Beyond SEO: de toekomst van organische zoekoptimalisatie

Beyond SEO: de toekomst van organische zoekoptimalisatie post thumbnail image
Elke week vertelt iemand me dat SEO niet werkt. Deze week kreeg ik online college van een jonge man met een startup. Eerst was er het bescheiden opscheppen over hoe hun bedrijf meer dan $ 20 miljoen per jaar omzet met PPC-advertenties. En de combinatie eindigde met een meedogenloze tirade over hoe AI SEO gaat om zeep helpen. In het artikel van vandaag zal ik je vertellen waarom hij gelijk heeft. Maar wat er gaat komen is veel groter.

OSO: organische zoekoptimalisatie (het is groter en slechter dan SEO)

Nadat ik was bijgekomen van harde online kritiek, deed ik wat elke SEO aan de ontvangende kant doet. Zet de domeinnaam van de man in Ahrefs. Het resultaat van een omzet van $20 miljoen? Slechts 2000 merkzoekopdrachten per maand. Het is geen merk; Hier zijn een paar mensen die je advertenties op TikTok zien om te zien of je legitiem bent. Om eerlijk te zijn, hij heeft gelijk. En hij is niet de enige die er zo over denkt. Sinds Google iedereen vertelde dat Search Generative Experience (SGE) eraan kwam, hebben zelfs SEO-consultants in hun thee gehuild uit angst voor verkeersvernietiging. En om een ​​goede reden zullen er door AI waarschijnlijk minder mensen op websites klikken. Maar het is niet nodig om te huilen in het theekopje dat je tijdens die recente SEO-workshop hebt gegrepen. De SGE zal een nieuw en veel groter beest baren. Organische zoekoptimalisatie (OSO). Het is tijd om marketing 101 opnieuw te bekijken. Merken groeien door meer klanten aan te trekken. Het is geen grote schok, maar ze groeien niet vanwege het verkeer en de beoordelingen. Dus als SEO’s moeten we tactisch nadenken over hoe mensen klant worden. Kortom, we moeten ervoor zorgen dat bedrijven gemakkelijk te begrijpen en te vinden zijn. Om dit in SEO-taal te vertalen, moeten we klanten rangschikken op basis van hun zoekwoorden met een hoge koopintentie. Beoordeel ze op basis van zoektermen voor categorieonderzoek (denk aan vragen en zoeken in vergelijkingsstijl). En vergeet niet dat we informatief zoeken kunnen gebruiken om mensen te bereiken die niet op de markt zijn en hun e-mail proberen te krijgen. postadressen. En dat is vrij veel SEO. Hoe je dit allemaal doet, is discutabel, maar merken willen deze resultaten. Dus hoe verandert dit met SGE/AI?

Het is jouw taak om netwerken op te bouwen… gigantische netwerken

De rol van SEO is om de vraag vast te leggen en te koesteren. Minimale vraag kan worden gegenereerd door middel van SEO. Maar de zoektocht evolueert. Nu gaat Google perspectieven toevoegen die TikTok-video’s en YouTube-shorts beoordelen. We hebben een continu evoluerende ontdekkings- en nieuwsfeed, en natuurlijk hebben we SGE. Zoeken sterft niet, het evolueert. Nu moeten we nadenken over multi-channel SEO. Nu moeten we verder denken dan de eerste Google SERP. Nu moeten we grote netwerken bouwen om aan de vraag van marketingteams te voldoen. En nog beter, speel in op de vraag die andere marketingteams genereren, verrassende SEO-voordelen.

Bereik, groot hoog bereik (en waarom u meer geld krijgt)

Het is prima om je dummy uit te spugen als een SEO en de wereld te vertellen dat je niet naar YouTube gaat om daar aan SEO te doen. Of vermijd TikTok en zeg: “Nee… dat is niets voor mij.” Maar als dat je mentaliteit is, help je merken online niet omdat je geen algemeen tactisch advies kunt geven. Niemand zegt dat je achter de camera moet staan ​​of je eigen video’s moet maken. U hoeft mensen ook niet te vertellen wat ze moeten schrijven om opgenomen te worden in de ontdekkingsfeed. Maar u moet uw vaardigheden uitbreiden om te bestaan ​​in de steeds veranderende wereld van organisch zoeken. Prospective SEO zal een enorme groeikans zijn. In de praktijk is je werk nu veel sexyer. Ten slotte ontvang je uitnodigingen voor sociale teamevenementen waar je ze vraagt ​​om video’s voor je te maken. Dit gaat van het in opdracht geven van geschreven content tot korte video’s, lange video’s, PR en zelfs thought leadership/nieuwscontent. Ja, SEO zal veel hoger zijn. Ja, SEO helpt bedrijven om meer vraag aan te trekken. En ja, het zal SEO helpen een grotere industrie te worden (wat meestal betekent dat u meer betaald krijgt). Het probleem is dat SEO nieuwe leiders nodig heeft. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Het sociale team voert geen zoekwoordenonderzoek uit

Het is verleidelijk om te denken dat het sociale team het tabblad Prospects kiest. Uiteindelijk zal Google inhoud van sociale platforms krijgen. Ze hebben echter genoeg werk te doen om vraaggestuurde inhoud en advertenties te maken die merken in de hoofden van hun doelgroepen brengen. Vragen om zoekhulpmiddelen te gaan gebruiken om erachter te komen op welke zoekwoorden je moet scoren in Google, moet SEO-werk zijn. En leren hoe je die video’s kunt optimaliseren om gevonden te worden in de zoekmachines… ja, dat is ook voor jou. Je zou jaren besteden aan het leren en beheersen van zoekwoordonderzoek. Je weet hoe de algoritmen van Google werken. Aangezien je al jaren om geschreven content vraagt, zal het aanvragen van korte films deel uitmaken van je rol. En om deze reden moet u een omnichannel SEO worden. Omnichannel SEO is de reden waarom organische zoekoptimalisatie een veel nauwkeurigere functietitel lijkt.

Maar verander je functietitel nog niet… nog niet

Mijn laatste rol heette “manager biologische productie”. Vandaag ben ik de SEO-directeur. In feite waren beide SEO. SEO is een begrip en het is onze categorie. Hoewel de focus zal verschuiven naar organisch zoeken op verschillende platforms, zal het moeilijk zijn om de naam van SEO te veranderen. We hebben het tenslotte nog steeds over zoekmachine optimalisatie. OSO is dus meer een manier van denken. Het is een groeimindset. Het punt is dat niemand ons dat extra marktaandeel zal geven. SEO moet om deze verantwoordelijkheid vragen. We moeten enthousiast zijn over het enorme potentieel om te scoren in de zoekresultaten, niet alleen in de eerste SERP. SGE, Discovery, Prospects, Nieuws, YouTube, TikTok, Reels, Watch. De lijst zal groeien en de lijst zal uitbreiden. Organisch zoeken groeit. Organische zoekprofessionals zullen gedijen… maar alleen als u daarvoor kiest.

Hoe u uw carrière in organische zoekoptimalisatie start

Dit was een prekerig artikel. Ik verontschuldig me daar niet voor. We moeten groeien als sector. Maar ik wil dat mensen vertrekken met praktische kennis. Als je aan deze behoefte wilt voldoen, moet je je vaardigheden verbeteren. Ga naar zoeken en blader door de tabbladen om aan de slag te gaan. Moisturizer voor mannen met SPF Druk op de tabbladen en kijk wat er naar boven komt. Moisturizer voor heren met SPF - SERP-resultaten Blader door de uitgebreide resultaten om erachter te komen hoe deze inhoud scoort en waarom deze scoort. Moisturizer voor mannen met SPF - Meer SERP-resultaten Nu vind je de kruising. Een deel van de inhoud van de nieuwsfeed verschijnt in de “Alle” SERP. Moisturizer voor heren met SPF - meerdere beoordelingen Bepaalde inhoud die van nature in de SERP’s verschijnt, staat ook op de eerste plaats Mensen vragen ook segment. Ga nu naar TikTok en voer dezelfde zoekopdrachten uit. Tiktok Search - Moisturizer voor mannen met SPF Wat komt er naar voren in zoekopdrachten? Hebben ze veel volgers? Goede video? Gebruiken ze tekst in hun video’s? En doe het opnieuw met YouTube. Je ziet niet zomaar een kans. Je begint je SEO-vaardigheden te ontwikkelen. En nu hoop ik dat je wat meer enthousiast bent over de kracht van organische zoekoptimalisatie. Het potentieel is geweldig. AI doodt SEO niet; het maakt het krachtiger. Denk aan de zoekbreedte, niet aan de diepte. Het bericht Beyond SEO: The Future of Organic Search Optimization verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten