Google Ads Editor versie 2.4 is uitgebracht met 8 nieuwe functies

Google heeft zojuist versie 2.4 van Ads Editor uitgebracht en adverteerders kunnen profiteren van verschillende nieuwe functies en updates. Laten we eens kijken wat er nieuw is.

Nieuwe functies:

  1. Bibliotheek met videobronnen. Alle video’s die in uw account worden gebruikt, zijn nu te vinden in de bibliotheek met video-items.
  2. Overzicht van meerdere rekeningen. Het tabblad Overzicht toont nu een overzicht van meerdere rekeningen. Voorheen kon slechts één account tegelijk worden weergegeven.
  3. Google Drive-integratie. Met Google Drive-integratie ondersteunt de editor nu het exporteren naar of importeren uit Google Drive. U kunt ook bestanden op Drive delen met andere gebruikers. Google Spreadsheets wordt momenteel echter niet ondersteund met deze release.
  4. Geplande post. U kunt uw berichten nu plannen voor een bepaalde tijd.
  5. Productgroepen en lijstgroepen worden bewerkt. Productgroepen en lijstgroepen kunnen nu worden toegevoegd en gewijzigd in het editordialoogvenster, waardoor het gemakkelijker wordt om hun boomstructuur in campagnes te bekijken en te onderhouden met behulp van Merchant Center-productfeeds. Voorheen was de enige manier om productgroepen en lijstgroepen te manipuleren het importeren van CSV.
  6. Eén YouTube-netwerk. Alle videocampagnes zijn nu van toepassing op YouTube Search en YouTube Video Networks, waardoor deze opties uit de editor zijn verwijderd. Alleen de instelling van de videopartner blijft hetzelfde.
  7. Afmelden voor videoverbetering. Er is een nieuwe instelling om videoverbeteringen voor videocampagnes in of uit te schakelen.
  8. Downloaden. Met Downloaden, voorheen bekend als Get Latest Changes, kunt u nu eerder gedownloade campagnes en itemtypen downloaden en gedownloade gegevens optimaliseren, of een combinatie van alle 3 de opties. U kunt ook plannen om een ​​campagne of andere soorten items te downloaden.

Verouderde functie:

Een functie die Google heeft verwijderd, zijn bijgewerkte goedkeuringen voor geografische targeting en uitsluitingsmethoden. Google zei dat de geotargeting-methode ‘Area of ​​Interest’ (mensen die geïnteresseerd zijn in uw locaties) grotendeels wordt afgeschaft. Dit is alleen toegestaan ​​in Discovery-campagnes. Ook is de uitsluitingsmethode Negeren (“Mensen die geïnteresseerd zijn in…”) niet toegestaan ​​voor zoeken, weergeven, winkelen en maximale prestaties.

Waarom kan het ons schelen? Nieuwe functies kunnen de prestaties van uw Google Ads-campagnes helpen verbeteren. We hopen dat enkele van deze 8 nieuwe functies u zullen helpen uw Google Ads-workflow en -campagnes efficiënter te maken. Hier is de volledige lijst met wijzigingen. Het bericht Google Ads Editor versie 2.4 uitgebracht met 8 nieuwe functies verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten