YouTube-zoekopdracht vanuit reacties: nieuwe test voegt links naar zoekwoorden toe

YouTube test een nieuwe functie die merken en videomakers kan helpen om met minimale verstoring in contact te komen met kijkers. YouTube maakt voor het eerst hyperlinks mogelijk via afzonderlijke woorden of zinsdelen in het opmerkingengedeelte. De links leiden kijkers naar de pagina met zoekresultaten van YouTube terwijl de video wordt afgespeeld die ze oorspronkelijk hebben bekeken.

Waarom kan het ons schelen? Kijkers zullen eerder een link volgen als hun streamingervaring ononderbroken is. Dit betekent dat marketeers meer mogelijkheden hebben om meer mensen te bereiken en effectiever met potentiële klanten te communiceren.

Maar. Hoewel dit een goede zaak kan zijn, maken sommige marketeers zich zorgen dat het meer kwaad dan goed kan doen om mensen van video af te houden. Zoeken naar reacties kan kijkers naar de pagina met zoekresultaten van YouTube leiden, die hen rechtstreeks naar video’s van concurrerende merken en concurrenten leidt.

Hoe het werkt Het proefproject, dat de komende weken wordt uitgerold, werkt als volgt:

  • Zinnen of afzonderlijke woorden in het opmerkingengedeelte die onderzoek aanmoedigen, zullen via een hyperlink worden weergegeven.
  • Als u op de link klikt, wordt een nieuwe YouTube-zoekopdracht voor die term gestart en worden gebruikers naar een pagina met zoekresultaten geleid.
  • Om onderbrekingen te voorkomen, wordt de video afgespeeld in een minispeler.
  • Gerelateerde woorden worden bepaald door YouTube op basis van wat gebruikers waarschijnlijk verder willen onderzoeken.
  • Een commentator kan geen links toevoegen of wijzigen, maar videomakers kunnen desgewenst links uit hun videocommentaar verwijderen.
  • Kijkers kunnen zich afmelden voor het experiment als ze liever geen hyperlinks in hun opmerkingen hebben.

Wat zei YouTube? YouTube heeft een video uitgebracht via zijn Creator Insider-kanaal om het proefproject aan te kondigen:

  • “We experimenteren met een nieuwe manier om onderwerpen te verkennen en aanbevelingen te doen in de commentaren.”
  • “Als kijkers momenteel meer willen weten over een onderwerp of product dat ze in een reactie vinden, moeten ze de video die ze bekijken verlaten om meer te weten te komen.
  • “We experimenteren met nieuwe trefwoorden met hyperlinks in reacties om wrijving te verminderen voor kijkers die nieuwe en relevante inhoud op het platform willen ontdekken.
  • “We gaan hier de komende weken mee experimenteren, maar we horen graag je feedback in de reacties, of je nu meedoet aan het experiment of niet.”

Ander nieuws. Een hyperlink naar het commentaargedeelte is niet het enige nieuws dat YouTube deze week heeft bevestigd. Het socialemediaplatform heeft ook drie andere aankondigingen vrijgegeven:

  • Zichtbaarheid op tablets: Terwijl videomakers voorheen berichten op tablets konden maken, waren die berichten niet zichtbaar voor videomakers en hun kijkers op tablets. YouTube erkende dat dit een belangrijk verzoek was van veel videomakers en kijkers, en brengt nu zichtbaarheid naar alle gebruikers van Android-tablets en iPads. Hierdoor kunnen opnames nu kijkers bereiken die YouTube voornamelijk op tablets gebruiken.
  • Herinneringen over livestreams en premières: Momenteel kunnen YouTube-kijkers herinneringen instellen voor aanstaande livestreams of premières door op de knop Stuur mij een melding te klikken om een ​​e-mail te ontvangen. mail en push notificaties wanneer die livestream of première begint. YouTube Analytics bevat nu een nieuwe statistiek die videomakers laat zien hoeveel herinneringen er zijn ingesteld voor een aankomende livestream of première. Zie de YouTube Analytics Deep Dive voor ingestelde statistieken voor herinneringen.
  • Beheer van kanaallidmaatschappen: In aanmerking komende ontwikkelaars kunnen nu kanaallidmaatschappen en andere financieringsaanbiedingen voor fans opzetten en beheren via Studio Mobile. Voorheen was dit alleen beschikbaar op de desktop. Bovendien waren video’s die alleen voor leden waren niet beschikbaar in de homefeeds, abonnementsfeeds of contenttabbladen van leden op de kanaalpagina. Video’s die alleen voor leden zijn, worden nu weergegeven op de homepage en abonnementsfeeds van leden, evenals op je kanaalpagina.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Een belangrijke herinnering. YouTube raadt je aan de nieuwe voorwaarden van het YPP-programma in Studio te accepteren als je momenteel deelneemt aan het YPP en dit nog niet hebt gedaan. Als de voorwaarden op 10 juli niet worden geaccepteerd, worden marketeers verwijderd uit het YouTube-partnerprogramma en komt hun inhoud niet langer in aanmerking voor het genereren van inkomsten op het platform. Alle content waarmee voorheen inkomsten werden gegenereerd, stopt vanaf 11 juli met het genereren van inkomsten en alle functies voor het genereren van inkomsten, waaronder kanaallidmaatschappen, SuperChat en vergelijkbare functies, worden uitgeschakeld. Volg deze stappen om erachter te komen of u de voorwaarden al heeft geaccepteerd of dat u nog actie moet ondernemen:

  • Ga naar Studio > Instellingen > Contracten.
  • Als u hier de Overeenkomst bekijken ziet voor de belangrijkste voorwaarden waarmee u eerder akkoord bent gegaan, bent u klaar.
  • Als u Controleren en akkoord ziet, betekent dit dat u nog steeds akkoord moet gaan.

Diep duiken: Voor meer informatie over de wijzigingen in de voorwaarden van het YouTube-partnerprogramma kun je de volledige aankondiging van YouTube lezen in het Helpcentrum van YouTube. Het bericht YouTube-zoekopdracht vanuit opmerkingen: nieuwe test voegt koppelingen naar trefwoorden toe verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten