De 13 grappigste reacties op GA4: de Google Analytics 4 Roast

Het was niet de gemakkelijkste overgang voor marketeers van Universal Analytics naar Google Analytics 4. Sommige adverteerders zijn zo gefrustreerd door de nieuwe tool dat ze zelfs UA-begrafenissen hebben gehouden, in de hoop dat Google de boodschap zou begrijpen en een plotselinge ommezwaai zou maken. Search Engine Land heeft onlangs een enquête gehouden om erachter te komen hoe de branche ervoor staat en om marketeers de kans te geven hun zegje te doen – en de feedback was op zijn zachtst gezegd interessant. De gedwongen overgang is een historisch overgangsmoment in de geschiedenis van digitale marketing en we weten dat het een grote verandering is. Maar als je niet lacht, ga je huilen. Dus met dat in gedachten hebben we een lijst samengesteld met de grappigste reacties die we hebben gekregen op de gedwongen GA4-switch van Google. Genieten!

Kort en zoet. Sommige marketeers konden hun ervaring met GA4 in enkele woorden samenvatten.

  • “Boos! Boos! Boos!
  • “Alle cr * p!”
  • “GA4 = LAM!
  • “Eén woord (eigenlijk twee woorden): BS!
  • “Wat een verspilling van onze tijd.”
  • Het GA4 UI-team moet worden ontslagen

“Google zou zich moeten schamen! Marketeers weten wel hoe ze hun frustratie moeten uiten. Ze weten ook hoe ze een aantal behoorlijk epische liners moeten neerleggen. We zijn erg blij dat we maandag geen telefoontjes naar de klantenservice van GA4 kunnen beantwoorden.

  • ‘Hebben ze software gevonden in een kerstcracker?’ Grootste hoop stront die ik ooit heb gezien. Niet geschikt voor de informele eigenaar van een klein bedrijf met een simpele vraag over hun statistieken. Ik kan alleen maar concluderen dat Google bewust de toegang van mensen tot hun eigen websitegegevens heeft willen verduisteren. Als het niet verbetert, overweeg dan om het van de meeste klantensites te verwijderen, aangezien het slechts een zinloze snelheidsstatistiek is.
  • GA4 is misschien wel de slechtste productupdate ooit vanuit een puur bruikbaarheidsperspectief, en Google zou zich moeten schamen voor zijn huidige staat.
  • “Google probeert een mannequin-tekening te maken, werkt op geen enkel niveau.
  • “Simpel gezegd, GA4 is slecht. Het is erg moeilijk te gebruiken (NIET GEBRUIKT) kost veel meer tijd dan de vorige versie mist visuele impact zoals GA3, het is rotzooi.

Denkspellen. Wat als Google GA4 in het geheim ontwikkelde met een verborgen agenda; om marketeers ertoe te brengen hun eigen tools niet meer te gebruiken en zich in plaats daarvan tot hun concurrenten te wenden? Logisch. Op de een of andere manier. Nou niet echt.

  • “Dit is misschien wel het minst gebruiksvriendelijke product dat Google ooit heeft gemaakt.” Bijna alsof ze niet willen dat mensen het gebruiken.

Ik ga hier weg! Een geweldige oplossing als je geen fan bent van GA4; zet je Out Of Office aan, ga op vakantie en wacht tot het allemaal voorbij is. Natuurlijk zal dat waarschijnlijk niet gebeuren. Maar echt een geweldige optie voor de korte termijn.

  • “Ik was zo bang voor deze date dat ik een reis buiten de stad boekte. VEEL GELACH. Ik hoop dat als ik terugkom van vakantie, Google van gedachten verandert en Universal Analytics blijft bestaan.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Je kunt me niet dwingen. Of, als je nu geen vakantie kunt nemen, sluit je ogen, doe alsof GA4 niet gebeurt en doe niets. Wat kan verkeerd gaan?

  • “Onze marketingafdeling heeft geen idee hoe ze de ingewikkelde instructies moeten volgen. En de meesten van hen zijn de komende twee weken vrij. Daarom droeg IT het project over aan onze afdeling voor bedrijfsinzichten, die al snel zei: ‘We zijn geen langer bezig met Google Analytics.’ Praat met marketing. Nu lijkt het erop dat het project van mij is. Ik ben een eenmansafdeling. Ik zal geen reet doen. Dit is mijn GA4 zij aan zij snikverhaal.

Waarom we erom geven: We zitten nu allemaal in hetzelfde schuitje. Na 11 jaar zoveel vertrouwen in Universal Analytics te hebben gehad, is de overgang naar GA4 een makkie. Helaas hebben we geen keuze (tenzij u het GA4-alternatief wilt overwegen). Dus we kunnen net zo goed onze hoofden neerleggen en proberen dingen uit te zoeken. Maar dat betekent niet dat we niet kunnen lachen. De post 13 grappigste reacties op GA4: The Google Analytics 4 roast verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten