Hoe u digitale PR kunt gebruiken om backlinks en bedrijfsgroei te stimuleren

Hoe u digitale PR kunt gebruiken om backlinks en bedrijfsgroei te stimuleren post thumbnail image
Vertrouwen en betrouwbaarheid zijn eigenschappen die iedereen in het leven probeert te verdienen. Bij SEO zijn backlinks een essentieel onderdeel van het verdienen van deze felbegeerde functies. Veel mensen maken het echter te ingewikkeld hoe gemakkelijk het is om backlinks te bouwen. Het is niet nodig om website-eigenaren met een digitale blikken beker om gunsten te smeken of duizenden dollars uit te geven om voor links te betalen. Het kopen van links wordt beschouwd als spam, wat het vertrouwen en de geloofwaardigheid van uw merk aantast en kan resulteren in een handmatige boete van Google. Er zijn simpelweg veel effectievere manieren om backlinks te genereren en een effectieve digitale PR-strategie te creëren. Het is ook bekend dat backlinks een belangrijk onderdeel van SEO zijn, maar ze hebben evenveel impact op andere onderdelen van uw bedrijf. Dit komt neer op één belangrijk aspect: sociaal bewijs van derden. Wanneer backlinking-inspanningen worden gecombineerd met hoogwaardige PR, leiden deze tactieken tot meer verkeer naar uw website, verhogen ze de kwaliteit van de leads die u ontvangt en genereren ze uiteindelijk meer inkomsten om uw bedrijf te laten groeien. Hier is hoe ik ze zou beschrijven vanuit een fundamenteel conceptueel perspectief:
  • PR: Gebruik de media om uw merk onder de aandacht te brengen.
  • Verwijzingen verzamelen: Een tactiek om andere websites aan te moedigen naar jouw website te linken.
Beide worden beschouwd als zeer effectieve marketingtactieken. Hoewel ze technisch fundamenteel verschillend zijn, moeten ze door elkaar worden gebruikt om de belangrijkste zakelijke doelen te bereiken. Het beste succes dat ik heb gezien, is afkomstig van verdiende linkbuilding. De meest effectieve merken hebben iets unieks te zeggen door middel van thought leadership dat andere sites aanmoedigt om naar uw merk te linken. Het gebruik van gegevens en succesverhalen om boeiende inhoud te maken, is bijvoorbeeld de beste manier om vertrouwen en geloofwaardigheid te verdienen. Dit geldt met name wanneer u deze informatie verstrekt via media zoals een gastartikel, podcast of webinar waar u een backlink ontvangt, aangezien de platformeigenaar moet identificeren wie u bent. Dus als je je inspanningen op het gebied van linkbuilding richt op wat je al doet op het gebied van digitale PR, sla je twee vliegen in één klap en profiteer je van beide inspanningen. Als je digitale PR nog steeds niet wilt combineren met je inspanningen voor linkbuilding, zijn hier de belangrijkste voordelen:

Bouw merkautoriteit op op basis van thought leadership

Wanneer u uw expertise herhaaldelijk laat zien op platforms van derden die relevant zijn voor uw publiek, begint uw publiek uw advies te vertrouwen. Dit maakt u een toonaangevend merk in uw branche.

Social proof van derden genereert inkomende leads en conversies

Zodra andere sites uw merk herkennen als een vertrouwde expert, zullen ze uw inhoud gaan delen met hun publiek en volgers. Naarmate die mensen meer van uw inhoud zien, zullen ze zich gemotiveerd voelen om contact met u op te nemen en meer te weten te komen over hoe u hen kunt helpen.

Vermindert aarzeling en versnelt de verkoopcyclus

Zodra je deze autoriteit hebt verdiend, je leiderschap hebt getoond en je organisch inkomend verkeer hebt vergroot, is je verkoopcyclus voor meer dan de helft voltooid. Wanneer een inkomende prospect een gesprek aanvraagt, hebben ze actieve intentie en vertrouwen in uw merk getoond. Dit is een belangrijke stap bij het sluiten van een nieuwe verkoop voor uw bedrijf.

Creëert een digitaal PR-vliegwiel

Na verloop van tijd sta je bekend als een professionele expert, dus je hoeft niet meer naar links te zoeken. Andere merken zullen vrijwillig contact met u opnemen om samen te werken en u ontvangt automatisch backlinks. Dit creëert een “digitaal PR-vliegwiel”, een systeem dat zichzelf constant voedt met minder input van jou.

Creëer een zeer gericht netwerk

Nu het digitale PR-vliegwiel voldoende momentum krijgt om voortdurend nieuwe mogelijkheden voor het opbouwen van PR-links te creëren, hebt u een effectief mechanisme gecreëerd om uw netwerk en volgers te laten groeien. De branche identificeert u nu als een autoriteit in uw niche. Andere spelers in het spel zullen je regelmatig betrekken bij hun promotionele activiteiten.

Genereer backlinks zonder te vragen of te betalen

Als je goed hebt opgelet, zul je merken dat dit linkbuildingproces geen koude outreach of betaling met zich meebrengt, en als het correct wordt geïmplementeerd, komen alle backlinks van gezaghebbende sites. Naarmate de resultaten vruchten afwerpen, wordt koude outreach en betalen voor links op uw PR- of SEO-teams een volledig inefficiënt gebruik van tijd en middelen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Hier zijn vijf belangrijke stappen die u kunt nemen om uw backlinkstrategie een boost te geven, vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen en uw bedrijf succesvol te laten groeien.

Stap 1: Identificeer de belangrijkste plaatsen die uw publiek gebruikt om te leren en advies te krijgen

Zoals bij elke goede bedrijfsstrategie, is de eerste stap naar het verdienen van hoogwaardige PR-backlinks het doen van goed onderzoek. Kijk naar de plaatsen waarvan u weet dat uw doelgroep hun tijd doorbrengt. U kunt dit doen door bronnen te identificeren zoals:
  • Podcasts
  • webinars
  • Gemeenschappen
  • Conferenties
  • Nieuws publicaties
  • enz.
SparkToro is een geweldige tool voor publieksonderzoek. Het geeft relevante platforms weer op basis van zoekgegevens en gesegmenteerd op doelgroeptypes, interesses en andere variabelen. Gebruik een tool als SparkToro als uitgangspunt om je onderzoek te doen en bouw dan. Neem in uw onderzoek een mix op van grote en nichepublicaties die u kunt targeten voor uw digitale PR-strategie, beide belangrijk voor een organische groeistrategie. Kleinere publicaties zijn relatief eenvoudig op te nemen, wat resulteert in meer kwantitatieve dekking in die niche. Grotere publicaties zijn ook belangrijk omdat ze elk de autoriteit van hun naam erkennen. Alle links die u op deze sites kunt verdienen, geven uw merk onmiddellijke geloofwaardigheid, zowel van Google als van uw publiek.

Stap 2: Presenteer onderwerpen waar u een expert in bent en die relevant zijn voor uw publiek

Aangezien de beste manier om links te verdienen is om uw sterke punten te benutten, neemt u contact op met de eigenaar van de sites waarnaar u verwijst en geeft u hen ideeën over onderwerpen waar u een absolute expert in bent. Je hebt veel meer kans om goedgekeurd te worden als je bewijs hebt. , zoals opgenomen inhoud en gebeurtenisrecords. Ingediende onderwerpen moeten relevant zijn voor zowel het platform als de doelgroep. Maak je geen zorgen over productpromoties, maar concentreer je op nuttig zijn voor je doelgroep. Hier is een voorbeeld van hoe je een podcast kunt voorstellen: Een voorbeeld van een podcastpresentatie Als uw gegevens of ervaring een boeiend verhaal vertellen, is de kans veel groter dat u iets creëert dat opvalt en welverdiende backlinks uit zeer waardevolle bronnen rechtvaardigt. Door herhaaldelijk uw expertise te presenteren op platforms van derden, kunt u die zeer waardevolle eigenschappen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij uw publiek opbouwen. Dit maakt je een toonaangevend merk. Omdat uw publiek u als een vertrouwde expert ziet, zullen mensen vrijwillig contact met u opnemen wanneer ze hulp nodig hebben bij een groot probleem. Zo genereert digitale PR inkomende leads van hoge kwaliteit. Afhankelijk van uw bedrijf en het relatieve gemak van de verkoopcyclus, kan deze aanpak zich zelfs vertalen in directe aankopen die uw bedrijf laten groeien. Ook evenementen, publicaties en alles wat publiciteit krijgt, genereert automatisch backlinks van hoge kwaliteit. Dit is naar de meest effectieve manier om links te bouwen om SEO te ondersteunen en uw bedrijf te laten groeien. Merk op dat Google duidelijk maakt dat het kopen of verkopen van links als spam kan worden beschouwd. Deze tactieken zijn niet alleen onnodig (vooral wanneer u de tactieken gebruikt die ik heb beschreven), ze kunnen de rest van uw bedrijf zelfs meer kwaad dan goed doen. Koppel spam

Stap 4: Het digitale PR-vliegwiel begint

Volg de bovenstaande stappen keer op keer om een ​​digitaal PR-vliegwiel te creëren – andere merken zullen bewust contact met je opnemen voor partnerschappen, dus je hoeft niet te pitchen. in 2021 John Mueller van Google, een van de leidende autoriteiten op het gebied van digitale PR, SEO en organische marketing, keurde het creëren van digitale PR-links goed. Hij drong er bij merken op aan verkeerde informatie te negeren dat het bouwen van digitale PR-links deel uitmaakt van een verouderde spamtactiek, waarmee ze hun digitale PR-vliegwiel verdubbelen. Digitale PR - John Mueller

Stap 5: Toon uw vertrouwen overal op meerdere gerenommeerde platforms

Voeg in uw inhoud links toe naar alles wat u in samenwerking met andere merken heeft gemaakt, waaronder:
  • Evenementen die je met een ander merk hebt georganiseerd.
  • Gastartikelen waaraan je hebt bijgedragen.
  • Podcasts waaraan je hebt deelgenomen.
Deze backlinks worden uw sociale bewijs omdat het heeft aangegeven dat u een goedkeuring heeft verdiend van een site van derden. Zie het als “peer-reviewing” wetenschappelijke tijdschriften. Wanneer u wordt geciteerd door een zeer gezaghebbend branchemerk, heeft u die eigenschappen van vertrouwen en geloofwaardigheid in uw merk verdiend die essentieel zijn voor de groei van uw bedrijf. Nogmaals, zo genereer je meer leads en directe conversies. Mensen komen naar je toe omdat ze vertrouwen op wat je te zeggen hebt. Je verkoopt nu aan een warm publiek in plaats van een koud publiek. Houd er rekening mee dat outreach- en/of kooplinks niet alleen onnodig zijn, maar ook een volledig efficiënt gebruik van middelen. U kunt meer kwaad dan goed doen als u terugvalt op tactieken die Google en andere zoekmachines als spam beschouwen. Ondermijn uw inspanningen om vertrouwen en geloofwaardigheid te verdienen niet door in de val te trappen van het kopen van links. Over het algemeen moeten uw strategieën voor PR en linkbuilding hand in hand gaan: linkbuilding zou niet alleen voor SEO moeten zijn, maar samen met PR heeft het een grotere impact op de merkautoriteit. Een zeer strategische en volledig op elkaar afgestemde strategie voor digitale PR en linkbuilding levert langetermijnvoordelen op. Investeer uw tijd en middelen in het creëren van zeer waardevolle inhoud die iets waardevols te bieden heeft, zodat andere websites uw merken op een kwalitatieve manier aan uw merken kunnen koppelen. Zodra uw digitale PR-vliegwiel in beweging is, bent u op weg naar schaalbare groei! Het bericht Hoe u digitale PR gebruikt om backlinks en bedrijfsgroei te stimuleren verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten