Terwijl Google doorgaat met aftellen tot het einde van het eigendom van Universal Analytics in minder dan 24 uur op 1 juli, hebben gebruikers van Google Analytics geen hoop op vertraging. Voor degenen die hopen dat Google de GA4-migratiedeadline (over 2 dagen!) zou verlengen: dat doen ze niet. https://t.co/RzBntq1Ea2 – Dr. Marie Haynes🌱 (@Marie_Haynes) mei 2023 28 juni Gelukkig is er een nieuwe manier om de nieuwe eigenschap van GA4 te ervaren en analyses te vinden: ChatGPT-plug-ins.
ChatGPT-plug-in voor Google Analytics 4
Zoekend in de Google ChatGPT-plug-inwinkel vond ik een plug-in die linkt naar GA4.
Screenshot van ChatGPT, 2023 in juni De Avian-plug-in maakt verbinding met analysegegevens van Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Instagram Insights en andere digitale marketingplatforms. Hiermee kunnen gebruikers hun advertentie- en analysegegevens ontvangen, analyseren en er rechtstreeks mee communiceren via ChatGPT. Volgens Kyle Dayne, oprichter en CEO van Avian.io, stelt de Avian-plug-in kleine bedrijven in staat inzicht te krijgen in hun GA4-rapportage zonder dat data-analisten op bedrijfsniveau hun dashboards in Google Analytics 4 hoeven in te stellen. Dit vermindert de technische kennis die nodig is om GA4 effectief te gebruiken, waardoor ChatGPT het harde werk voor de gebruiker kan doen.
Hoe GA4 te verbinden met ChatGPT
Om te beginnen heb je een ChatGPT Plus-account en een Avian.io-account nodig (14 dagen gratis) om de plug-in te gebruiken om ChatGPT te koppelen aan je website en sociale analysegegevens. Na het installeren van de plug-in, wordt u gevraagd om deze te maken en te autoriseren met uw ChatGPT-account.
Screenshot van Avian.io, 2023 in juni Nadat u uw account heeft gemaakt en uw GA4-property eraan heeft gekoppeld, kunt u beginnen met het stellen van vragen zoals: wat doet de plug-in?
Screenshot van ChatGPT, 2023 in juni
Vragen om GA4 te stellen met behulp van de ChatGPT-plug-in
Hier kunt u vragen stellen over demografische gegevens van bezoekers, verkeer genereren, betrokkenheid, conversies, e-mail. winkelaankopen en andere gegevens die u kunt vinden in Google Analytics-rapporten.
Screenshot van ChatGPT, 2023 in juni Zie het als een gesprek met een assistent die uw GA4-gegevens met u doorneemt en u helpt de antwoorden te krijgen die u nodig hebt over uw websitebezoekers zonder dat u naar een nieuwe gebruikersinterface voor rapporten hoeft te zoeken of een nieuwe verkenning moet starten.
Ondersteuning voor kunstmatige intelligentie voor het nieuwe Google Analytics.
Gebruikers van Google Analytics voelen zich misschien ongemakkelijk bij het overstappen naar GA4 omdat de UA-property’s met pensioen gaan. Maar er is een sprankje hoop in de vorm van ChatGPT-plug-ins. Met behulp van de kracht van ChatGPT-plug-ins kunnen gebruikers hun advertentie- en analysegegevens ophalen, analyseren en er rechtstreeks mee communiceren zonder dat uitgebreide technische kennis vereist is. Hoewel de antwoorden niet altijd perfect zijn, vereenvoudigt de ChatGPT-plug-in het extraheren van informatie uit meerdere analysebronnen. Het kan een nuttige hulp zijn om gebruikers te helpen bij het navigeren door GA4-gegevens. In tijden van transitie en onzekerheid is de ChatGPT-plug-in voor Google Analytics een waardevol hulpmiddel om inzichten te verkrijgen en weloverwogen beslissingen te nemen over uw website en marketingstrategieën. Nu er dagelijks meer add-ons worden toegevoegd, is er zeker meer vooruitgang voor degenen die bereid zijn zich aan te passen aan de veranderende analyseomgeving en volledig te profiteren van GA4 via ChatGPT.
Uitgelichte afbeelding: BigTunaOnline/Shutterstock.
Sinds Elon Musk CEO van Twitter werd en duizenden werknemers ontsloeg, hebben ex-Twitter-medewerkers en Big Tech-rivalen zich gericht op het bouwen van alternatieven voor Twitter. Hoewel niets nog kan concurreren
Google-zoekadvocaat John Mueller ontkracht de theorie dat snellere HTTP/3-snelheden een directe invloed kunnen hebben op de SEO van een website. Dit onderwerp wordt in 2022 behandeld. in november In de
Mensen werken met merken die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen. Hoe groter de investering, hoe belangrijker deze factoren zijn. Het opbouwen van relaties en het winnen van vertrouwen is