Eenhoornobservaties: mensen die van Google Analytics 4 houden en waarom

Google Analytics 4 is beter dan Universal Analytics, zo vertelden sommige marketeers aan Search Engine Land. Hoewel het nieuwe platform zeker een behoorlijk aantal haters heeft, lijken sommige adverteerders er absoluut dol op te zijn en de tool met lof te overladen. Als je je achterhoofd krabt en je afvraagt ​​hoe ze in vredesnaam tot die conclusie kunnen komen, staan ​​hieronder enkele getuigenissen die we van deze eenhoorns hebben ontvangen. Laat het ons weten als hun uitleg u kan overtuigen om een ​​plotselinge wijziging aan te brengen.

1. GA4 is eenvoudiger (indien correct ingesteld)

Tim Barlow, CEO van Attacat, zegt dat GA4 een superieur hulpmiddel is voor UA omdat:

  • “Aanpassing is eenvoudig.”
  • “Als het goed is opgezet, is GA4 voor nieuwe gebruikers veel gemakkelijker om onder de knie te krijgen.
  • “GA4 heeft een beter datamodel – iemand die een blogbericht 30 minuten leest, stuitert op GA3. GA4 het zijn waardevolle lezers.
  • “GA4 is niet alleen voor websites, en GA3 is niet geschikt voor de multi-device/gemengde online/offline wereld waarin we nu leven.
  • “Toestemming is nu het grootste probleem in Europa. Google lijkt het enige bedrijf te zijn dat een behoorlijke investering doet in dit probleem – althans in de wereld van gratis of beschikbare Analytics.
  • “Niet-ontwikkelaars kunnen meer bereiken met GA4, aangezien GA3 altijd ontwikkelaars nodig heeft voor elke toepassing. Met GA4 heb je nog steeds de ontwikkelaar nodig, maar niet zo vaak.

2. Dit is nauwkeuriger

Volgens Drew Blumenthal, oprichter en CEO van Digital Drew SEM, is de impopulariteit van GA4 eenvoudigweg een gevolg van het feit dat mensen niet genoeg tijd hebben om te leren hoe het werkt, niet een weerspiegeling van de tool zelf. Hij zei dat GA4 veel geweldige functies heeft om de branche te bieden zodra adverteerders de kans krijgen om te begrijpen hoe het werkt:

  • “Persoonlijk vind ik de interface veel strakker dan UA, maar wat nog belangrijker is, hij is nauwkeuriger.”
  • “Aangezien gegevens verloren gaan vanwege privacybeleid, heb je GA4 nodig om nauwkeuriger te zijn over inkomend verkeer.
  • “GA4 combineert ook app-, first-party data en cookiedata, wat op de lange termijn veel beter zal zijn.” “

3. GA4 is krachtig, flexibel en creatief

Digitale marketeer Stacey Chance geeft toe dat het proberen om erachter te komen hoe je GA4 optimaal kunt gebruiken, zeker een “leercurve” is geweest. Maar ze wees erop dat het gebruik van gebeurtenissen in de nieuwe tool eigenlijk hetzelfde is als in andere analyseplatforms zoals Heap, waardoor het proces eenvoudiger is dan ze eerst besefte, zei ze:

  • “Ons team heeft ontdekt dat de functies van GA4 ongelooflijk krachtig en flexibel zijn.
  • “Hoe meer we het gebruiken, hoe creatiever en slimmer we de functies ervan kunnen gebruiken.”

4. Het is beter dan UA

Het team van AS Marketing geeft toe dat ze GA4 in het begin een beetje moeilijk vonden om te navigeren, maar nadat ze de tijd hadden genomen om te begrijpen hoe het werkt, geloven ze nu dat het een superieur hulpmiddel is ten opzichte van zijn voorganger. Ze leggen uit:

  • “Ons team van marketingbureaus vond GA4 zelfs beter dan Universal Analytics, omdat het zich richt op gebeurtenissen rond een enorme conglomeraat van complexe, betekenisloze gegevens.
  • “Met zoveel bedrijven die zich richten op digitale marketing en betrokkenheidsgegevens en tracking, hebben evenementen veel meer betekenis, wat GA4 uitstekend doet.
  • “Dashboards op maat zijn voor ons ook gemakkelijker in te stellen en te begrijpen. We hebben al onze klanten gemigreerd naar GA4 en ze waren allemaal blij met de nieuwe opzet.

5. Het is een geweldig hulpmiddel om je publiek te begrijpen

Andrew Glenn, digital experience analist en SEO-manager bij Abbott, zegt dat hij een grote fan is van GA4. Hij vertelt Search Engine Land zelfs dat hij de nieuwe tool “geweldig” vindt. Om uit te leggen waarom hij denkt dat het zo’n geweldig platform is, zei hij:

  • “GA4 is perfect afgestemd om doelgroepen beter te segmenteren, meer over hen te leren en GMP te gebruiken om beter te dienen wat voor die doelgroepen het belangrijkst is.

6. GA4 is sterk en biedt meer flexibiliteit

Freelance Java EE-ontwikkelaar Robert Nowak is geen grote fan van de GA4-interface en denkt dat het voor sommige marketeers misschien moeilijker is om te gebruiken. Maar over het algemeen biedt het nieuwe platform een ​​aantal voordelen die het uiteindelijk hebben gewonnen. Hij zegt:

  • “Ik hou van de nieuwe opties voor het volgen van gebeurtenissen – ze zijn veel robuuster en bieden veel flexibiliteit.”
  • “GA4 is een grote zak voor mij – je gooit alle gegevens die je kunt verzamelen erin en dan moet je uitzoeken hoe je de stukjes in elkaar kunt passen om die zak te filteren. In theorie is dit beter omdat je GA4 je eigen kunt maken met je eigen instellingen en gegevens die je echt nodig hebt in plaats van honderden rapporten die je misschien nooit zult gebruiken in GA UA.

7. Pijplijncapaciteiten naar een nieuw niveau tillen

Marketing PhD Digital Strategist Richie Moczo en zijn team hebben nu vertrouwen in het gebruik van GA4 nadat ze de tijd hebben genomen om te leren hoe ze de tool op de juiste manier kunnen gebruiken. Hij geeft nu persoonlijk de voorkeur aan deze tool boven zijn voorganger vanwege de functies die deze biedt:

  • “GA4 tilt de mogelijkheden voor gegevensoverdracht naar een nieuw niveau met gratis integratie met Big Query. Bij GA4 zijn er bijvoorbeeld 25 parameters per gebeurtenis, maar als je deze limiet wilt overschrijden, kun je extra parameters naar een grote query sturen.
  • UA deze functie was alleen beschikbaar voor Marketing 360-klanten!
  • “Bedenk geen redenen om GA4 niet te gebruiken. Enkele van de meest populaire functies van UA zijn langzaam toegevoegd aan GA4, maar de nieuw toegevoegde GA4 is nu live!

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Waarom kan het ons schelen?

Na de zonsondergang van UA kreeg GA4 veel luchtafweer van de digitale marketingwereld. Maar de nieuwe tool van Google verdwijnt niet snel, dus we moeten eraan wennen. Met dat in gedachten is het misschien tijd om onze bewakers in de steek te laten en te profiteren van de vele voordelen van GA4, want het lijkt erop dat er veel zijn!

Waarom GA4 problemen veroorzaakt voor sommige marketeers

Hoewel de adverteerders die we hierboven spraken fans zijn van het nieuwe analyseplatform, gaven ze toe dat het gemakkelijk te begrijpen is waarom sommige marketeers het misschien niet leuk vinden. Naast het feit dat mensen over het algemeen niet goed reageren op verandering, gelooft Tim Barlow, CEO van Attacat, dat GA4 werd uitgebracht voordat het klaar was. Ondanks dat het een betere tool is dan UA, zegt hij dat er verschillende problemen zijn met GA4, zoals:

  • “Een deel van de taal in de interface is vreselijk!” Bijvoorbeeld “Standaardkanaalgroep gebruikers per sessie in de loop van de tijd” – waarom zou u in plaats daarvan niet vasthouden aan “Sessiebron”?
  • “De kant-en-klare opzet is opzettelijk gegeneraliseerd omdat GA4 is ontworpen om veel meer te dekken dan een simpele website. Maar dit betekent dat de standaardrapporten bijna nutteloos zijn omdat ze te veel niet-gerelateerde statistieken bevatten.”
  • “Slecht proberen AdSense te promoten door advertentiestatistieken toe te voegen, vergroot de verwarring.
  • “Er moeten veel mogelijkheden van de tool worden ingesteld/versneld om echte voordelen te behalen, en het is geen reis die degenen die alleen de basis willen, willen doorlopen.”
  • Google heeft GA4 te vroeg uitgebracht, dus toen mensen ernaar keken, ontbraken er zoveel functies dat het praktisch onbruikbaar was. Zo is het teleurstellend dat je alleen daggegevens kunt inzien in plaats van week- of maandgegevens.

Ondanks het feit dat hij deze problemen opmerkt, concludeert Barlow dat hij er vertrouwen in heeft dat Google actie zal ondernemen en zijn product zal verbeteren. Hij voegt eraan toe: “Ik geloof dat al deze eigenschappen met de tijd zullen komen.”

Diep duiken

Voor meer informatie over hoe u kunt overstappen naar GA4, leest u Google’s gids Leren overstappen. Het bericht Eenhoornobservaties: mensen die van Google Analytics 4 houden en waarom verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten