Ontketen B2B-zichtbaarheid: beheers het potentieel van YouTube
YouTube is een krachtig platform voor B2B-marketeers, maar veel organisaties moeten het volledige potentieel ervan nog beginnen te realiseren. Ali Schwanke, oprichter van Simple Strat en gastheer van HubSpot Hacks, vergezelde me op SEJShow om zijn beste tips te delen voor het bouwen van een succesvolle B2B YouTube-strategie, waaronder het gebruik van nieuwe YouTube-functies om je video’s beter vindbaar te maken. Krijg inzicht in het groeiende belang van YouTube in B2B-marketing, gebruikmakend van podcasting-functies, onderscheidende strategieën voor marketeers, de rol van video in het AI-tijdperk en meer.
We runnen het HubSpot Hacks-kanaal op YouTube met ongeveer 18.000 abonnees. We hebben eerder dit jaar de miljoen views overschreden en we zijn een klein team van 10 mensen. —Ali Schwanke, 12:41 uur
YouTube is een plek waar de meeste B2B-bedrijven heel weinig concurrentie hebben. Dus als we mensen op YouTube helpen, is dat omdat de toetredingsdrempel erg hoog is, dus de concurrentie laag. -Ali Schwanke, 02:00
Je kunt video’s maken zodat ze gewoon geld verdienen in het konijnenhol. Dus als ik elke dag een video naar mijn kijkers zou sturen, zou het 30 dagen duren om mij te leren kennen. Maar als ik een ervaring voor jou en je reis creëer waarin je 30 video’s in vier dagen bekijkt omdat ze de een na de ander zijn, ja, dan heb ik het opbouwen van een relatie versneld en dat kunnen we zien. —Ali Schwanke, 14:18 uur
[00:00] – Inleiding tot Ali Wanky.
[00:41] – De rol van Simple Strat met HubSpot Hacks.
[02:00] – YouTube als B2B-strategie op platforms met weinig concurrentie.
[03:56] – Misvattingen over videomarketing.
[06:19] – Het belang van informatieve inhoud in B2B YouTube-marketing.
[08:52] – De rol van authenticiteit bij leren.
[11:22] – Strategieën voor het insluiten van YouTube-video’s versus het gebruik van tools zoals Wistia.
[14:51] – sequentiële beeldbelichtingsmethoden.
[16:17] – Voordelen van het promoten van uw video-inhoud op meerdere platforms.
[21:51] – De waarde van fluctuaties in de inhoudsduur bij boeiende kijkers.
[23:49] – Formaat en stijl: verticale en horizontale video’s.
[26:07] – Het potentieel van YouTube Shorts in contentmarketing.
[27:29] – De rol van AI-tools bij videoproductie.
[32:17] – De noodzaak om inhoud toe te voegen in de drukke YouTube-omgeving.
[34:44] – Effectieve contentgeneratie door middel van een webinar.
[35:19] – Beoordeling van waardevolle bronnen van HubSpot Hacks.
Genoemde bronnen:
HubSpot-hacks: https://www.youtube.com/channel/UCuMAttNQze1GaVfiQ7rMcfA
Eenvoudige Strat: https://simplestrat.com/
De manier waarop ik mensen aanbeveel om AI te gebruiken, gaat minder over bewerken en meer over strategie. –Ali Schwanke, 28:57
Je moet uit je doos komen, “iedereen is klaar om vandaag te kopen, en we gaan aan de top van het kanaal.” We zeggen: “Hoe maak je interessante content? Dus mensen zeggen gewoon: “Weet je wat, dat bedrijf is anders. Ik wil ze erop wijzen, want aandacht, tijd en gemak zijn de valuta die we vandaag allemaal hebben. –Ali Schwanke, 32:17
Als je je bij YouTube gaat aansluiten als een B2B-bedrijf met menselijke persoonlijkheden, heb je mensen nodig die zich op hun gemak voelen voor de camera en die weten wat er van hen nodig is om de hele tijd voor de camera te staan. –Ali Schwanke, 34:05 Abonneer u voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
Neem contact op met Ali Schwanke:
Ali Schwanke, oprichter van Simple Strat, heeft meer dan 15 jaar ervaring in B2B contentmarketing. Ze is een gecertificeerde contentmarketeer, HubSpot-partner en YouTube-creator en gebruikt haar kennis om datagestuurde strategieën te creëren om de bedrijfsgroei te stimuleren. Schwanke promoot een klantgerichte benadering van marketing en beschouwt content als een krachtig hulpmiddel om tegemoet te komen aan de behoeften en uitdagingen van de klant. Haar innovatieve werkwijze biedt bedrijven een blauwdruk om hun invloed en bereik te vergroten door middel van strategische contentmarketing. Maak verbinding met Ali op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/alischwanke/
Volg haar op Twitter: https://twitter.com/alischwanke
Bekijk het op YouTube: https://www.youtube.com/hubspothacks
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Magazine:
Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker