Studie: TikTok verliest aan populariteit als e-commerceplatform handelszoekmachine

Studie: TikTok verliest aan populariteit als e-commerceplatform  handelszoekmachine post thumbnail image

Volgens een CivicScience-onderzoek beginnen minder Amerikaanse volwassenen met productzoekopdrachten op TikTok dan een jaar geleden.

Waarom kan het ons schelen? Het is het nieuwste bewijs dat Amazon een platform is voor retailmerken om op te letten. Terwijl TikTok klaar is om $ 20 miljard te creëren Desalniettemin blijven marketing- en reclamebudgetten van toepassing op gebruikers. Maar uiteindelijk komt het er allemaal op aan of TikTok een effectief platform is voor jouw merk.

Amazon en Google voeren de boventoon. Over het algemeen is het startpunt voor productzoekopdrachten onder online shoppers Amazon (49%, gestegen van 46% in 2022), gevolgd door Google (34%, gestegen van 35% in 2022). Amazon is ook populairder geworden onder jongere leeftijdsgroepen in vergelijking met vorig jaar:

  • 18-24 jarigen: 45 procent
  • van 25 tot 34 jaar: Tot 44%.

Aanvullende context. Deze resultaten zijn vergelijkbaar met een andere Amerikaanse enquête die we op Amazon hebben gerapporteerd en presteren beter dan Google als startpunt voor productzoekopdrachten. Uit dit onderzoek bleek dat 38% van de shoppers hun productzoekopdracht op Amazon startte, terwijl 35% hun zoekopdracht op Google startte.

De achteruitgang van TikTok door de jaren heen. Na het bereiken van een nieuw record in 2022, zag CivicScience dit jaar een “snelle daling van TikTok onder jongere generaties:

  • “Het gebruik is gedaald van 18% naar 11% onder Gen Z (leeftijd 18-24) en van 10% naar 5% onder jonge millennials (leeftijd 25-34) vanaf 2022.” Augustus. tot 2023 in juni

De meeste mensen die op TikTok, Instagram of Reddit naar producten gaan zoeken, zijn tussen de 18 en 34 jaar, merkte CivicScience op.

Over het atelier. In een onderzoek van CivicScience werd aan online shoppers in de VS gevraagd: “Als u een product online koopt, waar begint u dan meestal met zoeken en onderzoeken?” Vervolgens vergeleek hij de 5.638 ontvangen reacties sinds 6 juni. tot 26, met 4.643 reacties vanaf 2022 Augustus. Het bericht Studie: TikTok verliest aan populariteit als e-mail shopping zoekmachine verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten