Hoe u het meeste uit PPC haalt voor uw SaaS-merk

Hoe u het meeste uit PPC haalt voor uw SaaS-merk post thumbnail image
Naarmate meer startups de markt betreden, wordt het voor SaaS-merken steeds moeilijker om door de ruis heen te komen. Dit is de reden waarom velen zich realiseerden dat PPC een geweldige manier kan zijn om naamsbekendheid te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken. Effectieve campagnes en concurrentievoordeel vragen echter om een ​​meer strategische aanpak. Het is niet genoeg om campagnes op te zetten en te vergeten. SaaS-merken kunnen veel meer doen om hun prestaties te verbeteren. Hier zijn vijf manieren waarop SaaS-merken het meeste uit hun PPC-campagnes kunnen halen.

1. Maak een videocampagne voor een koud publiek

Beste SaaS-bedrijven: niet iedereen kent uw merk. De meeste mensen weten dat er oplossingen zijn voor hun problemen. Ze kennen echter minder snel specifieke merken die het juiste product aanbieden. Om de merkbekendheid te vergroten en de overweging bij dit soort individuen te beïnvloeden, moet u via uw marketinginspanningen met hen in contact komen. Een manier om dit te doen, is door een videocampagne voor een koud publiek uit te voeren in Google Ads. De term “koud publiek” verwijst naar personen die nog niet betrokken zijn bij het merk en in dit geval nog steeds binnen de parameters van de doelgroep van het merk vallen. Door videocampagnes uit te voeren die gericht zijn op deze personen, kunnen SaaS-merken de naamsbekendheid van nieuwe potentiële klanten vergroten en hun aankoopbeslissingen beïnvloeden. Met display-campagnes kunnen merken hun software onder de aandacht brengen met behulp van beeld- en video-items die aantrekkelijker kunnen zijn dan tekstadvertenties. Door deze visuele middelen te gebruiken, kunnen SaaS-merken potentiële klanten een idee geven van hoe hun software eruitziet en werkt. Bovendien kunnen SaaS-merken verschillende targetingopties gebruiken om hun doelgroep te bereiken tijdens het surfen op internet. Als u effectief een campagne in het Display Netwerk voor een koud publiek wilt uitvoeren, kunt u overwegen campagnes te targeten op basis van:

Toegewezen segmenten

Met aangepaste segmenten kunnen adverteerders doelgroepen targeten op basis van verschillende online acties, waaronder:
  • Wat ze zochten op Google.
  • Welke websites hebben ze bezocht?
  • Welke programma’s gebruikten ze?
Maak een nieuw aangepast segment in Google Ads.Een nieuw aangepast segment maken in Google Ads Converteer zoekwoorden uit campagnes in het zoeknetwerk en onderzoek de websites en apps die uw doelgroep vaak gebruikt om deze segmenten te maken.

Doelgroepen van potentiële klanten

Met Lead Audiences kunt u mensen targeten die actief SaaS-producten of -services onderzoeken of vergelijken. Relevante segmenten zijn onder meer antivirus- en beveiligingssoftware, videosoftware en boekhoudsoftware. Individuen uit deze groepen werden onderverdeeld in de volgende categorieën:
  • De soorten websites die ze gebruiken.
  • Inhoud waar ze mee bezig zijn.
  • Hoe vaak ze de respectievelijke websites hebben bezocht.
Dit geeft aan dat ze in de nabije toekomst gaan converteren.

Publiek van gemeenschappelijk belang

Met doelgroepen met gemeenschappelijke interesses kunt u mensen bereiken op basis van wie ze zijn, wat hun interesses zijn en welke gewoonten ze hebben. Gebruik doelgroepopties voor gemeenschappelijke interesses met mensen in uw doelgroep. Bijvoorbeeld high-end computerliefhebbers, computergamers of gebruikers van clouddiensten.

2. Gebruik uitsluitingen voor klantnaleving

Gemiddelde CPC van een PPC-campagne in 2023 was $ 4,22, dus u moet ervoor zorgen dat elke klik telt. Een ding dat u niet wilt doen, is betalen voor klikken van bestaande klanten die lid willen worden van uw accounts. Door te voorkomen dat uw huidige klanten advertenties zien, kunt u ervoor zorgen dat uw budget wordt besteed aan het bereiken van potentiële nieuwe klanten in plaats van aan degenen die hun software al gebruiken. Om dit te doen, maakt u een nieuwe doelgroeplijst door een lijst met huidige klanten te uploaden met behulp van gegevens uit de eerste hand, zoals e-mail. e-mailadressen, telefoonnummers en gebruikers-ID’s. Voeg ze vervolgens handmatig toe als uitsluitingen hieronder Het publiek tabblad voor elke actieve campagne. Overweeg om uitsluitingen te creëren voor degenen die momenteel betrokken zijn bij het “verkooppromotie”-proces. Bijvoorbeeld degenen die al in aanmerking komen voor een gratis proefperiode, nieuwsbriefabonnees zijn of een contract bespreken met het verkoopteam. Het is niet de moeite waard om geld uit te geven aan degenen die al:
  • Communicatie met de software.
  • Communicatie met het verkoopteam.
  • Marketingberichten per e-mail ontvangen. per post/nieuwsbrieven.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

3. Gebruik remarketinglijsten

Het komt zelden voor dat iemand die voor het eerst op uw site terechtkomt, klaar is om te converteren. Ze nemen eerder de tijd om meer te weten te komen over uw merk, hun situatie verder te onderzoeken, alternatieve dienstverleners te zoeken en hun opties met andere belanghebbenden te bespreken. Gedurende deze periode (die weken of maanden kan zijn) is het erg belangrijk om het hoogste bewustzijn te behouden. U kunt het u niet veroorloven om voor de laatste overwegingsfase van de radar van een prospect te vallen. Een manier om eerdere websitebezoekers te bereiken en hen aan uw product te herinneren, is door remarketinglijsten te gebruiken en deze te gebruiken als targeting voor display-advertentiecampagnes (Google Ads) of doelgroepadvertentiecampagnes (Microsoft Advertising). Het grootste voordeel van het uitvoeren van dergelijke campagnes is dat het publiek al geïnteresseerd is in de software en daardoor een hogere intentie heeft om te converteren. Door opnieuw in contact te komen met eerdere websitebezoekers, kunt u hen aanmoedigen om terug te keren naar uw website en te converteren. Het bouwen van een remarketinglijst op het Microsoft Advertising-platformEen remarketinglijst opbouwen in Microsoft Advertising Om dit naar een hoger niveau te tillen, kunt u overwegen iets extra’s in uw advertentieboodschappen aan te bieden dat niet beschikbaar was tijdens de eerste bezoeken aan de site. Dit kan meer informatie over uw merk zijn, zoals een lovend getuigenis van een klant of beoordeling van websitebeoordelingen, een verlengde proefperiode of een kortingscode. Bijvoorbeeld: als een website een gratis proefperiode van 7 dagen aanbiedt, kunnen display-campagneberichten voor remarketing een exclusieve gratis proefperiode van 14 dagen aanbieden. Hoewel een proefperiode van 7 dagen een persoon misschien niet overtuigt om zich te bekeren, kan een uitzonderlijke verlengde proefperiode nodig zijn.

4. Doe mee aan aanbiedingen van concurrenten

SaaS is een echte dog-eat-dog-industrie. Merken moeten er alles aan doen om hun concurrenten voor te blijven. Een manier om dit te doen is door deel te nemen aan concurrerende biedingen. Concurrerend bieden verwijst naar het uitvoeren van campagnes in het zoeknetwerk of advertentiegroepen met zoekwoordenlijsten die gericht zijn op de merkzoekwoorden van concurrenten. Dus wanneer iemand zoekt naar een bepaalde softwareleverancier, wordt in plaats daarvan een alternatieve leverancier geadverteerd. Dit kan een effectieve SaaS-strategie zijn, omdat u hiermee een publiek kunt bereiken dat actief op zoek is naar uw mogelijke oplossing. Jira-advertentie weergegeven op Monday.com-zoekopdrachtJira-advertentie weergegeven op Monday.com-zoekopdracht. Overweeg om specifieke bestemmingspagina’s te maken wanneer u biedingen van concurrenten gebruikt, waarbij de nadruk ligt op het onderscheiden van de concurrentie. Dit kan het opsplitsen van uw unieke kenmerken en door de branche erkende beoordelingskaarten omvatten, zoals via G2. Het doel van de pagina moet zijn om te laten zien wat uw software geweldig maakt, niet om een ​​deprimerende opmerking te maken over het product van een concurrent. Hoewel dit een succesvolle manier kan zijn voor SaaS-merken om de schijnwerpers van hun concurrenten te stelen, is het altijd de moeite waard eraan te denken dat een concurrent wraak kan nemen en in ruil daarvoor hetzelfde kan doen. Dit kan leiden tot een agressieve biedsituatie waarbij merken te hoge CPC’s betalen voor hun merknaam. Dit is een krachtige strategie, maar moet met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt.

5. Optimaliseer uw advertentietekst

Zoals ze zeggen: je krijgt nooit een tweede kans om een ​​eerste indruk te maken. Zorg ervoor dat u het meeste haalt uit uw eerste interacties met potentiële klanten door boeiende en informatieve advertentieteksten te gebruiken. Het bericht moet worden weergegeven Hoe uw software lost hun probleem op en Waarom ze zouden jou moeten kiezen boven je concurrenten. Ontdek hoe u deze zaken kunt melden door beoordelingen en getuigenissen van daadwerkelijke gebruikers van uw software te lezen en te analyseren. Deze personen zijn het best in staat om te beschrijven hoe ze van het product hebben geprofiteerd. Ze zullen ook terminologie en bijvoeglijke naamwoorden gebruiken die resoneren met uw doelgroep. In de Google Ads-recensie van Capterra staat bijvoorbeeld: “Google Ads is erg handig voor mijn bedrijf omdat het me helpt bij het adverteren en het is erg intuïtief in dit tijdperk van digitale advertenties. Biedstrategieën zijn flexibel genoeg voor verschillende bedrijven, waardoor het veel gemakkelijker wordt om verschillende campagnes uit te voeren. Realtime volgen was ook eenvoudiger. Klanten en opdrachtgevers kunnen onze producten gemakkelijk online vinden. Google Ads Capterra-recensieGoogle Ads Capterra Review Dit kan worden gebruikt om berichten te maken zoals:
  • Een intuïtief en gebruiksvriendelijk platform.
  • Flexibele advertentie-oplossingen.
  • Help potentiële klanten uw producten online te vinden.
  • Campagnetypen zijn geschikt voor alle bedrijven.
Dit soort berichtgeving kan uw merk helpen relevantie en relevantie voor potentiële klanten aan te tonen, en hen ervan te overtuigen dat u de oplossing bent die ze nodig hebben.

PPC-strategieën om uw SaaS te laten schitteren

U zult hard moeten werken met uw PPC-accounts om de naamsbekendheid te vergroten en de overweging te beïnvloeden in een snelgroeiende branche. Gelukkig zijn er veel soorten campagnes en strategieën die u kunt implementeren om u te helpen dit te bereiken. Het bericht Hoe u PPC kunt maximaliseren voor uw SaaS-merk verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten