3 over het hoofd geziene SEO-conversiestatistieken om te overwegen

CSO-conversies en -tracking is veel meer dan een directe verkoop of lead. Ze kunnen zijn:

  • Nieuwsbrief- en sms-abonnees die worden omgezet in verkopen.
  • Retourcampagnes waarbij klanten je nog niet hebben gekocht of herontdekt.
  • Trek werkzoekenden naar uw vacatures en verlaag uw wervingskosten.

Als u zich alleen richt op directe conversies, mist u het volledige beeld van uw impact op uw bedrijf. Hier zijn enkele voorbeelden van statistieken die u misschien niet gebruikt, maar die een goede manier kunnen zijn om uw echte waarde als SEO voor uw organisatie aan te tonen.

  • CPM-inkomsten
  • Kandidaat overname
  • Winnende campagnes

1. CPM-inkomsten

Als u voor nieuwssites heeft gewerkt, een blogger bent of video-inhoud maakt, weet u hoe belangrijk CPM en CPC-inkomsten zijn. Hoewel het belangrijk is om uw site of kanaal te laten opvallen, kunnen er meer overwinningen zijn. De eerste stap is het verhogen van het aantal pageviews per bezoeker. En het is een gemakkelijke overwinning voor SEO die uw werk gemakkelijker maakt als u niet hoeft te zoeken naar grote zinnen die het moeilijker maken om te concurreren. Hier is een voorbeeld. Laten we zeggen dat er een zin is die 1000 bezoekers naar uw site trekt en één 600. Het advertentieteam wil het hogere aantal omdat dat meer aandacht trekt en dat betekent meer CPM-geld. Maar dat is misschien de verkeerde zet. Als een zoekterm 1,25 paginaweergaven per 1000 bezoekers heeft en 2,5 paginaweergaven voor 600, en de CPM’s zijn hetzelfde, dan is de uitdrukking met 600 termen beter omdat deze winstgevender is. Een woordgroep met 1000 bezoekers trok 1250 paginaweergaven, terwijl een woordgroep met 600 bezoekers 1500. En als de woordgroep minder concurrerend is omdat er minder verkeer is, kan uw werk gemakkelijker worden gerangschikt. En stop daar niet. Kijk naar de daadwerkelijke CPM’s. Als ze allebei 1,5 paginaweergaven per bezoek hadden, kijk dan wat de CPM’s zijn. Misschien is een CPM van 1000 zinnen $ 5 en een CPM van 600 zinnen $ 8. Die extra $ 3 telt op. En het kan nog een niveau verder gaan. Gebruikt uw publicatie affiliate links? Kijk wat de bedoeling van de gebruiker op de pagina is. Laten we zeggen dat de CPM’s hetzelfde zijn, dus het voordeel wordt teruggebracht naar de zin van 1000. Misschien is 1000 Phrases leuk of interessant leesvoer. Om deze reden is CPM een belangrijke aanjager van inkomsten. Als het verkeer van 600 zinnen een “hoe” of een winkelgids is of iets waarbij de gebruiker een product of dienst nodig heeft, is er waarschijnlijk ook een extra affiliate-inkomen. In plaats van een beslissing te nemen op basis van verkeer, paginaweergaven en CPM, praat je met je affiliate relatiebeheerder en vraag je wat voor soort inkomsten affiliate links genereren. Een CPM van $ 5 is niets als u acht commissies van $ 20 of $ 20.200 toevoegt. Een kleinere zin is aantrekkelijker omdat u zowel CPM- als affiliate-commissie-inkomsten krijgt. En we kunnen vijf lagen dieper gaan, maar je snapt het wel. Dit is iets dat we affiliates helpen in onze beheerde programma’s om hen en onze klanten te helpen groeien. Als uitgevers kijken naar paginaweergaven en CPM’s om advertenties te verkopen en geld te verdienen, zijn ze op zoek naar grote zinnen, niet naar het grote geheel. Er moet nog veel gebeuren. En vergeet niet dat bezoekers van deze pagina’s e-mails kunnen worden. e-mail- en sms-abonnees om inkomsten op lange termijn te genereren. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

2. Acquisitie van kandidaten

Talent werven is duur en competitief. Een vacature moet de juiste ogen bereiken en opvallen op jobboards. Wat als u enkele van de barrières zou kunnen wegnemen en kandidaten rechtstreeks naar uw HR-team of wervingsmanager zou kunnen brengen? Dit is een andere statistiek die SEO’s over het hoofd zien. Bekijk de Carrièrepagina op uw website en stel de conversie van sollicitaties en inzendingen in uw analysepakket in. Begin vervolgens met het optimaliseren van het sitegedeelte. Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om locatie-informatie op te nemen als de baan regionaal is, een vacatureoverzicht en op categorieën gebaseerde inhoud over uw wervingsbranche. U kunt over marketingfuncties schrijven in het marketinggedeelte van het carrièregedeelte. Noem lokale bijeenkomsten of gemeenschappen waarmee u wilt communiceren en hoe uw bedrijf werknemers ondersteunt en ondersteunt die actief aan het leren zijn. Dit vergroot de kopij en geeft kandidaten een reden om te solliciteren omdat het bedrijf hun loopbaangroei ondersteunt.

Tip: Als uw bedrijf een actief lid is van sommige van deze groepen, vraag hen dan om u terug te linken naar de carrièresectie voor leden die op zoek zijn naar een baan. Kijk nu hoe uw verkeer toeneemt of afneemt met optimalisatie en welke soorten taken meer aanbiedingen beginnen te vullen. Vraag recruiters, rekruteringsmanagers of het HR-team om kwaliteitsfeedback te geven en pas vervolgens uw pagina’s aan om meer gekwalificeerde kandidaten te krijgen. Vraag ten slotte de wervingsteams om in de database vast te leggen wie naar het interview is gekomen en hoeveel kandidaten zijn aangenomen. Presenteer het elk kwartaal aan uw baas of organisatie en laat zien hoe u het bedrijf geld en tijd hebt bespaard die elders zou kunnen worden besteed. Door kandidaten rechtstreeks naar de site te brengen, hoeft HR niet zoveel uit te geven aan vacaturesites. En door HR te helpen achterstanden op te bouwen, wordt het gemakkelijker om passieve kandidaten te vinden wanneer er een vacature vrijkomt. Het bespaart hen ook tijd en geld.

3. Winnende campagnes

Als SEO werken we regelmatig de inhoud van de webpagina’s bij en hebben we toegang tot de gegevens. Dit omvat tijdschriften voor klantenondersteuning en productmanagers. En als SEO maakt u deel uit van marketing dat u een groot voordeel geeft ten opzichte van andere werknemers. U kunt product- en klantenservicegegevens combineren en vervolgens een geïntegreerd e-mailmarketingplan maken. advertentieteams voor e-mail en sociale media voor een effectievere hefboomwerking. Om dit te doen:

  • Praat met de klantenservice en ontdek hoe klanten de producten gebruiken of wanneer de klantenservice hen laat weten dat het product vaker kan worden gebruikt dan ze dachten.
  • Vraag uw productmanagers of dit gebruik in het openbaar mag worden gezegd. Als alles goed gaat, gaat u naar de productpagina’s en specificatiebladen en voegt u functies toe die klanten nog niet wisten over de diensten van uw bedrijf.
  • Deel hoe vaak mensen ernaar vragen met berichten en e-mails op sociale media. mail commando’s.

Laat ze proberen klantvriendelijke campagnes uit te voeren die passen bij de demografie van mensen die vragen stellen en reageren maar nog niet hebben gedaan. Dit kan ook gelden voor mensen die al jaren niet meer hebben gewinkeld en niet wisten dat het product of de dienst vooruit was gegaan. Als u exit-enquêtes heeft, kijk dan of het gebruik een van de redenen was waarom ze uw merk verlieten. Bovendien kunnen deze chatverklaringen worden gebruikt als “lokaas-e-mails”. brieven” om iemand aan te trekken die begon te betalen maar zich nooit bekeerde. Als er veel vraag is naar deze functies en services, vindt u mogelijk hogere conversieratio’s op productdetailpagina’s. Dit kan gebeuren wanneer u relevant gebruik voor uw product of service deelt waarvan de gebruiker mogelijk heeft gewild en niet wist dat u het aanbood. U kunt vervolgens blogposts en een nieuwe cache met inhoud maken om autoriteit over het onderwerp op te bouwen en traditionele SEO-conversies te stimuleren. Conversies die hier niet worden weergegeven, zijn e-mails. de e-mail en verkopen die u als SEO heeft gedaan, en de potentiële toename van het conversiepercentage door bijgewerkte productpagina’s en specificatiebladen.

Kijkend naar het grotere plaatje

SEO-conversies zijn meer dan alleen verkopen, leads en verkeer per CPM. Bedenk hoe uw vaardigheden de rest van het bedrijf ten goede kunnen komen en begin de volledige impact van uw rol als SEO te waarderen. Als je het goed doet, kun je meer budget hebben voor tooling en engineeringdistributie. Het bericht 3 over het hoofd geziene SEO-conversiestatistieken om te overwegen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten