Marketeers trekken zich de haren uit het hoofd om Google Analytics 4 onder de knie te krijgen – gelukkig hebben we goed nieuws. Er zijn tal van ongelooflijke cursussen en bronnen die uw vertrouwen en begrip van het gebruik van uw nieuwe platform zullen vergroten. Hier hebben we een lijst samengesteld met 9 Google Analytics 4-trainingen die u misschien wilt overwegen.
1. Marketinggrond
Prijs: $ 249
Niveau: Geavanceerd
Duur: Twee dagen lang organiseert de voormalige Search Marketeer van het Jaar van Search Engine Land, Colleen Harris, deze SMX Masterclass live online op 16 en 17 augustus. “De cursus Marketing Land is ontworpen om GA4 voor mensen in de praktijk te brengen,” zei Harris. “Het kijkt ook naar GA4 in termen van ‘Wat moet ik nu doen?’ Zoveel van GA4 is dit jaar net opgelost, nu is het tijd om terug te gaan en te zeggen “hoe kan ik meer uit deze tool halen?” Harris zal spreken over de volgende onderwerpen:
- Hoe Universal GA- en GA4-gegevens te vergelijken na het overschakelen naar GA4
- Begrijpen hoe u doelgroepen maakt die kunnen worden gebruikt voor advertenties en diep duiken in advertentierapportage GA4
- Best practices voor aangepaste rapportage en bibliotheken
- Verschillen tussen aangepaste gebeurtenissen, parameters en dimensies
- GTM gebruiken voor aangepaste gebeurtenissen en parameters
2. Google Analytics 4 (GA4)
Prijs: $ 600
Niveau: Drie leerniveaus – basis, gemiddeld en gevorderd
Duur: Op een dag Deze cursus, ontwikkeld door The Chartered Institute of Marketing, is zowel persoonlijk als online beschikbaar. Het is bedoeld om marketeers te leren hoe ze GA4 kunnen implementeren en hen de voordelen te laten zien van dit raamwerk ten opzichte van zijn voorganger, Universal Analytics. Belangrijkste kenmerken van de cursus:
- Inzichten gegenereerd door kunstmatige intelligentie (AI).
- Diepere doelgroepintegratie met Google Ads
- Rapportage over de levenscyclus van klanten
- Klantgerichte gegevensmetingen
- Nieuwe navigatie en rapportage
- Verbeterde e-commercerapportage
- Pas rapporten aan
- Gebruik van browserapporten
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
3. Google Analytics 4 Kickstarter
Prijs: $ 2.500 (voor teams van elk formaat)
Niveau: Beginner tot halfgevorderd
Duur: In totaal zes uur, verdeeld over twee sessies van drie uur op verschillende dagen. De GA4-cursus van Measure Lab wordt live online aan u en uw team gegeven en vereist geen ervaring – hoewel er meer geavanceerde cursussen beschikbaar zijn. De cursus bestaat uit vier modules die zijn ontworpen om marketeers te helpen bij het gebruik van de nieuwe Google Analytics-tool. De cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Hoe GA4 werkt
- Accountstructuur en configuratie
- De interface gebruiken
- Basisdefinities van metrieken
- Campagnebewaking
- Standaard acquisitierapporten
- Attributiemodellering
- Geavanceerde marketingrapporten
- Rapporten over identiteiten
- Verslagen over evenementen en pagina’s
- Maatwerk van het evenement
- Kanalen en gebruikersstromen
- Doelgroepen maken en gebruiken
- Onderzoeksmethoden
- Segmenten
- activering
4. Google Analytics 4 (GA4) voor SEO
Prijs: $ 49,99
Niveau: Beginner tot halfgevorderd
Duur: 10 video’s SEO-adviseur Joe Hall heeft deze allesomvattende GA4-cursus gemaakt om te helpen met SEO. In de cursus beschrijft Hall elke stap om uw site op te zetten met GA4, evenals hoe u verschillende aangepaste rapporten voor organisch verkeer kunt maken. De cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Dingen opzetten
- Evenementen en conversies
- Collecties en bibliotheek
- Een organisch verkeersrapport maken
- Hoe maak je een rapport op organische bestemmingspagina’s
- Een rapport over organische conversies maken
- Hoe u een verwijzingszoekmachinerapport maakt
- Een GEO-kaartrapport maken voor organische sessies
- Hoe een organisch verkeersdashboard te maken
- GA4 Natural Flow-rapportaanmaakblad [PDF]
5. Google Analytics 4 (GA4) cursus afgerond
Prijs: $ 225
Niveau: Gemiddeld tot gevorderd
Duur: 7 HD-videotutorials die u in uw eigen tempo kunt bekijken. De praktische en uitgebreide cursus van Love Data is ontworpen om marketeers te helpen GA4 onder de knie te krijgen en hen het vertrouwen te geven dat ze nodig hebben. De tutorials leren u hoe u GA4-rapporten kunt maken en deze kunt gebruiken om de prestaties van uw website en/of campagne te verbeteren. Deze cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Hoe u standaardrapporten kunt gebruiken en deze kunt aanpassen aan uw behoeften.
- Bewaak inbound marketingcampagnes nauwkeurig en rapporteer over hun prestaties.
- Creëer aangepaste doelgroepen voor diepgaande analyse, rapportage en remarketing.
- Belangrijkste verschillen tussen GA4 en Universal Analytics.
- Conversies en e-mail marketingrapporten gebruiken om conversies te meten en te optimaliseren.
- Begrijpen hoe marketingkanalen samenwerken om conversies te genereren.
- GA4 configureren om zinvolle en nauwkeurige gegevens te verzamelen
6. Google Analytics 4: installatie en configuratie
Prijs: $ 635
Niveau: Tussenliggend
Duur: De eendaagse GA4-cursus van Jellyfish, die persoonlijk en online beschikbaar is, is bedoeld voor marketeers die al enige kennis van GA4 hebben, zoals het maken van rapporten en het verzamelen van gegevens. Het leert alle marketeers over het instellen van GA4, het configureren van functies en auditing, en hoe het nieuwe platform verschilt van UA. Ook marketeers zullen hun nieuw verworven kennis op de proef stellen door hands-on oefeningen op het platform. Deze cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Inleiding tot GA4 en overwegingen
- GA4-implementatieplanning
- Eerste installatie van GA4
- Verbeterde meting
- Evenementen en e-mails handels configuratie
- Aangepaste definitie-instelling
- Instellingen voor GA4-property’s
- GA4-productintegraties
7. Word goed in Google Analytics 4.
Prijs: $ 299
Niveau: Tussenliggend
Duur: 5 uur 9 minuten Deze cursus, gemaakt door Charles Farina, Head of Innovation bij Adswerve, is bedoeld om marketeers alles te leren wat ze nodig hebben om aan de slag te gaan met GA4. Farina behandelt een breed scala aan onderwerpen, van gegevensintegratie tot pijplijnen tot meerdere rapporten. Na voltooiing ontvangen marketeers een certificaat. Belangrijkste kenmerken van de cursus:
- Begrijp waarom GA4 de toekomst van Google Analytics is en waarom het belangrijk is om nu aan de slag te gaan
- Lees meer over het nieuwe gebeurtenisgestuurde datamodel dat wordt gebruikt door GA4 en hoe dit vergelijkbaar is met of verschilt van andere analyseoplossingen
- Een implementatieplan maken voor dubbele tagging of het migreren van bestaande Google Analytics-property’s
- Mogelijkheid om zakelijke functies te gebruiken die voorheen alleen beschikbaar waren in Google Analytics 360, waaronder BigQuery-integratie, feeds en volledige gegevens
8. GA4-trainingsoplossingen op maat van elk bedrijf
Prijs: Vanaf $ 1.620
Niveau: Van beginner tot gemiddeld tot gevorderd
Duur: Op een dag biedt Optix Digital Academy speciale trainingsdagen die persoonlijk en online kunnen worden gegeven om aan uw zakelijke behoeften te voldoen. Marketeers worden uitgenodigd om voorafgaand aan de cursus een korte beschrijving in te dienen van de specifieke gebieden waar ze hulp bij nodig hebben, waarna het bedrijf en uw bedrijf een trainingsdag overeenkomen. Deze cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Inleiding tot GA4
- GA4 en GTM
- GA4 instellen
- GA4-interface
- E-commerce GA4
- Gebeurtenissen en conversies bijhouden
- rapporten
- Bladeren
- Reclame
- Ondersteuning voor ontwikkelaars
9. Google Analytics 4 voor beginners – Het nieuwe Google Analytics
Prijs: 70 USD
Niveau: beginner
Duur: Video van twee uur Deze Udemy-cursus is beschikbaar op mobiel en tv en is bedoeld voor mensen die hun carrière in digitale marketing beginnen. Afgestudeerden krijgen een certificaat met nieuwe vaardigheden om de prestaties van websites en campagnes te analyseren. Deze cursus behandelt de volgende onderwerpen:
- Wat is Google Analytics 4 en hoe het werkt02:31
- GA4-gegevensmodel
- GA4 vastgoedontwikkeling
- Upgraden van Google Analytics naar Google Analytics 4.
- Overzicht van Google Analytics-rapporten
- Acquisitierapportage begrijpen
- Campagnebewaking
- Campagne maker
- Verlovingsrapporten
- Actieve gebruikers en plakkerigheid
- Opslag rapporten
- Overzicht analysecentrum
- Verkennende analyse
Waarom kan het ons schelen? Een van de meest voorkomende klachten die we tegenkwamen bij het beoordelen van de antwoorden op de GA4-gereedheidsenquête was dat marketeers niet het gevoel hadden dat Google voldoende bronnen had verstrekt voor het gebruik van het nieuwe analytische raamwerk. Als u in dit schuitje zit en worstelt met GA4, is het van cruciaal belang om uw kennis bij te werken, zodat u de prestaties van uw campagnes kunt blijven volgen, anders kunt u uw succes niet nauwkeurig aan uw klanten communiceren.
Wat is het probleem met GA4? Marketing Land-cursusontwikkelaar Colleen Harris vertelde Search Engine Land dat er veel verschillen zijn tussen UA en GA4 en dat marketeers de veranderingen moeilijk vinden. “Er zijn veel nieuwe functies en workflow-updates voor GA4”, legt ze uit. “Het is ook een tijd waarin de meeste digitale marketeers al zoveel proberen te doen met zo weinig tijd, en dat is iets heel belangrijks. Harris voegde eraan toe dat de wijzigingen in de attributie van GA4 momenteel het grootste probleem zijn voor marketeers. “Mensen zijn eraan gewend om veel gegevens over consumenten te krijgen, en de realiteit van marketing is dat we allemaal minder gegevens gaan krijgen en er hetzelfde mee doen”, vervolgde ze.
Biedt Google onvoldoende ondersteuning? Marketeers klaagden dat Google hen niet genoeg tools en middelen gaf om na te denken over GA4. Maar Harris vertelt Search Engine Land dat Google zijn best heeft gedaan gezien de deadlines die ze moesten halen en het grote aantal mensen waarmee ze werkten. Ze zei: “Al die UA-codes dekken alle kennis- en vaardigheidsniveaus, dus het is een prestatie om zoveel mensen op verschillende niveaus te onderwijzen.”
Waarom zouden marketeers investeren in GA4-training? Marketeers hebben toegang tot hun campagnegegevens nodig om de prestaties te monitoren, rapporten te maken en bij te sturen voor een betere ROI. Het is dus erg belangrijk dat adverteerders vertrouwen hebben in het gebruik van GA4. “Gegevens zullen stromen en GA4 zal niet verdwijnen, dus hoe verder je ervan verwijderd bent, hoe moeilijker het is om ermee te leven,” zei Harris. Afgezien van het kennen van de essentie, heeft GA4 veel voordelen die een groot verschil kunnen maken voor uw campagne. “Het conversiepadrapport is een van de beste onderdelen van GA4, waardoor u inzicht krijgt in de vroege, middelste en late contactpunten voordat er conversies plaatsvinden”, voegt Harris eraan toe. “Het opent veel begrip over pre-conversie-activiteit.”
Diep duiken: Lees de Google Analytics 4 Account Training Guide and Support voor gratis informatie en bronnen over het gebruik van GA4. Het bericht 9 GA4-trainingen om verwarde marketeers te helpen verscheen eerst op Search Engine Land.