Herhaaldelijke advertenties op streamingplatforms kunnen volgens een nieuwe studie de reputatie van een merk schaden. Overmatige blootstelling aan dezelfde advertentiecampagnes is door deelnemers aan een nieuw gezamenlijk onderzoek door IPG’s Magna-eenheid en advertentietechnologiebedrijf Nexxen beschreven als “vervelend” en “verstorend”. en platforms. Met name vonden de onderzoekers een afname van 16% in koopintentie bij degenen die dezelfde advertentie zes keer of vaker zagen.
Waarom kan het ons schelen? Marketeers moeten ervoor zorgen dat ze advertentieruimte kopen op platforms die effectieve technologie voor frequentiebeheer gebruiken. Door dit niet te doen, lopen ze het risico de diensten en producten die ze willen promoten te veel bloot te geven, waarvan is vastgesteld dat ze een negatieve invloed hebben op potentiële klanten. Slecht frequentiebeheer vermindert niet alleen de koopintentie, maar kan ook de merkreputatie schaden.
Door de cijfers. Terwijl deelnemers die dezelfde advertentie zes keer zagen, een latere herinnering van 92% rapporteerden, wat wijst op een ongelooflijk sterke merkbekendheid, waren er negatieve bevindingen met betrekking tot een verhoogde frequentie:
- 48% van de deelnemers vond de advertentie “vervelend”.
- 33% van de deelnemers meldde dat reclame hun kijkervaring “verstoorde”.
- 83% van de deelnemers was ervan overtuigd dat de herhaling opzettelijk was.
- 68% van de deelnemers gaf het merk de schuld van de herhaling.
- 44% van de deelnemers wijt de replay aan de streamingdienst.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Wat zeiden de wetenschappers? Kara Manatt, executive vice president of intelligence solutions bij Magna, benadrukte dat repetitieve advertenties zowel merken als streamingplatforms hebben geschaad en oproepen tot verandering. Ze zei:
- “Platforms lijden ook omdat mensen het feit dat dit gebeurt ook toeschrijven aan het platform. Het kan mensen en kijkers zo erg irriteren dat ze elders inhoud willen vinden.
- “Dit versterkt echt de noodzaak om samen te werken met betrouwbare partners die over de juiste technologie beschikken om de frequentie te helpen beheren.” Het is niet alleen een algemene frequentie. Dit zorgt ervoor dat deze zes belichtingen niet in één show voorkomen [but rather] vindt plaats in een passend ritme in de tijd’.
IPG-klant New Balance nam deel aan het onderzoek en zei dat de resultaten de noodzaak van frequentielimieten aantoonden. In de verklaring van het bedrijf staat:
- “Hoewel deze fundamenten momenteel deel uitmaken van ons inkoopproces, kijken we ernaar uit om meer te horen over de grotere vorderingen in de branche vanuit het perspectief van een omroep/uitgever die uiteindelijk een meer optimale gebruikerservaring zullen creëren.”
Over het atelier. Het It’s All in the Delivery-onderzoek van het rapport analyseerde de feedback van 1.246 deelnemers die gedurende een uur verschillende frequenties van dezelfde advertentie bekeken. Sommigen lieten zes keer dezelfde advertentie zien, terwijl anderen hem maar één keer lieten zien. Het bericht Herhaalde advertenties “schade aan merkreputatie en aankoopintentie” verscheen eerst op Search Engine Land.