Hoe u de doorbraken van DSA kunt benutten met maximale prestaties

Hoe u de doorbraken van DSA kunt benutten met maximale prestaties post thumbnail image
Dynamische zoekadvertenties (DSA) zijn al jaren een belangrijk onderdeel van het beheer van Google Ads en Microsoft Ads. Dit krachtige campagnetype/deze instelling vergroot het vermogen van adverteerders om de kracht van organisch zoeken te benutten om hun PPC-campagnes te informeren. Door Google de website te laten crawlen en de juiste bestemmingspagina te laten vinden op basis van de zoekopdracht van de gebruiker, kunnen adverteerders goed geoptimaliseerde inhoud gebruiken en er aantrekkelijke koppen van maken. DSA Een van de redenen waarom DSA zo krachtig was, is dat het kon werken met specifieke feedpagina’s of de volledige site-index, waardoor adverteerders zich effectief op specifieke categorieën konden richten. DSA is vooral populair in sectoren zoals:
  • Auto’s.
  • Reis.
  • Vastgoed.
  • e-mailen handel
  • Elk bedrijf dat meerdere bestemmingspagina’s heeft om hun producten of diensten te dekken.
In wezen stelde dit merken in staat zich te concentreren op hun kerndoelen in plaats van elke bestemmingspagina en elk budget voor elke bestemming te overwegen. DSA speelde ook een belangrijke rol bij het ontdekken van zoekwoordconcepten voor andere campagnes. Adverteerders kunnen op deze precieze concepten bieden met exact zoeken of gebruikmaken van voorspellende AI met breed zoeken. Dynamische zoekadvertenties lijken echter te worden uitgefaseerd ten gunste van campagnes met maximale prestaties (PMax). Adverteerders hebben de afgelopen maanden een afname van de DSA-prestaties (namelijk een gebrek aan service) gezien en een toename van de PMax voor accounts met alle campagnes. Verminderde PSA-prestatiesin 2023 in april prestatie waarbij de PMax-campagne wordt vergeleken met gefilterde merktermen, DSA, traditionele merkcampagne en Spaanse campagne. Performance Max ondersteunt alle Google-advertentietypen:
  • Zoekopdracht: advertenties weergeven in SERP / SERE (Search Engine Results Page / Search Engine Results Experience).
  • Scherm: geef advertenties weer die worden weergegeven op websites van derden.
  • YouTube: videoadvertenties die worden weergegeven op YouTube of in het display, afhankelijk van de indeling.
  • Ontdekken: Gedeeltelijke beeld- en gedeeltelijke tekstadvertenties weergegeven op Google Discover.
  • Lokale advertenties: Op Google Bedrijfsprofiel gerichte advertenties die verschijnen in het SERP/SERE-kaartgedeelte.
  • Winkelen: Advertenties met productvermeldingen die verschijnen op SERP/SERE, YouTube en display.
Adverteerders maken actief PMax-betrokkenheidsregels die prestatieveranderingen weergeven voor degenen die gewend zijn dynamische zoekadvertenties weer te geven. Dit betekent met name het overwegen van visuele bestemmingen (weergave, video, ontdekken) die de hoogste kanaalwaarde en lagere veilingprijzen hebben. Maar het betekent ook dat de verwachtingen voor PPC-campagnes moeten worden bijgesteld. Veel mensen beschouwen PPC-campagnes als transacties; als het je niet helpt verkopen, is het zonde. Maar wanneer accounts top-of-the-funnel display-plaatsingen bevatten, moeten de criteria voor succes ook veranderen. Dit bericht is bedoeld om adverteerders en hun SEO-tegenhangers die DSA gebruiken als onderdeel van hun CSO-strategie, voor te bereiden om te gebruiken wat ze hebben verkregen van DSA via PMax. Hoewel Google geen officiële verklaring heeft afgelegd over het uitfaseren van DSA, wijzen de richtlijnen voor het updaten van DSA op een mogelijke verandering. Het is heel belangrijk op te merken dat dit bericht is geschreven toen zowel dynamische zoekadvertenties als PMax tegelijkertijd actief waren. Als dit verandert, wordt het artikel dienovereenkomstig bijgewerkt om de nieuwe betrokkenheidsregels weer te geven. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat verliezen we als we van DSA naar maximale prestaties gaan?

Voordat we bespreken wat we winnen bij de overgang, is het belangrijk om de verliezen te begrijpen en hoe we deze kunnen minimaliseren. Allereerst is dit het idee van de uitsluitingen van de site zelf. Een groot deel van de DSA-configuratie bestond uit het toevoegen van site-uitsluitingsregels (startpagina, blog, enz.). Hoewel u met Performance Max feeds kunt gebruiken en URL’s kunt uitbreiden, kunt u geen specifieke delen van uw site isoleren. Dit betekent dat bepaalde categorieën DSA-componenten onder Performance Max kunnen activeren, wat resulteert in advertenties waarvoor u geen budget wilt reserveren. Om dit te voorkomen, is het essentieel om doelgroepsignalen toe te voegen aan zoektermen die de gewenste categorieën weerspiegelen en negatieven toe te voegen voor maximale prestaties. Hoewel nog niet iedereen het heeft, kan het inzichtelijke rapport ‘Waar/wanneer advertenties weergegeven’ adverteerders helpen te weten welke plaatsingen ze op accountniveau moeten targeten. DPS-budgettering betekende gewoon zoeken naar transacties. Aangezien budget nu kan worden toegewezen aan andere soorten campagnes, is het belangrijk om statistieken zoals betrokkenheidspercentage (klikfrequentie of CTR voor iedereen met een visuele component) en gemiddelde CPC (kosten per klik) te controleren om binnen het budget te blijven. ‘ is niet onevenredig verdeeld aan de bovenkant van het kanaal. We missen een duidelijk antwoord voor het vertoningsgedeelte (dat zou laten zien als we zouden verliezen vanwege budget of beoordelingen). Het gebruik van deze volmachten zal erg belangrijk zijn om het juiste budget te garanderen.

Winst in transitie naar maximale prestatie

De overstap van DSA naar Performance Max biedt verschillende belangrijke voordelen. Een van de belangrijkste voordelen is de mogelijkheid om alle activa die in gebruik zijn te beheren, niet alleen de beschrijvingen. Hoewel een goede SEO-strategie een grote impact kan hebben op de krantenkoppen, was er geen garantie dat DSA de gewenste krantenkoppen zou hebben. Met Maximum Performance kunt u ervoor zorgen dat elke campagne de juiste advertentie bevat, ook al weet u niet de exacte combinatie die aan elke persoon wordt weergegeven. Bron: Google Marketing Live 2023.Bron: Google Marketing Live 2023. Bovendien kunt u met Performance Max extra doelgroepen ontdekken die mogelijk over het hoofd zijn gezien vanwege de visuele creatieve focus. Naarmate PPC en SEO evolueren naar een toekomst van meer visuele inhoud waarbij consumenten een eenvoudigere informatieverwerking eisen, stelt Performance Max adverteerders in staat om de beste bestemmingspagina en categorie te vinden op basis van de zoekopdracht of interesses van een gebruiker en deze voor te bereiden met visuele inhoud die overeenkomt met hun voorkeuren. Hoewel er nog geen officiële aankondiging van Google is met betrekking tot het uitfaseren van dynamische zoekadvertenties, is het schrijven aan de muur. Ginny Marvin SlackVraag me alles met Ginny Marvin over betaalde zoekvereniging Slack. Het grootste samenwerkingsgebied is visuele inhoud en bruikbaarheid, waarbij PPC en SEO verantwoordelijk zijn voor de bovenkant van de trechter. En voor degenen die zich niet willen afmelden voor DSA, biedt Microsoft een robuust DSA-aanbod met in wezen dezelfde opt-in-regels als Google. Als PMax u niet de gewenste resultaten geeft, laat me dan de Microsoft DSA-oplossing proberen. Het bericht Hoe u DSA-overwinningen kunt benutten door maximale prestaties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten