De magie van meerkanaals MNTN connected TV

De magie van meerkanaals MNTN connected TV post thumbnail image

Omdat we in een wereld met meerdere kanalen leven

Wanneer heb je voor het laatst minder dan drie met internet verbonden apparaten per dag gebruikt? Minder dan twee? Een? We gokken dat het lang geleden is (of nooit). In de wereld van vandaag zijn op internet aangesloten apparaten een integraal, zo niet het belangrijkste onderdeel van de dag van de meeste gebruikers. Met alles van smart-tv’s en smartphones tot tablets binnen handbereik en binnen handbereik, springen ze vaak van scherm naar scherm en verdelen ze hun aandacht over al deze apparaten. Bovendien hebben ze de neiging om merken te onderzoeken, te kopen en ermee om te gaan. Uw strategie als adverteerder zou dus in deze richting moeten zijn. Met een omnichannelbenadering kunnen merken consumenten aanspreken, ongeacht naar welk apparaat ze kijken of hoe ver ze zich in de trechter bevinden. En ja, om een ​​allesomvattende omnichannelstrategie te realiseren, moeten merken connected tv in hun marketingmix opnemen.

STV als integraal onderdeel van de multichannelstrategie

Geen paniek, connected TV is handiger dan ooit voor adverteerders. Met meer door advertenties ondersteunde streaming, komen gebruikers massaal om advertenties te streamen om te profiteren van lagere prijzen. Sterker nog, dit jaar zal het aantal door advertenties ondersteunde video-on-demand (AVOD)-platforms in de VS naar verwachting meer dan verdrievoudigen dan het aantal abonnements-streamingplatforms. Dit betekent dat adverteerders meer mogelijkheden hebben om hun ideale klanten te bereiken via connected TV. En met alle vooruitgang die is geboekt in de STV-advertentietechnologie, is het voor merken gemakkelijker dan ooit om zowel aangesloten tv als andere advertentiekanalen te gebruiken. Toen lineair het enige kanaal voor tv-reclame was, was het veel moeilijker om te schakelen in een tv-campagne; nu kunnen merken hun advertenties snel implementeren of wijzigen als dat nodig is. Bovendien kunnen adverteerders met CTV’s robuuste mogelijkheden voor doelgroeptargeting specifieke doelgroepen targeten en realtime, aanpasbare feedback ontvangen over de prestaties en het succes van hun campagnes.

Maak gebruik van de vaardigheden op het gebied van digitale marketing voor CTV

Nog steeds bezorgd over het toevoegen van STV aan je advertentieset? Hier is een geheim: als u al betaalde zoek- en socialemediacampagnes uitvoert, bent u waarschijnlijk al een expert. Connected TV sluit goed aan bij de kernprincipes en methodologieën van performance marketing en is een aanvullende oplossing voor adverteerders die al bekend zijn met deze kanalen. U kunt zelfs dezelfde vaardigheden gebruiken die u hebt ontwikkeld bij het uitvoeren van campagnes op andere platforms om aan de slag te gaan met connected tv. Bijvoorbeeld: weet u hoe u gerichte zoekwoorden moet gebruiken wanneer u betaalde zoekcampagnes uitvoert? Geweldig! U weet al hoe u gerichte zoekwoorden in uw hulpprogramma voor doelgroepsegmentatie kunt gebruiken om waardevolle leads voor uw nieuwe CPM-campagne te identificeren en te converteren. Het maken van een STV-campagne volgt dezelfde basisprincipes als elke andere digitale campagne. Eerst definieert u uw doel en budget, kiest u uw doelgroepsegmenten, uploadt u eventuele creatieve middelen en voordat u het weet, voert u uw campagne uit. Zodra het actief is, kunt u ook de prestaties van uw campagne in realtime volgen en indien nodig optimaliseren – nogmaals, net zoals u al doet met uw andere prestatiekanalen.

Het halo-effect van CTV is een game-wisselaar

Klaar voor de kers op de taart? Wanneer connected tv is opgenomen in een advertentieset met meerdere kanalen, kun je profiteren van een van de grootste voordelen: het “halo”-effect op andere kanalen. Wanneer geïntegreerd in uw marketingstrategie, zorgen de nauwkeurige targetingmogelijkheden, uitgebreide meetinstrumenten en onmisbare advertenties van connected TV ervoor dat u betere resultaten ziet op alle kanalen, niet alleen op STV. U zult dit effect vooral zien in campagnes voor betaald zoeken en sociale media. Als we naar de first-party data van MNTN keken, ontdekten we dat het connected TV-halo-effect na 30 dagen de conversieratio’s verhoogde voor betaalde sociale media (4%) en betaalde zoekresultaten (2%). En na 90 dagen werd de impact nog groter, met een 9% hogere betaalde sociale conversieratio en een 22% (!) hogere betaalde zoekconversieratio. Uiteindelijk, in een wereld waar uw gebruikers toegankelijk zijn op elk denkbaar apparaat, verliest u elke dag een kans (en een kans voor uw concurrenten om er als eerste te komen) als u niet elke dag hun aanwijzingen naar die apparaten volgt. En hoe eerder je begint, hoe sneller connected tv-campagnes via andere kanalen kunnen schitteren. Het bericht De omnichannel-magie van verbonden tv verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten