TikTok nodigt ontwikkelaars uit om advertenties voor marketeers te maken in een nieuwe pilotfase

TikTok nodigt ontwikkelaars uit om advertenties voor marketeers te maken in een nieuwe pilotfase post thumbnail image

TikTok test een nieuwe functie die adverteerders en makers met elkaar verbindt voor een financieel voordeel voor beide partijen. Onder het nieuwe programma, de TikTok Creative Challenge genaamd, kunnen marketeers advertenties via sms delen met in aanmerking komende Amerikaanse makers, die dan de volledige creatieve vrijheid hebben om de video op te nemen. Als hun inzending wordt goedgekeurd door een marketeer, ontvangt die maker een betaling op basis van de prestaties van de video.

Waarom kan het ons schelen? Adverteerders hebben toegang tot influencers met gevestigde volgers en een goed begrip van het TikTok-publiek. Dit type samenwerking geeft merken niet alleen betere informatie over hun doelgroep, wat kan leiden tot meer betrokkenheid, maar de vergoeding die ze moeten betalen hangt af van de prestaties van de advertentie, wat het financiële risico verkleint.

Hoe het werkt De TikTok Creative Challenge is een in-app-functie waarvoor videomakers zich moeten aanmelden. Eenmaal geregistreerd, hebben ze toegang tot korte berichten die door marketeers zijn gepubliceerd en die gedetailleerde informatie over de beloningspool, regels en vereisten moeten bevatten. Hier is een stapsgewijze analyse van wat er daarna gebeurt:

  • Als makers zich willen aanmelden voor de Marketer Short Course, moeten ze een video indienen die voldoet aan de vereisten in de advertentie.
  • Voor elke korte film ontvangen adverteerders maximaal 30 advertenties binnen 10 dagen.
  • Als adverteerders een oplossing of wijziging willen aanvragen bij de ontwikkelaars, hebben ze de mogelijkheid om dit te melden.
  • Als het laatste bericht groen licht krijgt, verschijnen goedgekeurde video’s als advertenties in het For You-kanaal.
  • Video’s verschijnen niet op het profiel van de maker.
  • Makers kunnen de prestaties van hun inzending volgen in een in-app-functie, inclusief weergaven en maandelijkse inkomsten.

@tiktoknewsroom ⭐TikTok creatieve uitdaging⭐ Een nieuwe manier voor makers om samen te werken met merken met volledige creatieve vrijheid! We zijn verheugd om makers te blijven erkennen en belonen voor hun creativiteit met deze nieuwe in-app-functie. ♬ Origineel geluid – TikTok Newsroom

Hoeveel moeten adverteerders ontwikkelaars betalen? De beloning varieert van project tot project, omdat er rekening wordt gehouden met verschillende variabelen, zoals:

  • Gekwalificeerde videoweergaven.
  • Klikken.
  • conversies.

Aanmelden voor deze functie zal ontwikkelaars echter niet alleen financieel ten goede komen. Door zich aan te melden voor de TikTok Creative Challenge, krijgen ze ook toegang tot een aantal rijke bronnen, waaronder een speciale gemeenschapsgroep voor makers en een mentorprogramma om in contact te komen met andere makers.

Reglement. Contentmakers die willen deelnemen aan de TikTok Creative Challenge moeten zich houden aan bepaalde regels en voorschriften van het platform:

  • De ontwikkelaar moet minimaal 18 jaar oud zijn.
  • De ontwikkelaar moet ook een Amerikaans account hebben.
  • De maker moet minimaal 50.000 TikTok-volgers hebben.
  • Alle video’s die worden ingezonden voor de TikTok Creative Challenge moeten de communityrichtlijnen van het platform volgen.
  • Video’s moeten van hoge kwaliteit, goed bewerkte, originele inhoud zijn.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat zei TikTok? TikTok legde in een verklaring op zijn digitale redactiekamer uit dat de TikTok Creative Challenge bedoeld is om alle deelnemende partijen te helpen, maar voorlopig blijft het initiatief een pilot die nog wordt herzien:

  • “TikTok Creative Challenge wordt momenteel uitgeprobeerd terwijl we deze nieuwe oplossing met geselecteerde merken verkennen.”
  • “We zullen blijven luisteren naar feedback van onze community om de app verder te ontwikkelen en het gemakkelijker maken om te adverteren en resultaten op TikTok te genereren. We zijn vastbesloten om met onze community samen te werken om nieuwe functies te leveren die de TikTok-ervaring verrijken en ik kijk uit naar het voortzetten van deze reis met TikTok Creative Challenge”.
  • De TikTok Creative Challenge biedt merken authentieke, goed presterende en gebruiksvriendelijke creatieve inhoud om hun prestatiegerichte advertentiecampagnes te stimuleren.
  • “Simpelweg door een creatieve uitdaging op het platform te creëren, krijgen adverteerders tot 30 advertenties gedurende 10 dagen, speciaal gemaakt voor het publiek van TikTok, gemaakt door makers die de gemeenschap echt begrijpen.”

Diep duiken. Ga naar de ontwikkelaarsportal van het platform voor meer informatie over hoe videomakers inkomsten kunnen genereren of beloningen kunnen verzamelen op TikTok, inclusief afleveringen, Creativity App Beta, Pulse en LIVE-abonnementen. De post TikTok nodigt ontwikkelaars uit om advertenties voor marketeers te maken in nieuwe pilot verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten