Wat nodig is voor een groot aanbod voor zakelijke ondernemingen

Met een economische neergang en de mogelijkheid van een dreigende recessie, wordt de noodzaak om nieuwe zaken binnen te halen steeds belangrijker. Het onthouden van deze punten wanneer u de vergaderruimte binnenloopt, kan de factor zijn die u onderscheidt van andere potentiële verkopers. Dit is wat u moet onthouden als u bedrijfsbedrijven pitcht.

1. Ken de kans

Ik heb eerder een overzicht gegeven van het RFP-proces. U bent dit punt al voorbij omdat u bent uitgekozen om te presenteren in de hoop een nieuwe baan te krijgen. Het RFP-proces zorgde voor strikte richtlijnen in het verzoek, evenals mogelijke uitkomsten. Maar ga de taak niet aan met alleen je bril op. Mijn punt is dat onderzoek misschien niet uw sterkste punt is, maar het voltooien van de taak zal waarschijnlijk kansen voor uw organisatie openen. Het bouwen van een website is bijvoorbeeld misschien niet uw claim op roem, maar succesvolle afronding kan leiden tot doorlopend marketing- en promotiewerk. Wees bereid om uit je comfortzone te stappen als je wilt werken. Deze relatie kan meer levenslange waarde hebben, en het kan je de kans geven om een ​​casus te onderzoeken waarin je momenteel niet veel ervaring hebt, maar in de toekomst misschien wel.

2. Hoe ziet succes eruit?

Ja, tot nu toe is u verteld waar een prospect naar op zoek is. Maar het is onze taak als experts op het gebied van digitale marketing om te luisteren – niet per se om een ​​oplossing te vinden, maar om te definiëren hoe de KPI’s die tot succes kunnen leiden eruit kunnen zien. Vaak zijn de maatstaven voor succes offline, maar het is jouw taak om de digitale brug te zijn naar het vinden van dat succes. Luister naar het einddoel. De klant vertelt waar ze ’s nachts wakker van liggen, maar luistert ook om te begrijpen waar ze blij van worden. Je kunt hun wens misschien niet direct vervullen, maar je kunt je kennis gebruiken om je de contentstrategie, het advertentieplatform en de tactieken voor te stellen die hen uiteindelijk naar succes zullen leiden.

3. Wees geen vreemde

Het uur dat je doorbrengt met het team van potentiële klanten is jouw kans om te bewijzen dat je de juiste keuze bent. Niemand wil het gevoel hebben dat ze een vreemde entertainen. Dit is je kans om te laten zien dat je geen onbeproefde relatie bent, en nog meer een verlengstuk van hun organisatie. Neem de tijd om te laten zien hoe u in het verleden naadloos bent geïntegreerd in andere bedrijfsworkflows. Praat over uw flexibiliteit in het werken met groepen uit verschillende sectoren, bedrijfsgroottes en workflowvereisten.

4. Jij bent slim, maar dat geldt ook voor iedereen

Laat je ego aan de deur vallen; Verwar ego niet met zelfvertrouwen. Je moet er rekening mee houden dat naarmate AI verbetert, het vermogen om middelen te verzamelen, onderzoek te doen en taken uit te voeren op een gelijk speelveld zal zijn. Het tonen van uw intelligentie moet liggen in wat u biedt dat anderen niet kunnen. Wat biedt u dat een bot niet biedt? Het is tijd om te praten over bedrijfs- en teamstructuren. Praat met de toegewijde accountmedewerkers, het interne proces en waarom de klant zich graag zal aanmelden voor hun volgende ontmoeting met jou.

5. Gebruik de oren van de manager

Loop niet op de zaken vooruit; je hebt het bedrijf nog niet gekregen, maar je hebt de kans gekregen om het senior management van het bedrijf te ontmoeten. Bedenk dat u hun wensen, behoeften en slagingspercentages moet begrijpen. Naarmate u vordert, zult u waarschijnlijk dagelijks contact hebben in een rol in het middenkader, waar de toegang tot belangrijke besluitvormers mogelijk beperkt is. Wees de persoon met wie ze weer willen praten.

6. Geef de geheime saus niet weg

Dit kan heel moeilijk zijn als je probeert te verkopen wie je bent en wat je kunt doen. Ik heb persoonlijk te veel onthuld wat er kan worden gedaan om de vraag te beantwoorden in een poging mijn digitale expertise te demonstreren. Houd er rekening mee dat u te veel kunt onthullen, waardoor potentiële klanten met geldgebrek kunnen geloven dat ze uw idee gewoon intern kunnen aanpassen. Als u al een oplossing heeft, kan de klant worden ontmoedigd om budget te besteden aan het ontdekken van campagnes, onderzoek, enz. Ken de behoefte, maar wees ook eerlijk dat je de oplossing nog niet weet. Maar je kent de volgende stappen en kunt vertellen hoe jouw proces en ervaring hun weg zullen vinden.

7. Wees jezelf

De beste pitches zijn die waarin je niet eens je kaart verslaat omdat je zo actief bezig bent met vruchtbare gesprekken en het stellen van vragen. Hoewel een potentiële klant uw intelligentie wil gebruiken, willen ze ook weten hoe het zal zijn om met u samen te werken. Demonstreer uw vermogen om samen te werken, snelle ideeën te genereren, vragen te stellen, enz. Vooral in de wereld van digitale marketing zal alleen het pronken met softwaretoolkits geen indruk maken op uw publiek. Ze zullen onder de indruk zijn door te laten zien hoe creatief je deze tools gebruikt om tot succesvolle eindresultaten te komen. Als u laat zien hoe uw persoonlijkheid en creativiteit in uw werk naar voren komen, wordt u een verkoopkandidaat die opvalt.

8. Je bent een casestudy

Iedereen kan een scherm laten zien en opscheppen over een potentieel fictieve successtatistiek die met X is gegroeid. Een casestudy moet niet alleen aantonen dat je je werk hebt gedaan en dat je het ook goed hebt kunnen doen. Voeg emotie toe aan het verhaal. Praat niet alleen over de belangrijkste dingen; Wees er zeker van. Praat over wat er is gebeurd. Praat over uitdagingen en tijden waarvan je dacht dat je het niet zou halen – en leg vervolgens uit hoe je team met oplossingen kwam en manieren om door te zetten.

9. Pak je Columbus in

U hoeft de geheime saus niet prijs te geven, zoals ik net noemde, maar wees niet bang om uw huiswerk te doen en een zeer snelle oplossing te vinden die een direct verschil kan maken voor de website of advertentiecampagnes van een prospect. Daarom kan toegang tot analyses, contentmanagementsystemen (CMS) of advertentieplatforms je onderzoek helpen aanvullen. Een wijze vriend heeft me deze techniek ooit geleerd, en het is een handige manier om van een waarschijnlijke herinnering een onmisbare leverancier van oplossingen voor een klant te worden.

10. Geniet ervan

Het pitchproces kan een stressvolle en zenuwslopende tijd zijn wanneer je probeert je best te doen. Terwijl je ogen misschien gericht zijn op de prospect en het sluiten van de deal, is het ook een goed moment om van de reis te genieten en je team te waarderen. Dit is je kans om je talent en kennis van je vak te laten zien, maar ook een kans om geweldig teamwerk te ervaren.

Conclusie

Hoewel we moeilijke tijden doormaken, is het onze taak om anderen te helpen en geweldige partnerschappen te vinden. Hoewel je misschien het gevoel hebt dat deze communicatiestijlen en presentatietechnieken kenmerkend voor je zijn, kan het geen kwaad om na te denken over wat soms de kleine dingen zijn die je helpen te winnen. Deze tips helpen je te begrijpen dat mens zijn tijdens de evolutie van robots je zal helpen een nieuw contract te creëren.

Meer middelen:

  • Wat is een persoonlijk merk? Daarom is het zo belangrijk
  • SaaS Brand Company SEO Strategiegids
  • De gids voor bedrijfs-SEO: strategieën, hulpmiddelen en meer

Uitgelichte afbeelding: zwarte zalm/Shutterstock

Relevante berichten