5 tips voor effectief PPC-bieden met een beperkt budget

5 tips voor effectief PPC-bieden met een beperkt budget post thumbnail image

PPC-reclame kan een baanbrekende tool zijn voor kleine bedrijven die omzet willen genereren of naamsbekendheid willen vergroten. Helaas is het ook heel gemakkelijk om te veel uit te geven als je niet oppast. Als u een krap budget heeft, is het van cruciaal belang dat u zich voorbereidt op succes bij het bouwen van uw PPC-account. Slechts een paar slechte maanden aan PPC-uitgaven kunnen het verschil zijn tussen groeien of voorgoed afsluiten. Lees dus, voordat u geld gaat uitgeven aan Google Ads of Microsoft Advertising, deze vijf toptips voor bieden op PPC.

1. Stel duidelijke doelen en houd je eraan

Een van de beste dingen van PPC-reclame is dat er manieren zijn om zakelijke doelen te bereiken. Er zijn veel verschillende campagnetypen en biedopties waaruit u kunt kiezen, en er zijn veel Google-platforms waarop u kunt adverteren. Als u wordt beperkt door uw budget, is het van cruciaal belang om erachter te komen wat uw uiteindelijke doel is en campagnes te maken die u helpen dat doel te bereiken. Uw naamsbekendheid vergroten? Scherm en YouTube zijn geweldige mogelijkheden om dit te doen. Misschien ben je e-mail een handelsonderneming die meer aankopen en omzet wil genereren. Overweeg dan zoek- en shoppingcampagnes. Deze campagnes werken het beste als ze samenwerken en een cross-channelstrategie volgen. Maar als het budget krap is, is het tijd om de secundaire strategieën achterwege te laten en u te concentreren op het verbeteren van de prestaties.

2. Maak uw campagnes eenvoudig en specifiek

Bij het maken van PPC-campagnes is het belangrijk om specifiek te zijn. U wilt dat uw advertenties zo goed mogelijk overeenkomen met de zoekopdrachten van gebruikers. Het is belangrijk uw campagnes en advertentiegroepen zo te structureren dat uw advertenties overeenkomen met de door u gekozen zoekwoorden. Laten we een kledingfabrikant als voorbeeld nemen. Ze verkopen alle soorten kleding, maar willen zich concentreren op t-shirts en spijkerbroeken. Ik wil dat mijn advertenties zo relevant mogelijk zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker, dus maak ik campagnes en advertentiegroepen op basis van kledingtype:

  • Campagne: T-shirt
    • Advertentiegroep: T-shirts
    • Advertentiegroep: T-shirts voor dames
    • Advertentiegroep: T-shirts voor heren
    • Advertentiegroep: T-shirts voor kinderen
  • Campagne: Jeans
    • Advertentiegroep: jeans
    • Advertentiegroep: damesjeans
    • Advertentiegroep: herenjeans
    • Advertentiegroep: kinderjeans

Door uw campagnes op deze manier op te zetten, doet u twee dingen: ten eerste is het ongelooflijk eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. Als ik naar de prestatiegegevens voor al deze advertentiegroepen kijk, kan ik heel gemakkelijk zeggen:

  • Welke soorten producten werken goed (T-shirts of spijkerbroeken).
  • Bij welke demografische groep is ons product het populairst (vrouwen, mannen, kinderen, enz.).

Dit is veel eenvoudiger te optimaliseren dan wanneer al deze producten in één of twee advertentiegroepen zouden worden gecombineerd. Ten tweede heeft elke hierboven vermelde advertentiegroep zoekwoorden en advertenties die specifiek zijn voor hun categorie. Dus als iemand zoekt naar ‘kinder-t-shirts’, krijgen ze een advertentie over kinder-t-shirts te zien en worden ze naar een bestemmingspagina met kinder-t-shirts geleid. Als we maar één T-shirt-advertentiegroep hadden, zouden onze advertenties veel algemener moeten zijn en minder snel tot een aankoop leiden. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

3. Gebruik longtail-zoekwoorden

PPC-advertenties zijn een op veilingen gebaseerd platform waar adverteerders op hun advertenties bieden wanneer er wordt gezocht naar specifieke zoekwoorden, en de plaatsing gaat naar de hoogste bieder. Net als bij een echte veiling is winnen veel gemakkelijker als je veel geld hebt. Ga het uitzoeken! Dus als je minder geld hebt dan andere mensen in de veiling, hoe win je dan? Simpel, je mikt op prijzen waar minder mensen op bieden. Bij betaald zoeken noemen we dit langetermijnzoekwoorden: zoekwoorden die meer relevante woorden en een lager zoekvolume bevatten. Laten we eens kijken naar een voorbeeld: sluit je ogen en stel je voor dat je een bedrijf hebt dat gespecialiseerd is in het maken van gepersonaliseerde stickers. Oké, open je ogen om verder te lezen, maar stop niet met fantaseren. U wilt meer omzet genereren met betaalde advertenties, maar u heeft slechts $ 1.500 te besteden per maand. Met Google Keyword Planner doe je een beetje zoekwoordonderzoek en dit is wat je vindt:

