Google geeft antwoord op hoe u uw Discover-verkeer terug kunt krijgen nadat het is opgedroogd

Google-medewerker Martin Splitts in 2023. Juli. In de sessie Kantooruren de vraag beantwoord wat te doen als het verkeer vanuit Google Discover opdroogt. Martin biedt snel inzicht in waar Google Discover zich op richt.

Google ontdekken

Discover is een feed met artikelen die gebruikers mogelijk interessant vinden. Google gebruikt signalen over de interesses van de gebruiker om inhoud te onthullen die verband houdt met die interesses. wat die signalen van interesse zijn, is onbekend. Er is geen documentatie waarin wordt beschreven welke signalen Google gebruikt om de interesse van gebruikers te bepalen. Maar voor iedereen die op Discover let, is het duidelijk dat een van de signalen zou kunnen zijn waarnaar de gebruiker op zoek is.

Hoe krijg en onderhoud ik Google Discover-verkeer?

Hier wordt de vraag gesteld:
“Geen Google Discover meer… Wat kan ik doen om terug te komen?”
Martin Splitt van Google antwoordde:
Ontdekken is een natuurlijke functie die inspeelt op de behoeften en gewoonten van gebruikers. Er is dus geen eenvoudig antwoord om Discover-verkeer terug te krijgen. Over het algemeen kan content die is geïndexeerd en voldoet aan onze contentrichtlijnen worden opgenomen in Discover. Maar … Discover-verkeer is moeilijk te voorspellen en zal afnemen.

Google richt zich op de vraag en gewoonten van de consument

Deze beschrijving van hoe Google Discover werkt, is nuttig omdat het laat zien hoe het selectieproces is gekoppeld aan wat gebruikers willen zien.
De pagina van Google om toegang te krijgen tot Google Discover heeft deze tips:

Frisse en groenblijvende thema’s

Hoewel Google relevante evergreen-inhoud weergeeft, zoekt het systeem ook naar nieuwe inhoud over bepaalde onderwerpen die moeten worden bijgewerkt. Zo veranderen onderwerpen als sport, technologie, entertainment en bepaalde producten voortdurend en verschijnen er de hele dag door nieuwe nieuwsonderwerpen. Andere onderwerpen, zoals recepten, veranderen niet echt, tenzij de chef een nieuwe draai geeft aan een oud recept.

Google adviseert:
Discover-inhoud wordt automatisch bijgewerkt wanneer er nieuwe inhoud wordt gepubliceerd, maar Discover is ontworpen om alle soorten nuttige inhoud van overal op internet weer te geven, niet alleen nieuw gepubliceerde inhoud.

Schrijf over onderwerpen, niet over zoekwoorden

Een veelgemaakte fout die ik in de SEO-industrie zie, is dat ik me te veel focus op zoekwoorden of woordsemantiek en niet genoeg op onderwerpen. Mijn ervaring is dat focussen op de semantiek van woorden tijdverspilling is. Focus op interessante onderwerpen. Onderwerpen gaan over wat er in de branche gebeurt en waar mensen op dit moment in geïnteresseerd zijn. Naar mijn mening brengt het focussen op onderwerpen de schrijver dichter bij wat mensen nodig hebben, en dat is waar Google Discover naar op zoek is.

De Google Discover-webpagina biedt dit:
“Als onderdeel van Google Zoeken gebruikt Discover veel van dezelfde signalen en systemen die worden gebruikt in Zoeken om te bepalen welke inhoud nuttig is, voornamelijk voor mensen.

Signalen gebruikt door Google Discover

Nadat je het onderwerp hebt begrepen, moet je het artikel zo schrijven dat duidelijk is waar het over gaat. Dit is waar op zoekwoorden gerichte schrijvers en SEO’s die zich bezighouden met semantiek verloren gaan. In mijn ervaring is een goed beoordeeld artikel een artikel dat zich richt op een onderwerp en dat onderwerp goed communiceert. Als je kijkt naar de kopomtrek, de omtrek van de kopelementen die in het artikel worden gebruikt, zal een onderwerpgericht artikel koppen onthullen die het gemakkelijk maken om over het onderwerp te leren zonder zinnen te hoeven lezen. Kijkend naar de koptekst, zie je een bosaanzicht waar je geen individuele bomen (zinnen) ziet, maar het totaalbeeld. Plan uw inhoud zo dat deze georganiseerd en relevant is voor elk onderwerp, zoals een verhaal in hoofdstukken.
Google biedt de volgende praktische tips:

  • “Gebruik paginatitels die de essentie van de inhoud weergeven…
  • Voeg aantrekkelijke afbeeldingen van hoge kwaliteit toe aan uw inhoud…
  • Lever inhoud die aansluit bij de huidige interesses, een goed verhaal vertelt of unieke inzichten biedt.

Ook raadt Google misleidende titels, overdrijvingen, oproepen tot verontwaardiging en morbide of schokkende onderwerpen af.

Conclusie

Google Discover kan een geweldige bron van verkeer zijn, maar het is niet consistent. In mijn ervaring zijn bij het onderwerp blijven, goed schrijven, goed gecentreerde en relevante afbeeldingen gebruiken en relevant blijven geweldige strategieën om uw kansen op verkeer van Discover te vergroten.

Lees meer over deelname aan Google Discover:
Ontdek ook uw website Monitor kantooruren 7:32 min.:

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Prostock-studio.

Relevante berichten