Bent u op zoek naar manieren om uw Google Ads-account te laten groeien en uw strategie te verbeteren? Optimaliseer je ook voor offline activiteiten zoals bellen en verkopen? 21 juni organiseerde een webinar met Michael Scott, Paid Ads Marketing Strategist bij Manticore Marketing, en Amelia Northrup-Simpson, Product Marketing Manager bij CallRail. Scott en Simpson lieten zien hoe u Google Ads en andere volgsystemen kunt gebruiken om uw offline activiteiten te optimaliseren en uw advertentie-ROI te verhogen. Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Wat is offline conversie?
Offline conversies omvatten activiteiten buiten online platforms zoals websites, apps of software. Deze niet-digitale acties, vaak bijgehouden in CRM, bestaan voornamelijk uit een verkoop of een afsluiting. Door te optimaliseren voor offline activiteiten, kunnen we ons richten op verkoop in plaats van op online conversies.
[Get examples] Direct toegang tot het webinar op aanvraag →
Google-advertenties optimaliseren voor offline verkoop
We zullen u stap voor stap door het proces leiden.
Wat je nodig hebt om te beginnen
Voordat u aan de slag gaat, moet u enkele basishulpmiddelen en bronnen hebben:
- Google Ads-account.
- Google Click ID (GCLID) trackingmethode.
- Customer Relationship Management (CRM) systeem.
- Upload automatisering (via Zapier).
[Find out what a GCLID is] Direct toegang tot het webinar op aanvraag →
Stap 1: Maak een uploadplan
Eerst moet u beslissen hoe u de gegevens wilt laden. Dit wordt besproken in deel 4. Ondanks de verscheidenheid aan methoden, is het gebruik van Google Spreadsheets vaak het meest praktisch omdat het platformonafhankelijk is en uw workflow niet verstoort.
[Get an upload template] Direct toegang tot het webinar op aanvraag →
Stap 2: Bekijk de Google-klik-ID
U heeft twee verschillende GCLID-configuraties nodig: het bijhouden van formulieren en het bijhouden van oproepen.
[Learn what these are, now] Direct toegang tot het webinar op aanvraag →
Stap 3: Gebruik CRM om leads te importeren en exporteren
Zorg er eerst voor dat elk gegevensveld op elk formulier een CRM-bestemming heeft. Na het importeren van leads in CRM, moet automatisering worden ingesteld om leads te exporteren met behulp van een automatiseringstool of mogelijke native CRM-integratie met Google Spreadsheets.
[Get a demo of what this should look like] Direct toegang tot een on-demand webinar → CRM-gegevens worden rechtstreeks naar Google overgedragen via de CRM-Zapier-verbinding of Google Spreadsheets.
Stap 4: Maak een Google Ads-conversie
U maakt nu een Google Ads-conversie door de eerste stap opnieuw te doorlopen om de toepasbaarheid ervan op uw situatie te beoordelen.
- Klik op Extra en instellingen.
- Klik op conversies.
- Voer een nieuwe conversiestap uit.
- Klik op importeren.
- Klik op Andere gegevensbronnen of CRM.
- Houd conversies van klikken bij.
[Find out how to import offline conversion on Google] Direct toegang tot het webinar op aanvraag →
Stap 5: Creëer uw campagne
U kunt nu een campagne maken in Google Ads met als doel ‘Conversie offline’. Als u dit als een accountdoel instelt, wordt het automatisch geoptimaliseerd voor offline conversies!
[Slides] Google Ads: meer inkomsten genereren en offline verkopen optimaliseren
Hier is de presentatie:
Google Ads: meer inkomsten genereren en offline verkopen optimaliseren van Zoekmachine tijdschrift
Doe mee met het volgende webinar!
GA4 beheersen: hoe u de nieuwe Google Analytics als een professional gebruikt
Neem deel aan dit webinar om ervoor te zorgen dat uw bedrijf beschikt over GA4 met werkende conversietracking en leer hoe u de nieuwe interface, typen gebeurtenisgegevens en meer kunt gebruiken om uw campagnes goed te krijgen. Reserveer mijn stoel Afbeeldingscredits: Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal