe is het oordeel van de marketeers…
Hoewel het nieuwe platform nog in bèta is en nog in de kinderschoenen staat, is Kroger al begonnen met het verzamelen van feedback.
- “Tot nu toe is het voor marketeers gemakkelijker geweest om feedback te krijgen, omdat we het proces voor hen hebben vereenvoudigd.”
- “Marketeers lijken nu veel waarde te hechten aan gebruiksgemak, vooral als het gaat om het opzetten en activeren van campagnes.”
- “Ze zijn ook enthousiast over de wetenschap die we aan hen leveren – en een beetje sneller.” We hebben in het verleden met succes wetenschap gebruikt, maar nu is het een veel sneller proces en kunnen adverteerders de voordelen ervan zien door de prestaties van hun campagnes te verbeteren.
- “Maar toen we dit platform aan het bouwen waren, waren er zeker plaatsen waarvan we dachten dat we alles onder de knie hadden, en toen gingen we het testen en realiseerden we ons, oh, dat hebben we gemist, dus we moeten een functiecomponent toevoegen.” . Ik ben dan ook verheugd om meer feedback te krijgen van onze adverteerders zodra dit gebeurt.
Verdere stappen
Het nieuwe advertentieplatform van Kroger wordt pas in de herfst voor alle marketeers uitgerold, maar het bedrijf kijkt al vooruit naar volgend jaar en daarna.
- “Alle adverteerders zullen tegen het einde van het jaar aan boord zijn en we staan open voor de feedback die ze te bieden hebben terwijl we doorgaan met het verbeteren van functies en functionaliteit.”
- “Marketeers kunnen feedback geven op het advertentieplatform.
- “Bovendien zullen we dit jaar en volgend jaar doorgaan met het bouwen van het platform met andere advertentie-ervaringen buiten onze site.”
- “We maken op dit moment geen omzet of onze financiële doelen bekend, maar we verwachten snel te blijven groeien.” Bekijk deze ruimte!
Het bericht Het nieuwe zelfbedieningsadvertentieplatform van Kroger: wat u moet weten verscheen eerst op Search Engine Land.