Google Ads-update: nieuwe merkcontroles voor zoekcampagnes en campagnes met maximale prestaties

Aangezien AI-technologie een steeds belangrijkere rol speelt in advertenties, erkent Google dat merken meer controle nodig hebben over waar hun advertenties verschijnen. Om deze uitdaging aan te gaan, introduceert Google Ads twee nieuwe opties:

  • Merkbeperkingen voor brede zoekwoorden in campagnes in het zoeknetwerk
  • Merkuitsluitingen in best presterende campagnes.

Merkbeperkingen voor campagnes in het zoeknetwerk

Zoektypen voor brede zoekwoorden in combinatie met de Smart Bidding-algoritmen van Google kunnen advertenties helpen relevante doelgroepen te bereiken en conversies te genereren. Sommige adverteerders vinden het echter moeilijk om breed zoeken te gebruiken voor hun merkcampagnes om verkeer en klikken buiten het merk te vermijden. Om adverteerders te helpen, begint Google wereldwijd merkbeperkingen voor brede zoekwoorden toe te passen. Met deze functie kunnen adverteerders merktermen instellen als brede zoekwoorden, maar deze beperken zodat hun advertenties alleen worden weergegeven bij zoekopdrachten die de merknaam bevatten. Hierdoor kunnen advertenties meer mensen bereiken en de prestaties binnen de merkrichtlijnen verbeteren.

Merkuitsluitingen in best presterende campagnes

Google heeft eerder aangekondigd dat Performance Max-campagnes specifieke merken kunnen targeten. Na het testen van de functie stelt Google deze beschikbaar voor alle adverteerders. Met merkuitsluitingen kunnen adverteerders zich afmelden voor weergave van hun advertenties in zoek- en winkeladvertentieruimten voor bepaalde merken. Adverteerders kunnen specifieke merknamen blokkeren voor de weergave van hun advertenties. Bovendien kunnen ze spelfouten van hun merk of merknamen in andere talen blokkeren of merken van concurrenten uitsluiten. Google Ads biedt een uitgebreide lijst met kernmerken die adverteerders kunnen uitsluiten, en adverteerders kunnen Google verzoeken merken toe te voegen die ontbreken in die lijst. Door deze niet-gerelateerde merken te blokkeren, zorgt u ervoor dat advertenties alleen worden weergegeven voor de meest relevante zoekopdrachten.

In tegenstelling tot uitsluitingszoekwoorden

U vraagt ​​zich misschien af ​​hoe merkuitsluitingen verschillen van uitsluitingszoekwoorden. Merkuitsluitingen en uitsluitingszoekwoorden zijn tools die adverteerders gebruiken om advertentieplaatsing te beheren, maar ze werken verschillend voor verschillende doeleinden. Merkuitsluitingen voorkomen dat advertenties worden weergegeven op specifieke websites of apps, en uitsluitingszoekwoorden voorkomen dat advertenties worden weergegeven in de buurt van specifieke zoektermen of woordgroepen. Hoewel ze beide adverteerders helpen te beperken waar hun advertenties kunnen worden weergegeven, werken ze op een unieke manier en hebben ze afzonderlijke functies. U kunt meer informatie vinden over deze functies en hoe u ze kunt gebruiken op de Google Help-pagina.

Uitgelichte afbeelding: IB Photography/Shutterstock.

Relevante berichten