GA4-gereedheid: 23% volledig toegepast, 50% nog aan het leren, 16% nog niet begonnen

GA4-gereedheid: 23% volledig toegepast, 50% nog aan het leren, 16% nog niet begonnen post thumbnail image

In slechts 48 uur ontvingen we ongeveer 400 reacties op een enquêtevraag over Google Analytics 4. Met het einde van de Universal Analytics-standaard morgen (1 juli) vroegen we u: Op welk niveau bent u (en/of uw team) als het gaat om de migratie naar GA4 van Universal Analytics? Ondanks de grote teleurstelling:

  • Bijna een kwart van de respondenten zei dat ze GA4 volledig hebben geïmplementeerd en al gebruiken.
  • Iets meer dan de helft zei dat ze het hadden geïnstalleerd, maar nog aan het leren waren hoe het te gebruiken.
  • Bijna 16% heeft het ingesteld, maar is het nog niet gaan gebruiken.

De afhaalmaaltijd van deze stat: meer dan 90% van ons totale lezerspubliek zit in de GA4-trein, in voor- en tegenspoed.

GA4-enquêteafbeeldingen

  • Slechts 2,6% van de respondenten zei niet van plan te zijn GA4 te gebruiken.
  • 4,6 procent ze zijn nog niet geïdentificeerd.

Waarom kan het ons schelen? Op het eerste gezicht lijkt dit een vertrouwde Google Analytics-strategie. Er zijn immers genoeg alternatieven voor GA4. Maar zo eenvoudig is het niet. Goed of fout, u kunt de tool accepteren, zelfs als u er niet echt van houdt. “Een onafgewerkt product haastte zich naar de markt.” “Het is niet dat de massa niet klaar is voor GA4, het is dat GA4 niet klaar is voor de massa. De gebruikersinterface is verschrikkelijk. “Vreselijke gebruikersinterface, vreselijke berichten.” Geselecteerde opmerkingen van respondenten van de enquête. Het kan even duren om te zien of mensen GA4 voor hen kunnen laten werken, of dat frustratie de alternatieven aantrekkelijker maakt. GA4-gereedheid: 23% is al volledig geadopteerd, 50% leert nog, 16% moet nog beginnen, verscheen voor het eerst in zoekmachineland.

Relevante berichten