8 advertentie-updates van Microsoft, waaronder voorspellende targeting en generatieve AI voor RSA

8 advertentie-updates van Microsoft, waaronder voorspellende targeting en generatieve AI voor RSA post thumbnail image
Microsoft Advertising heeft de afgelopen maand verschillende aankondigingen gedaan over advertentiemogelijkheden in 2023. Juli. Deze updates omvatten: Predictive Targeting, een AI-aangedreven tool om advertentieconversies te verhogen, tot de uitbreiding van advertenties voor onroerend goed met vakantiewoningen. Ontdek hoe Microsoft van plan is adverteerders te helpen meer klanten te bereiken met grotere efficiëntie en kostenbesparingen.

1. Voorspellende targeting

Microsoft Advertising heeft voorspellende targeting geïntroduceerd, een door AI aangedreven advertentietool die machine learning gebruikt om automatisch nieuwe doelgroepen te identificeren en te targeten voor meer conversies, wat adverteerders tijd kan besparen en de effectiviteit van campagnes kan vergroten. Hoewel dit flexibele targeting biedt met bestaande strategieën, zijn mogelijke nadelen onder meer verlies van controle over doelgroepen en potentiële verspilling van advertentie-uitgaven of merkschade als advertenties aan de verkeerde doelgroep worden getoond.

2. Generatieve AI en RSA

8 advertentie-updates van Microsoft, waaronder voorspellende targeting en generatieve AI voor RSAMicrosoft-screenshot, 2023 Juli. Microsoft heeft generatieve AI geïntegreerd in het maken en bewerken van responsieve zoekadvertenties (RSA’s), waarbij door AI gegenereerde koppen en beschrijvingen worden weergegeven op basis van de uiteindelijke URL van de adverteerder. De vernieuwde app biedt naar verluidt netjes gesegmenteerde, hoogwaardige en diverse aanbevelingen in 35 gedetecteerde talen, waardoor adverteerders met één klik meerdere aanbiedingen kunnen selecteren. U kunt ook kiezen voor automatische activageneratie, die dynamisch activa genereert wanneer advertenties worden weergegeven, wat zorgt voor meer schaalbaarheid en relevantie.

3. RSA IF-functies

8 advertentie-updates van Microsoft, waaronder voorspellende targeting en generatieve AI voor RSAMicrosoft-screenshot, 2023 Juli. IF-functies voor RSA kunnen geavanceerde targeting en advertentieaanpassing bieden op basis van apparaat en doelgroep. Dit zou de behoefte aan afzonderlijke campagnes verminderen en aangepaste berichten voor specifieke gebruikersapparaten of doelgroepsegmenten mogelijk maken.

4. Geautomatiseerde multimedia-advertenties in DSA-groepen

Automatische display-advertenties in groepen met dynamische zoekadvertenties (DSA) zullen naar verluidt AI gebruiken om automatisch rijke, visueel aantrekkelijke advertenties te genereren die zijn geoptimaliseerd voor prestaties met behulp van de inhoud van uw site. Door gebruikersbronnen te combineren met machine learning-technologie, worden deze advertenties aan de rechterkant van de pagina met zoekresultaten weergegeven en zijn ze exclusief, met slechts één display-advertentie per adverteerder per pagina.

5. Advertenties voor vakantiewoningen

Microsoft heeft zijn vastgoedadvertenties, zeer visuele advertenties die zijn ontworpen om potentiële reizigers te inspireren, uitgebreid met vakantiewoningen en hotels. Hierdoor kunnen reisadverteerders meer woningvermeldingen weergeven op Microsoft-platforms. Deze advertenties bieden een rijke, boeiende ervaring met volledige controle over afbeeldingen en highlights, en kunnen meer boekingen genereren met premium plaatsingen en geautomatiseerd beheer met behulp van bekende workflows voor advertentiebeheer in Microsoft Hotel Center, waardoor adverteerders tijd besparen.

6. Verbeteringen aan het volgen van universele gebeurtenissen

Microsoft Advertising heeft het tagdashboard Universal Event Tracking (UET), probleemoplossing en real-time monitoring van UET-gebeurtenissen verbeterd voor efficiënter testen en kwaliteitsborging. Bovendien biedt het tabblad UET-overzicht nu een langere beoordelingsperiode om de tagprestaties te bekijken in verschillende aspecten, zoals gebeurtenissen, parameters en gebeurtenistypen.

7. Data-driven-attributie komt beschikbaar

8 advertentie-updates van Microsoft, waaronder voorspellende targeting en generatieve AI voor RSAMicrosoft-screenshot, 2023 Juli. Data-driven-attributierapportage (DDA) is alomtegenwoordig geworden, waarbij geavanceerde machine learning wordt gebruikt om de daadwerkelijke bijdrage van elke advertentie-interactie aan een conversie te berekenen, wat verschilt van het traditionele laatste-klik-attributiemodel (LCA). Dit modelvergelijkingsrapport, beschikbaar onder Rapporten > Standaardrapporten > Prestaties > Conversiemodelvergelijking, zou u in staat moeten stellen gedetailleerde analyses uit te voeren met behulp van een breed scala aan trefwoordstatistieken.

8. Verwijdering van oude functies van Zoekwoordplanner

Microsoft Advertising vanaf 2023 21 augustus verwijdert verschillende verouderde functies van de Zoekwoordplanner, waaronder verschillende servicebewerkingen en de functie productcategorieën, aangezien deze verouderd zijn en niet compatibel zijn met het systeem.

Help Microsoft Advertising te verbeteren.

De laatste aankondigingen van Microsoft Advertising benadrukken hun inzet voor het stimuleren van een efficiënter en geavanceerd advertentie-ecosysteem. Adverteerders mogen continue targetingverbeteringen, efficiëntere analyses en gestroomlijnde processen verwachten en altijd bijdragen door middel van feedback. Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Relevante berichten