Het implementeren van systemen in uw SEO-bedrijf is van cruciaal belang, maar aan de slag gaan kan moeilijk of verwarrend zijn. Misschien heb je dit al eerder geprobeerd, maar heb je het opgegeven vanwege de complexiteit of het gebrek aan instructies. U hebt misschien enige vooruitgang geboekt, maar de systemen zijn niet effectief geïmplementeerd en onderhouden. Door uw bedrijf goed te organiseren, kunt u veel tijd en kosten besparen en de omzet verhogen. Door u te laten focussen op de belangrijkste omzetgenererende taken in plaats van de details te beheren, kunt u uw bedrijf transformeren van een succesvol bedrijf naar een bedrijf dat u dichter bij die grote doelen brengt. Ik zou zeggen dat het moeilijk is om zinvol te schalen of te groeien, tenzij je systemen hebt.
Wat is het systeem?
Een systeem is een keten van processen, die elk bestaan uit een opeenvolging van afzonderlijke stappen die zorgen voor de werking van het systeem. Het proces kan dus het maken van een formulier op een WordPress-site zijn, maar het systeem kan een heel marketingkanaal zijn. Bijvoorbeeld: formulier indienen > e-mail beantwoorden. per mail > ontdekkingsgesprekken boeken > script/plan bellen > afsluiten
Waarom uw SEO-bedrijf systematiseren?
Voordelen van bedrijfssystematisering:
- Zo komt er beslissingsruimte vrij voor belangrijkere zaken.
- Dit zorgt voor consistentie.
- Het helpt om orde te houden.
- Je kunt je tijd beter indelen.
- Het is gemakkelijk om te delegeren of teamleden anderen te laten dekken.
- Uw klanten krijgen keer op keer service van hoge kwaliteit.
- Zo voorkom je dat dingen over het hoofd worden gezien of vergeten.
- Dit is een must als u ooit uw bedrijf wilt verkopen.
Laten we ze allemaal wat gedetailleerder bekijken.
Ontketen het vermogen om beslissingen te nemen
Door de beslissing uit eigen handen te nemen, kunt u zich concentreren op belangrijk werk in plaats van beslissingen te nemen over minder belangrijke taken.
Zorgen voor consistentie
Systemen zorgen ervoor dat taken steeds opnieuw in dezelfde volgorde en op dezelfde manier worden uitgevoerd. Daarom hebben productielijnen altijd systemen. Stel je een fabriek voor die chocoladerepen maakt die een beetje anders smaken of uit drie delen bestaan in plaats van twee?
Blijf georganiseerd
Met systemen kunt u extreem georganiseerd blijven. In sommige gevallen kan het nalaten hiervan ernstige gevolgen hebben, zoals het factureringssysteem.
Uw tijd beheren
Hoewel het een grote investering is om dit allemaal voor elkaar te krijgen, bespaart het u uren per dag. Als u weet dat uw systemen de dagelijkse werkzaamheden voor hun rekening nemen, is de kans kleiner dat u wordt gedwongen problemen op te lossen zodra deze zich voordoen. Hierdoor kunt u zich concentreren op de echt belangrijke taken, de inkomstengenererende taken, het zorgen voor uw klanten en werken aan de groei van uw bedrijf.
Delegatie
Als u het werk uitbesteedt aan iemand met systemen, wordt het voor alle betrokkenen veel gemakkelijker. Als iemand onverhoopt ziek wordt, kan iemand anders het werk gemakkelijk overnemen.
Klantenservice
Door keer op keer dezelfde hoogwaardige ervaring te bieden, blijven uw klanten terugkomen voor meer. Ze weten wat ze kunnen verwachten, dus ze voelen zich op hun gemak bij jou. De systemen zorgen ervoor dat alle klanten gelijk worden behandeld en eventuele geschillen worden opgelost in overeenstemming met uw interne beleid. Dit alles helpt om de emotie uit situaties te halen, vooral die met betrekking tot wanbetaling of klachten.
Het helpt om te onthouden
Als je een systeem hebt, is het veel moeilijker om iets te vergeten. Denk aan e-mail. de brief die u vrijdag voor het laatst hebt gelezen, in de veronderstelling dat u deze volgende week zult ontvangen. Maar kom maandag, je vergeet het allemaal en de rest van de week zit in je inbox. Pas als je klant je achtervolgt, herinner je je dat ze zelfs bestaan. Ik weet zeker dat we er allemaal zijn geweest. dat heb ik echt. Systemen helpen dit te voorkomen, want wanneer input binnenkomt en in het juiste systeem gaat, komt het op de juiste plaats en begint een individueel proces.
Plannen op lange termijn
Heeft u een exitstrategie voor uw bedrijf? Als dat het geval is, kan dit betekenen dat u het aan iemand anders moet verkopen. Als dit het geval is, is systematisering essentieel. Het is veel gemakkelijker om een bedrijf te verkopen dat al over systemen beschikt. De overdracht wordt gemakkelijker voor alle betrokkenen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Hoe te beginnen met werken met systemen in uw SEO-bedrijf
Misschien wilt u dit als een apart project benaderen, aangezien het enige tijd kan duren om alles georganiseerd te krijgen. Begin met de grote dingen, de belangrijke dingen en degene die de meeste tijd vrijmaken. Het kan ook een investering vergen om sommige van deze systemen goed te automatiseren, wat nog meer tijd zal vrijmaken, dus budgeteer vooruit.
Begin met één en plan dat systeem van begin tot eind
Elk systeem heeft verschillende afzonderlijke processen. We zien deze processen vaak als standard operating procedures (SOP’s). Ik zou willen voorstellen om een sjabloondocument te hebben met een titel, versienummer, datum en nummer om het document te identificeren en hoe het in het algehele systeem past. U moet ook een index maken, zodat wanneer iemand moet weten hoe iets moet, ze naar uw systeem “bijbel” kunnen gaan en het kunnen vinden.
Testen en verbeteringen
Zodra de processen zijn geschreven en de systeemkaarten zijn gemaakt, kunt u naar de test- en ontwikkelingsfase gaan. Probeer er zoveel als je kunt. Door het systeem te kraken, kunt u verschillende scenario’s overwegen. Geef uw SOP’s aan iemand die totaal niet bekend is met de betrokken taken en vraag hen om ze op te volgen. Een frisse blik kan vaak problemen opsporen die anders over het hoofd zouden worden gezien.
Opslag
Heb je momenteel nog geen centraal opslagsysteem voor al je documenten? Dit is het moment om er een te hebben. U kunt een Google Drive-, One Drive- of Dropbox-account maken. Wat je ook gebruikt, zorg ervoor dat het zo is opgeslagen dat de bestandsnamen duidelijk zijn geschreven en de namen zijn vereenvoudigd, zodat alles gemakkelijk te vinden is. Zorg er dan voor dat iedereen in je bedrijf bij de bestanden kan.
Regelmatige beoordeling
Als u eenmaal over systemen beschikt, is het belangrijk ervoor te zorgen dat ze up-to-date blijven. Zet regelmatige beoordelingen van bestaande systemen opzij, doorloop ze stap voor stap en verander alles wat is veranderd. Archiveer ook alles wat niet meer relevant is en verwerk het in de nieuwe systemen. Deze documentenmap is in wezen de interne werking van uw bedrijf en moet precies aangeven wat ze moeten doen om het bedrijf te laten werken zoals u dat wilt. Kortom, je zou er morgen allemaal vanaf moeten kunnen lopen en iemand anders kan binnenkomen en de systemen overnemen en doorgaan.
Systematiseer en bloei
Ik ben een grote fan van systematisering. Ik geloof dat dit essentieel is voor het succes van elke ondernemer die wil groeien. Dat gezegd hebbende, hoewel elk onderdeel van uw bedrijf kan worden gesystematiseerd, geloof ik ook dat onze SEO-klanten ons ook als mensen accepteren. Verlies dus niet volledig het menselijke element en de personalisatie die je ze geeft. Maandelijks telefoontje of gepersonaliseerde e-mail een brief zal een grote bijdrage leveren aan het onderhouden van de relatie waar je zo hard aan hebt gewerkt. Het bericht Waarom systemen uw SEO-bedrijf zullen veranderen verscheen eerst op Search Engine Land.