Voor gesyndiceerde nieuwsinhoud raadt Google Noindex aan

Maakt u zich zorgen dat gesyndiceerde inhoud uw nieuwsinhoud inhaalt? Google heeft zijn al lang bestaande aanbeveling dat uitgevers van syndicatiepartners eisen dat ze gesyndiceerde nieuwsinhoud niet indexeren. De Twitter-discussie begon met gegevens verzameld door John Shehata, CEO van Newzdash. https://t.co/3tIbivNpDv Hier is een gedetailleerde analyse van gegevens over de impact van inhoudssyndicatie op Google Zoeken voor nieuwsuitgevers, met een lijst van de meest getroffen sites en het geschatte deel van het verkeer dat naar door Yahoo gesyndiceerde inhoud is geleid versus originele inhoud . NewzDash-gegevens zijn gebaseerd op miljoenen … pic.twitter.com/d4aFlaQMJ2 – John Shehata (@JShehata) December 2023 7 juli Belangrijkste bevinding: Yahoo News ontvangt consistent grote hoeveelheden gesyndiceerde nieuwsinhoud in vergelijking met originele uitgeverssites. Wanneer Yahoo inhoud van uitgevers syndiceert, scoort die gesyndiceerde versie vaak voor op of vergelijkbaar met de originele inhoud in Google-zoek- en nieuwsresultaten. Yahoo News ontvangt dus waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het verkeer dat mogelijk naar de sites van de oorspronkelijke uitgevers is gegaan.

Door Google geverifieerd: door Noindex gesyndiceerde inhoud

Google SearchLiasion sprong in de discussie door enkele reacties te tweeten met dia’s van een recent evenement met updates met tips over syndicatie, canonieke gegevens en noindex. Kunnen. Ik sprak op het AOP-evenement in Londen en bekeek onze richtlijnen voor syndicatie, dus misschien zullen deze dia’s die daar worden gebruikt, helpen. De belangrijkste wijziging op de helppagina was om je te concentreren op je doel met gesyndiceerde inhoud in plaats van op het mechanisme… https://t.co/YcEzsdBv82 pic.twitter.com/FFhA7doHTS — Google SearchLaison (@searchliaison) 23 december 2023 7 juli Hier kun je zien een nauwkeurige aanbeveling voor syndicatiepartners om de “noindex” -tag te gebruiken, waardoor de geautomatiseerde systemen van Google het originele artikel beter kunnen identificeren. Het advies van Google Nieuws voor gesyndiceerde inhoud buiten uw netwerk is niet gewijzigd. Gebruik noindex. Voorheen werd canoniek niet gebruikt. Het gebruikte nonindex. En aangezien dit uw syndicatiedeal is, is het heel goed mogelijk om erom te vragen. https://t.co/YcEzsdBv82 Sommige uitgevers… pic.twitter.com/N5HIHnUqHC — Google SearchLaison (@searchliaison) December 2023 7 juli Google zegt dat het alleen noindex aanbeveelt, niet canoniek. We hebben ook onze richtlijnen bijgewerkt voor degenen die gesyndiceerde inhoud gebruiken om alleen noindex aan te bevelen. Natuurlijk, als de overeenkomst die door de partners is gesloten dit vereist, moeten ze de overeenkomst volgen. We hebben een wijziging aangebracht om dit advies volledig in overeenstemming te brengen met de mening van de uitgevers… pic.twitter.com/rtTyQTG2xI — Google SearchLaison (@searchliaison) maart 2023 7 juli Ten slotte geeft Google zijn richtlijnen syndicatiepartners niet de schuld voor het rangschikken van de inhoud van de oorspronkelijke uitgever. We hebben ook de zoekrichtlijnen van Google aangepast aan de nieuwslengte van Google, gebruik noindex. Als uitgevers contractueel volledige noindex hadden geëist, hadden ze dat natuurlijk al gedaan. Maar het houdt de zaken consistent https://t.co/P9ajQ6XWoC pic.twitter.com/pTYG773ACY — Google SearchLaison (@searchliaison) Mei 2023 7 juli Deze aanbeveling betekent niet dat Google niet kan zeggen welke inhoud origineel is en welke gedupliceerd is. Op dit punt wordt soms het “Wat?” Google denkt dat iedereen ter wereld inhoud moet indexeren omdat ze de originele inhoud niet kunnen achterhalen! reactie Nee. We zijn altijd op zoek naar originele inhoud. Maar wanneer inhoud willens en wetens door een ander mag worden gepubliceerd… pic.twitter.com/jUhAF01UWz — Google SearchLaison (@searchliaison) 23 maart 2023 7 juli Canonieke tags werken niet omdat de inhoud van de website van de gesyndiceerde uitgever kan verschillen van de originele inhoud, dankzij de unieke sitesjablonen en gerelateerde inhoud. Gesyndiceerde inhoud kan bijzonder verschillen van de originele inhoud omdat er veel ander materiaal op de pagina staat. Canonical is in de eerste plaats ontworpen voor bijna herhalende pagina’s. Daarom raden we af om het via het netwerk te verspreiden (zoals twee kranten die eigendom zijn van… pic.twitter.com/9Jqo8u4jmT — Google SearchLaison (@searchliaison) 7 juli 2023 Sommige Twitter-gebruikers hebben het advies verkeerd begrepen, dus hier is de uitleg: we we zeggen niet stop syndicatie, we zeggen dat als u zich zorgen maakt over de inhoud die u vrijwillig laat publiceren, mogelijk uw eigen inhoud overtreft, uw partner vraagt ​​om noindex te gebruiken, wat al lange tijd ons advies is https://t.co/IP5eAHSL53 pic.twitter.com /j6O8LowWnL — Google SearchLaison (@searchliaison) 10 juli 2023 Google heeft ook drie opties aangeboden voor uitgevers die gesyndiceerde contentpartners gebruiken. In principe zijn er drie opties als iemand syndiceert onder een deal met een partner. Niets. verwacht niet met uw partner te concurreren voor ranking Gebruik noindex en garandeer dat de partner niet zal concurreren Probeer het canonieke doel, in principe hetzelfde doel als noindex, laat de partner niet concurreren… — Google SearchLaison (@searchliaison) mei 2023 10 juli SEO-experts hebben uitgevers geadviseerd om ervoor te zorgen dat originele inhoud de rest verslaat. Iets wat mensen misschien willen onthouden…
(omdat sommige mensen de afbeeldingen misleidend vinden) #SEO #Syndication #Remember #DarthAutocrat pic.twitter.com/KGTPlbrNUQ — Darth Autocrat Lyndon NA (@darth_na) december 2023 10 juli

Het is aan de uitgevers om te beslissen

De complexe kwestie van gesyndiceerde inhoud die mogelijk de oorspronkelijke inhoud inhaalt, heeft hernieuwde aandacht gekregen. Ondanks enige verwarring en misinterpretatie, blijft Google consistent in zijn al lang bestaande advies dat uitgevers van hun syndicatiepartners moeten eisen dat ze de noindex-tag gebruiken. Uiteindelijk laat Google het aan nieuwsuitgevers en syndicatiepartners over om de juiste beslissingen te nemen over hoe content moet worden samengesteld, zodat beide hun publicatiedoelen bereiken.
Uitgelichte afbeelding: dennizn/Shutterstock

Relevante berichten