Microsoft introduceert door AI aangedreven campagnekoppen en -beschrijvingen. Deze nieuwe service werd gelanceerd samen met de nieuwe IF-functies voor automatisch gegenereerde activa en interactieve zoekadvertenties (RSA) van het bedrijf.
Waarom kan het ons schelen? Door AI gegenereerde koppen en beschrijvingen zijn fantastische hulpmiddelen voor adverteerders, omdat ze marketeers inspiratie bieden om creatief te zijn, potentiële verbeteringen aan de advertentietekst benadrukken en ook tijd kunnen besparen. Ondertussen maakt de functie voor automatisch gegenereerde items het voor adverteerders gemakkelijker om hun werk op te schalen en kan het adverteerders helpen relevantere advertenties te maken. Deze nieuwe toevoegingen aan de advertentieweergave-ervaring van Microsoft zouden het leven van marketeers overal gemakkelijker moeten maken.
Hoe het werkt De generatieve AI-tool van Microsoft voor advertentiekoppen en beschrijvingen is beschikbaar in 35 talen die automatisch worden gedetecteerd op basis van de taal van uw website. U krijgt als volgt toegang tot deze functie via het tabblad Advertentie maken:
- Nadat u op het tabblad Advertentie maken heeft geklikt, geeft u de uiteindelijke URL op die u wilt targeten.
- Onder het gedeelte ‘Uiteindelijke URL’ ziet u nog een gedeelte ‘Koppen’.
- Hier volgen enkele aanbevelingen voor kopteksten op basis van de uiteindelijke URL.
- Deze aanbevelingen zijn netjes gecategoriseerd, van hoge kwaliteit en diverser.
- Zodra aanbevelingen zijn gedaan, kunnen marketeers met één klik uit meerdere opties kiezen.
Andere verbeteringen aan RSA. Naast door AI gegenereerde koppen en productbeschrijvingen, heeft Microsoft nog twee promotionele producten geïntroduceerd:
- Automatisch gegenereerde bronnen: Deze functie is ontworpen om de noodzaak te verminderen om afzonderlijke campagnes of advertentiegroepen voor verschillende apparaten en doelgroepen te maken. Deze tool wordt nu uitgerold.
- ALS-functies: Deze functie wordt later deze maand uitgerold om het gemakkelijker te maken om uw advertentietekst voor twee doeleinden te bewerken; apparaat en publiek. De functie zal naar verwachting ook helpen bij het oplossen van schaalbaarheidsproblemen door de behoefte aan afzonderlijke campagnes of advertentiegroepen voor verschillende apparaten en verschillende doelgroepen te verminderen.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Wat zei Microsoft?
- “Met de toewijding van Microsoft Advertising aan innovatie om reclame opnieuw vorm te geven met generatieve kunstmatige intelligentie (AI), is er een opwindende ontwikkeling op dit gebied gaande met interactieve zoekadvertenties (RSA).
- Geclassificeerd als vertrouwelijk door Microsoft Door door AI gegenereerde koppen en beschrijvingen aan te bevelen, benutten we de kracht van generatieve AI om RSA te maken en te bewerken.
- “Nu kan een enkele interactieve zoekadvertentie worden aangepast met unieke berichten op basis van het apparaatgebruik van een gebruiker of een specifiek doelgroepsegment, waardoor de juiste boodschap aan de juiste doelgroep kan worden overgebracht.”
waarom nu Google heeft aangekondigd dat het al in mei door AI aangedreven campagnekoppen, beschrijvingen, trefwoorden, afbeeldingen en middelen voor marketeers uitrolt. Het is dus geen verrassing dat Microsoft stappen onderneemt om ervoor te zorgen dat het niet wordt ingehaald door een concurrent. We kunnen meer conversatie-AI verwachten in Microsoft Ads, zoals Microsoft Advertising VP Kya Sainsbury-Carter ons vertelde bij SMX Advanced.
Diep duiken. Zie voor meer informatie de Microsoft-handleiding Over responsieve zoekadvertenties. Het bericht Microsoft rolt AI-aangedreven advertentiekoppen en beschrijvingen uit verscheen eerst op Search Engine Land.