Naast het blokkeren van niet-geregistreerde gebruikers, blokkeerde Twitter ook Google Zoeken

Naast het blokkeren van niet-geregistreerde gebruikers, blokkeerde Twitter ook Google Zoeken post thumbnail image
De afgelopen dagen heeft Google Zoeken meer dan de helft van de geïndexeerde URL’s van Twitter verwijderd uit de zoekindex van Google. Dit komt nadat Twitter op vrijdagmiddag een “functie” heeft toegevoegd om alleen tweets te tonen aan ingelogde en geregistreerde gebruikers; Ook helpt de huidige schorsing op Twitter waarschijnlijk niet. De laatste keer dat ik het controleerde, lijkt Twitter te zijn gedaald van 471 miljoen door Google geïndexeerde tweets naar 180 miljoen. Tweets geïndexeerd door Google. Dat is een daling van 62% in de verzadiging van de Google-index van Twitter.com. Het aantal indexen neemt af. Op vrijdag, direct nadat Twitter niet-geregistreerde gebruikers de toegang tot openbare tweets had ontzegd, nam ik een screenshot van het team van de site in een Google-zoekopdracht voor Twitter. Hoewel we allemaal weten dat de siteteams van Google niet accuraat zijn, is de neerwaartse trend in geïndexeerde URL’s heel duidelijk. Hier is dat screenshot met de 471 miljoen. resultaten in de Google-index van Twitter.com: Ik heb dezelfde websiteopdracht uitgevoerd net voordat ik dit verhaal schreef en nu zie ik 180 miljoen resultaten in de Google-index van Twitter.com: Vertrouwt u het werfteam niet? Glenn Gabe deelde een screenshot van de externe tool Semrush op Twitter, die de zichtbaarheid van Twitter in Google Zoeken laat zien: Brandslangen. Laten we niet vergeten dat Google Zoeken nog steeds nieuwe Twitter-berichten kan weergeven in Google Zoeken. Google heeft een langdurige brandslangdeal met Twitter. Dat is de reden waarom wanneer u sommige Google-zoekopdrachten uitvoert, u mogelijk nog steeds een Twitter-carrousel van sommige zoekopdrachten ziet. Hier is hoe het eruit zou kunnen zien: Oude tweets. Oude tweets lijken echter uit te sterven en geleidelijk hun weg te vinden uit de belangrijkste webzoekindex van Google. Dat betekent dus dat Twitter minder zichtbaar zal zijn in Google Zoeken, het betekent minder bereik voor zoekers en journalisten die inhoud op Twitter vinden, en ik denk dat er minder advertentievertoningen zijn voor het Twitter-platform in het algemeen. Waarom kan het ons schelen? Als je een merk hebt dat sterk afhankelijk is van Twitter en de zichtbaarheid van die tweets in Google Zoeken, kan dit een verschil maken, vooral als de zichtbaarheid gerelateerd is aan oudere tweets. Ook kunnen sommige oudere tweets die mogelijk goed zijn gerangschikt in Google Zoeken momenteel niet zo goed scoren. Het is onduidelijk of Twitter deze beslissing zal terugdraaien of zal besluiten om de ondersteunde opmaak te gebruiken voor betaalde inhoud, wat zou moeten helpen bij het indexeren van inhoud in Google Zoeken. Twitter lijkt op dit moment om een ​​aantal redenen een beetje een puinhoop te zijn. Naast het blokkeren van niet-geregistreerde gebruikers, blokkeerde de post op Twitter Google in de eerste plaats ook van Search Engine Land.

Relevante berichten