Google Ads lanceert een nieuwe tool om marketeers te helpen in contact te komen met Gen Z

Google heeft de Gen Z Music-serie gelanceerd, een nieuwe tool om marketeers te helpen beter in contact te komen met jongeren. De betaalde functie is nu wereldwijd beschikbaar om adverteerders te helpen die hun aantrekkingskracht op 18-24-jarigen willen vergroten.

Waarom kan het ons schelen? Google ontdekte dat de muziek waar Gen Z van houdt een belangrijke rol speelt bij het vormgeven van de hedendaagse cultuur. Door erachter te komen welke nummers populair zijn en door adverteerders toe te staan ​​hun campagnes te voeren naast media die de muziek van de band spelen, zullen merken in de voorhoede van de cultuur worden gezien. De Gen Z Music-groep geeft marketeers ook de kans om beter in contact te komen met Gen Z, een groep mensen die hard op weg is een van de grootste groepen online consumenten te worden. Als adverteerders zich niet concentreren op de inhoud waarin deze potentiële klanten het meest geïnteresseerd zijn, kunnen ze mogelijk geen aankoop doen.

Hoe het werkt De functie van de Gen Z Music-serie gebruikt gegevens van audio, lange vorm en YouTube Shorts om populaire muziek te identificeren. Dit gebeurt via de volgende stappen:

  • Het Gen Z Music-team identificeert populaire nummers voor 18-24-jarigen met behulp van regelmatig bijgewerkte audio, lange vorm en YouTube Shorts-gegevens.
  • Google AI gebruikt deze gegevens vervolgens om relevante muziekvideo’s in de Gen Z Music-groep te verpakken.
  • Marketeers hebben dan de mogelijkheid om de serie te kopen.
  • Na aankoop van de bundel wordt de campagne van de adverteerder geleverd naast de inhoud die de populaire liedjes speelt.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat zei Google? Brian Anderson, Google’s wereldwijde hoofd muziek en audio, deed de aankondiging via de Google Ads Help Newsroom. Hij zei:

  • “Gen Z speelt een grote rol bij het vormgeven van de culturele tijdsgeest. En het is vooral op YouTube, waar Gen Z-fans muziek ontdekken, consumeren en eraan deelnemen in verschillende formaten.”
  • “Met de nieuwe Gen Z Music Group helpen we adverteerders nu om hun merk af te stemmen op de muziek waar het Gen Z-publiek (18-24 jaar) dol op is op YouTube.”

Diep duiken. Lees voor meer informatie de volledige Gen Z Music-aankondiging van Google. Het bericht Google Ads lanceert nieuwe tool om marketeers te helpen verbinding te maken met Gen Z verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten