Managers hebben veel op hun bord en weinig tijd om er doorheen te komen. Bij het presenteren van PPC-resultaten aan de CMO of VP of Marketing maken veel marketeers de fout om te diep in het onkruid van hun werk te duiken. Het afstemmen van uw presentatie op uw publiek is van cruciaal belang voor elke communicatie, of het nu een presentatie, e-mail of e-mail is. brief of verslag. Hier zijn drie manieren om uw volgende executive presentatie tot een succes te maken.
1. Begin met eenvoudig afhalen
Er zijn momenten waarop “bewaar het beste voor het laatst” een goed advies is. Presentatie aan leidinggevenden is daar niet één van. Managers zijn druk en daardoor vaak ongeduldig. Ze hebben de CliffsNotes-versie nodig, niet de onverkorte editie. Ze moeten meteen weten wat de afhaalmaaltijd zou moeten zijn. Om ze die afhaalmaaltijd te geven, moet je eerst uitzoeken wat het is. Mijn formule voor de perfecte afhaalmaaltijd bestaat uit drie hoofdonderdelen:
- Wat heb je gedaan?
- Wat is er gebeurd? (Relateer dit aan het hoofdproject of de zakelijke doelen als het niet voor de hand ligt.)
- Hoe moet uw publiek hierover denken en wat doet u vervolgens?
Zodra je deze drie items hebt, heb je een standaardopener. Uw presentatie zou moeten beginnen, of het nu uw eerste e-mail is. een zin van een brief, een samenvatting van een rapport of de openingsdia van een presentatie. Het mooie van dit formaat is dat het alle basisprincipes behandelt en je vermogen beperkt om poëtisch te zijn over het proces of de secundaire statistieken die er niet echt toe doen voor iemand met een VP-titel. De manager moet weten wat je hebt gedaan, maar hoeft meestal niet te weten hoe je het hebt gedaan. Ze moeten de resultaten kennen, maar alleen voor zover ze de primaire KPI’s beïnvloeden. En ze moeten weten hoe ze zich zouden moeten voelen en wat er daarna zal gebeuren. Hier is een voorbeeld van een afhaalmaaltijd:
- Begin vorige maand zijn we begonnen met het verhogen van prestatiecampagnes.
- De afgelopen acht weken hebben deze campagnes meer leads gegenereerd tegen lagere kosten dan de oude campagnes. Met name 8% lagere kosten per acquisitie en 4% hogere conversieratio.
- Dit zijn uitstekende eerste resultaten die we in de komende maanden hopen te verbeteren wanneer we aanvullende piekprestatiecampagnes lanceren.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Deze vastlegging begint met de “naam” van het project, zodat de manager er later naar kan verwijzen indien nodig. Het vertelt ons hoe de resultaten de primaire KPI (in dit geval leads) hebben beïnvloed, zelfs als de statistieken waarover we rapporteren tangentieel gerelateerd zijn (CPA en CR). En tot slot, omdat het de zeldzame manager is die weet dat een toename van 4% in PPC-conversies geweldig is, vertelt het hen dat dit echt goede resultaten zijn en wat de toekomst biedt.
2. Gebruik gegevens ter ondersteuning van afhaalmaaltijden, niet ter afleiding
Nu je een basiskeuze hebt, heb je een duidelijke richting voor wat er daarna moet komen. Gebruik deze checklist wanneer u kiest welke gegevens en afbeeldingen u in uw rapporten wilt opnemen.
Verwijst mijn datavisualisatie naar de statistieken in mijn uittreksel?
Gebruik statistieken na het selecteren van gegevens. Dit zorgt ervoor dat de getoonde gegevens direct gerelateerd zijn aan uw hoofdvraag. Het helpt u ook bij het identificeren en verwijderen van gegevens die misschien aantrekkelijk zijn, maar niet direct verband houden met wat u probeert te zeggen. Alle grafieken of tabellen die niet direct verband houden met uw selectie, moeten naar een appendix worden verplaatst of later worden gedeeld als extra,
Laat mijn datavisualisatie zien waar ik moet zoeken?
Gegevens en grafieken kunnen snel overweldigend worden en managers moeten in één oogopslag weten wat belangrijk is. Visuals moeten worden opgenomen om het publiek te helpen de gegevens snel te begrijpen zonder de wateren te vertroebelen. Gebruik pijlen, toelichtingen, markeringen en tekst om precies aan te geven waar iemands aandacht op gericht moet worden. Dit is vooral belangrijk als u een tabel met meerdere rijen en kolommen opneemt.
Maakt mijn datavisualisatie het duidelijk alleen ding?
Een gegevensplot mag slechts één belangrijk punt hebben, zodat uw afhaalrestaurants niet worden overschaduwd of overschaduwd. U kunt in de verleiding komen om in de “meer is beter”-valkuil te trappen, maar weersta de verleiding. Onthoud dat succesvolle resultaten betekenen dat de presentatie moet worden afgestemd op het publiek. Als uw publiek uit leidinggevenden bestaat, moeten ze onmiddellijk weten waarom u de grafiek opneemt en wat ze ervan moeten onthouden. Dit betekent meedogenloos gierig zijn bij het beoordelen van de behoefte aan statistieken en genereus zijn bij het maken van nieuwe visualisaties voor elk punt. Gebruik voor complexe visualisaties markeringen, pijlen en toelichtingen om de aandacht te vestigen op het deel dat er echt toe doet.
3. Speel het met een collega uit een ander team
“Media is bericht” is een concept bedacht door communicatietheoreticus Marshall McLuhan. Hij stelt dat de manier waarop een bericht wordt afgeleverd, bepaalt hoe dat bericht zal worden ontvangen. Dit betekent dat de mondelinge presentatie van de slides net zo belangrijk is als de inhoud van de slides. Woorden tussen je e-mails mail data definieert hoe de lezer de data ontvangt. De stijl en presentatie van het rapport is net zo belangrijk als wat het rapport probeert te zeggen. Zelfs als u de bovenstaande stappen volgt en weet wat voor soort bericht u wilt, kan het moeilijk zijn om te weten of het komt zoals u het bedoeld had. In vergelijking met een normale bevalling, heb je misschien het gevoel dat je op het toppunt van beknoptheid bent. Maar voor managers die geen interactie met u hebben en geen vergelijkingspunt hebben, kan het ontmoedigend en verwarrend overkomen. Om het medium van uw bericht te helpen evalueren en ervoor te zorgen dat het logisch is voor de manager, speelt u de presentatie of het rapport af met een collega die Nee goed geïnformeerd zijn over PPC en om specifieke feedback vragen, zoals:
- Is uw afhaalmaaltijd duidelijk?
- Wordt de hoofdlijn snel duidelijk?
- Ondersteunen de gegevens duidelijk uw hoofdclaim?
- Is er “pluis” dat kan worden verwijderd of lijkt het onnodig?
- Lijkt het te lang?
- Als het een mondelinge presentatie is
- Zijn uw overgangen van dia naar dia soepel?
- Gebruikt u afkortingen en legt u niet uit wat ze betekenen?
- Wordt de informatie gepresenteerd in een gemakkelijk te volgen formaat?
- Als het een schriftelijk verslag is
- Zijn er te veel aansluitingen?
- Moesten ze zinnen twee keer lezen?
Neem zeker tijd voor jezelf. Korter is beter, en een tijds-/woordlimiet, zelfs door jezelf opgelegd, kan helpen items te elimineren die niet direct verband houden en onnodige woordenstroom te elimineren.
Presenteer je werk aan belangrijke mensen
Als deze suggesties extra werk lijken, is dat omdat ze dat ook zijn. Een directiepresentatie betekent presenteren aan de meest invloedrijke mensen in het bedrijf en vereist een ander soort voorbereiding. Deze mensen kunnen uw ideeën vooruit helpen of stoppen. Hoe zenuwslopend het ook is om resultaten te leveren aan het hogere management, het kan ook deuren en kansen openen als je dat doet. Onthoud: wees beknopt en vermijd het onkruid. Het bericht Hoe PPC-resultaten aan leads te leveren: kom uit het onkruid verscheen eerst op Search Engine Land.