De Google Ads-koppeling doet tijdens een AMA-sessie een beroep op kunstmatige intelligentie

De Paid Search Association (PSA), een professionele organisatie zonder winstoogmerk, organiseerde een AMA met Google Ads Liaison Ginny Marvin. Tijdens een sessie over Slack konden PSA-leden Marvin alles vragen over betaald zoeken. Tijdens het 1 uur durende evenement, met meer dan 15 vragen, was het duidelijk waar iedereen aan dacht: AI en zijn rol in PPC. KLEVER, JumpFly en AdAlysis sponsorden het evenement.

Zakelijke en persoonlijke uitdagingen oplossen met AI

De eerste vraag die in het interview werd gesteld, was gericht op zakelijke uitdagingen: een van de uitdagingen wanneer bedrijven AI-gegenereerd werk gaan gebruiken, zijn wettelijke vereisten en merkstem. Welk advies zou je geven aan marketeers en klanten die deze tools om juridische redenen niet kunnen gebruiken? Marvin gaf een doordacht tweedelig antwoord op de vraag. Eerst besprak ze hoe generatieve AI zal worden gebruikt om middelen te creëren (wat eerder werd besproken op Google Marketing Live).

  • Nieuwe chatervaring bij het maken van een zoekcampagne (optie). U kunt natuurlijke taal gebruiken om Google Ads om ideeën te vragen voor het snel genereren van relevante zoekwoorden, koppen, beschrijvingen, afbeeldingen en andere items.
  • De nieuwe stroom voor het maken van activa van PMax genereert en beheert snel hoogwaardige tekst- en afbeeldingsmiddelen door simpelweg uw URL in te voeren.
  • Creëert automatisch bronnen (opt-in) om het genereren van advertenties van hoge kwaliteit te vereenvoudigen en te automatiseren om uw zakelijke doelen te bereiken.

Ze zei dat Google op verschillende gebieden te maken heeft met juridische en handelsmerkkwesties:

  • Alle gegenereerde AI-activa zijn onderworpen aan de standaardbeleidscontroles als handmatig gegenereerde activa.
  • Alle door AI gegenereerde middelen zijn gebaseerd op input van adverteerders, inclusief website-inhoud en bestaande advertenties.
  • Adverteerders kunnen automatisch gegenereerde items in de Max Performance-stream beoordelen, bewerken of verwijderen voordat ze worden gepubliceerd om de juiste merkstem te garanderen.
  • Adverteerders kunnen op elk moment andere automatisch gegenereerde brontypen bekijken of verwijderen.

Er werd nog een vraag gesteld over AI, deze keer gericht op de rol van betaald zoeken: voor degenen onder ons die van betaald zoeken houden, maar zien hoe snel AI evolueert, moeten we ons zorgen maken dat betaald zoeken ooit ophoudt te bestaan? Marvin gaf haar mening en benadrukte dat haar aanpak in 15 jaar zoeken niet veel is veranderd. Marvin beantwoordde de rol van een beoefenaar: verandering was een constante in deze branche en als je niet openstond voor leren, testen en verbeteren, liep je het risico achter te blijven. Ik denk dat het grote verschil nu is dat het tempo van verandering en ontwikkeling in AI, met name de generatieve mogelijkheden van AI, sneller zal zijn. Functies zoals de chatervaring zullen het voor bedrijven gemakkelijker maken om effectieve campagnes te lanceren die zijn afgestemd op hun zakelijke doelen. Ik denk dat marketeers en marketingteams hun workflows opnieuw kunnen bedenken en met AI kunnen werken om de grootste impact op hun bedrijf of dat van hun klanten te hebben.

AI voor gebruikerservaring

Meer vragen met betrekking tot AI, vooral over beoefenaar gebruikerservaring met Google Ads. Een PSA-lid vroeg: wordt AI ingebouwd in de Google Ads-editor? De UI-versie van het platform is niet iets dat mensen op grote schaal kunnen gebruiken. Marvin had geen specifieke AI-update opgenomen in de Google Ads Editor-tool. Ze wees er echter op dat de chatervaring begint te worden gebruikt in de gebruikersinterface. Een andere adverteerder stelde deze vraag rond 13 juni. Google Ads-interfacemeldingen: wat is de nieuwe look en waarom werken ze in de interface? Waarom is het alleen beschikbaar voor sommige accounts en niet voor andere? Marvin herhaalde de Google Ads-interfacetest die in maart begon en kwam tot een conclusie. Het winnende ontwerp wordt momenteel uitgerold naar adverteerders voor de rest van 2023. periode. Adverteerders die de nieuwe ervaring hebben gekregen, kunnen tijdens de vakantieperiode heen en weer schakelen, waarbij ze opmerken dat het tijd kost om zich aan te passen aan de nieuwe interfaces.

Andere adverteerdersvragen

Het hele uur door kwamen er talloze vragen van andere adverteerders. Dit omvat onderwerpen als:

  • Dynamische zoekadvertenties
  • Hoe bureauteams het beste kunnen samenwerken
  • Het leukste van werken bij Google
  • Advertentiefraude

Samenvatting

Ginny Marvin en de Paid Search Association hebben adverteerders een doordachte en respectvolle ruimte geboden om eerlijke en transparante onderwerpen te vragen en te ontvangen. Deze voortdurende gesprekken maken duidelijk dat Google luistert naar de feedback van marketeers en dienovereenkomstig beslissingen neemt. Speciale dank aan de Paid Search Association voor het hosten van het evenement, Ginny Marvin voor het beantwoorden van vragen en de evenementsponsors.
Uitgelichte afbeelding: DG-Studio/Shutterstock

Relevante berichten