Google Zoekwoordplanner - Aangepaste stickers

Eerst denk je: “Laten we eens kijken hoeveel mensen elke maand op zoek zijn naar stickers.” En wauw, 165.000 is een heleboel mensen! Om uw zoekopdracht echter bovenaan de pagina te laten verschijnen, kunt u maar liefst $ 8,29 per klik betalen. Met een budget van $ 1500 zijn dat slechts 180 klikken om uw merk over te brengen. Als je meer specifieke zoekwoorden kiest en je focust op korte videostickers, zal het gemiddelde maandelijkse zoekvolume aanzienlijk afnemen, maar ook de geschatte kosten per aanbieding. Met een kostprijs van $ 4,49 per klik kunt u 334 klikken genereren met uw budget. Dat is bijna twee keer zoveel klikken voor meer specifieke zoekwoorden. Door nog een stap verder te gaan met “aangepaste bumperstickers” en “maak je eigen bumperstickers”, zal het aantal maandelijkse zoekopdrachten verder afnemen, maar zijn ze veel gerichter. Als iemand zoekt naar “bumperstickers”, kan dit betekenen dat ze een aangepaste bumpersticker willen maken. Het kan echter ook zijn dat ze gewoon een specifieke bumper willen aanschaffen of de oorsprong van bumperstickers willen onderzoeken. Aan de andere kant kan het doel van “maak je eigen bumperstickers” niet duidelijker zijn. Bieden op long-tail zoekwoorden bespaart u geld en vergroot uw kans op conversie.

4. Beperk targeting op locatie

Targeting op locatie wordt gemakkelijk over het hoofd gezien, maar is een belangrijke factor wanneer u probeert te slagen met een beperkt budget, vooral als u een online bedrijf runt. Als u de mogelijkheid heeft om klanten in de Verenigde Staten of een ander land te bedienen, kunt u in de verleiding komen om dat te doen. Tenzij uw bedrijf zich in een nichemarkt bevindt, is uw budget echter mogelijk niet voldoende om het hele land te bedienen. In plaats daarvan kunt u dat budget beter toewijzen aan de best presterende markten. Laten we teruggaan naar mijn vorige stickerbedrijf. Laten we ons bijvoorbeeld voorstellen dat dit bedrijf in Seattle is gevestigd en door de Verenigde Staten verzendt. Het zoekvolume voor stickergerelateerde zoekwoorden is voor mij te hoog om € 1.500 per maand te dekken, dus ik wil strategischer te werk gaan. laat mijn advertenties zien Als ik alleen naar de verzendkosten kijk, is het voor mij veel goedkoper om mijn producten naar de westkust te verzenden dan naar de oostkust. Omdat ik een in Washington gevestigd bedrijf ben, heb ik ook meer naamsbekendheid in mijn vakgebied en is de kans groter dat klanten mij kennen en met mij samenwerken dan iemand die in Florida is gevestigd. Om wat geld te besparen en de kans op conversies te vergroten, stel ik mijn campagnes zo in dat ze worden weergegeven aan klanten in het westen van de VS.

5. Stel het niet in en vergeet het

Door de jaren heen heeft Google het heel gemakkelijk gemaakt om een ​​campagne op te zetten met automatisch bieden en automatische targetingaanbevelingen. Adverteerders kunnen veel succes hebben zonder extra werk, en dat is maar goed ook! Het gebruik van Google Ads zou niet zo verwarrend en ingewikkeld moeten zijn dat u een marketingprofessional moet zijn om het te beheren. Maar u laat geld op tafel liggen als u campagnes opzet en deze laat lopen zonder doorlopend beheer. Zodra u begint met het uitvoeren van campagnes en het verzamelen van gegevens, moet u in ieder geval het volgende controleren:

  • Hoeveel uw campagnes uitgeven in vergelijking met uw maandbudget.
  • Welke zoekwoorden presteren goed en welke niet.

Het verwijderen van slecht presterende zoekwoorden is een ongelooflijk eenvoudige manier om de prestaties in de loop van de tijd consistent te verbeteren.

Klein budget, grote resultaten

PPC-advertenties kunnen een waardevol hulpmiddel zijn voor kleine bedrijven met beperkte budgetten, maar het vereist een zorgvuldige planning en uitvoering om te hoge uitgaven te voorkomen. Door deze tips te implementeren, kunnen kleine bedrijven hun kansen op succes maximaliseren en ervoor zorgen dat hun budget verstandig wordt gebruikt. Wanneer PPC consistent wordt beheerd, kan het een transformerende tool zijn om groei te stimuleren en zakelijke doelen te bereiken. Het bericht 5 tips voor effectief budget PPC-bieden verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten