Microsoft Advertising kondigt beleidsupdates aan

Microsoft Advertising heeft onlangs verschillende beleidsregels bijgewerkt om ze eenvoudiger te maken en gebruikers beter te beschermen. De wijzigingen hebben betrekking op nieuwe regelgeving en geven meer inzicht in de uitvoering van het beleid.

Transparantie en handhavingsupdates

Vanaf 2023 1 juli Microsoft Advertising zal een nieuw beleid implementeren met straffen voor adverteerders die de richtlijnen overtreden. Deze straffen omvatten:

  • Het niet valideren van de advertentie en advertentiecomponenten, zoals het zoekwoord, de advertentietekst of de bestemmingspagina
  • Winkel- of productafkeuringen
  • Three strike-beleid voor herhaalde beleidsschendingen
  • Ernstige overtredingen die kunnen leiden tot onmiddellijke stopzetting van de dienstverlening

Hoewel het huidige beleid van Microsoft Advertising herhaalde of ernstige schendingen verbiedt, biedt het bijgewerkte beleid meer specificiteit en een kader voor deze verboden.

Recente beleidswijzigingen

Microsoft Advertising heeft onlangs verschillende wijzigingen aangebracht in haar beleid:

  • Microsoft staat nu advertenties voor vitamines en supplementen toe op zijn advertentienetwerk.
    • Advertenties mogen echter geen overdreven beweringen doen over de gezondheid van producten, zoals zeggen dat ze de lever grondig kunnen reinigen.
  • Alle advertenties voor vitamines en supplementen moeten verwijzen naar de productpagina, niet naar een promotieartikel of video.
  • Microsoft staat game-advertenties toe in specifieke markten en landen waar game-advertenties legaal zijn.
    • Gokbedrijven moeten toestemming hebben om op een bepaalde markt te adverteren en over de juiste exploitatievergunningen beschikken.

Toekomstige beleidswijzigingen

Vanaf 2023 1 juli In België en Nederland gelden nieuwe regels voor kansspelreclame:

  • België gaat alle kansspelreclame in het land verbieden. Na deze datum zijn er geen gokadvertenties meer toegestaan.
  • In Nederland moeten kansspeladverteerders ervoor zorgen dat hun reclamecampagnes alleen gebruikers van 24 jaar of ouder bereiken.
    • Na 2023 1 juli Gokadvertenties mogen in Nederland niet gericht zijn op jongeren onder de 24 jaar.

Vanaf 2023 1 augustus bepaalde soorten advertenties zullen worden onderworpen aan nieuwe beperkingen en verboden:

  • In Ierland moeten adverteerders die kansspelen promoten, tijdgebaseerde targeting gebruiken om te voorkomen dat advertenties tussen 05.30 uur en 21.00 uur worden weergegeven.
    • Adverteerders moeten direct aan deze beperking voldoen als de nieuwe regels in 2023 van kracht worden. 1 augustus
  • Reclame voor klinische proeven en experimentele medische behandelingen wordt wereldwijd verboden.
  • In Hongarije en Polen is reclame voor volwassenen niet meer toegestaan.

Structurele updates van beleidspagina’s

Microsoft Advertising herontwerpt en verbetert de beleidspagina’s om ze begrijpelijker te maken. Bepaalde beleidsinhoud wordt naar verschillende pagina’s verplaatst om vergelijkbare beleidsregels te groeperen. Daarnaast voegt Microsoft meer informatie en voorbeelden toe om het beleid uit te leggen. Informatie over voorkeuren voor platformen als MSN, Outlook en Xbox wordt verplaatst van de beleidspagina’s naar een apart helpdocument gekoppeld aan de beleidspagina’s. Ga voor de meest actuele informatie naar de website Microsoft Advertising Policy. Sommige beleidswijzigingen gaan in na 2023. 1 juli
Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock

Relevante berichten