Hoe niet-retailadverteerders op waarde gebaseerd bieden kunnen gebruiken in Google Ads.

Naarmate Google blijft aandringen op automatisering, zijn adverteerders creatiever geworden in het toepassen van bijgewerkte praktische tips, waaronder ‘Slim bieden’-strategieën, op hun bedrijven en branches. Terwijl bieden op basis van waarde een hoofdbestanddeel van e-commerce is geworden. op basis van handels- en retailmerken hebben niet-retailbranches moeite gehad om het effectief op te nemen in hun holistische PPC-strategieën. In dit artikel wordt ingegaan op de uitdagingen waarmee niet-detailhandelsbedrijven worden geconfronteerd bij het gebruik van op waarde gebaseerd bieden in Google Ads en hoe u dit kunt laten werken voor uw unieke bedrijf.

Op waarde gebaseerde prijzen voor niet-retailmerken

Veel e-mails handels- en retailmerken kunnen hun biedstrategieën naadloos upgraden naar op waarde gebaseerde modellen. Het inkomen is al vastgesteld. Het conversiepad wordt duidelijk geëvalueerd (dwz toevoegen aan winkelwagentje, aankoop, eerste keer of klantwaarde retourneren). De overgangsstappen zijn logisch. Maar over financiën? SaaS? Verzekering? Zorg en onderwijs? Voor veel adverteerders in deze gebieden was dit een moeilijkere verandering. De essentie van op waarde gebaseerd bieden is om rekening te houden met de gespecificeerde signalen die rekening houden met de kwaliteit van de klant, en uiteindelijk te optimaliseren voor maximale waarde voor het bedrijf. Dit is heel goed mogelijk voor niet-detailhandelsbedrijven en zal net zo goed werken. Het moet echter een beetje anders worden behandeld in termen van strategie en opzet. Denk na over uw bedrijf en waar u het meest trots op bent op het gebied van advertenties of website-analyse:

  • Brengen gebruikers per bezoek gemiddeld 10 uur door op de site? (Dit zou een wereldrecord kunnen zijn, dus gefeliciteerd!)
  • Heeft u veel tijd en energie gestoken in het op de juiste manier toepassen van uw attributiemethode?
  • Draagt ​​uw YouTube-kanaal statistisch en consistent bij aan 99% van uw conversies?
  • Worstel je met drop-in conversiepercentages van leadgeneratie tot leadsubmission? Als dat zo is, bent u inderdaad een geweldige kandidaat voor een waardevoorstel.

Bedenk wat waardevol is voor uw bedrijf en welke activiteiten u hebt gemarkeerd die bijdragen aan de levenslange waarde van uw klanten. Door deze vragen te beantwoorden, heeft u bewezen dat op waarde gebaseerd bieden uw bedrijf ten goede zal komen. In de tussentijd zijn er een paar grotere beeldfactoren waarmee u rekening moet houden:

  • Opgeven welke conversieacties moeten worden opgenomen
  • Conversiekoersen instellen en waarden toekennen.
  • We overwegen om offline conversies mee te nemen in de data.

Hieronder staan ​​de verschillende mogelijkheden en uitgangspunten per stap.

Doelen definiëren: wat is het belangrijkste?

De trechterfase is een ongelooflijk belangrijk stukje van de puzzel. Veel adverteerders kunnen merken dat er beperkte opties zijn waarvoor conversieacties het belangrijkst zijn voor hun biedstrategie. Een B2B-bedrijf waarvan de primaire KPI gekwalificeerde leads is, kan bijvoorbeeld doorgaans niet optimaliseren voor een dergelijke lage biedstrategie vanwege gegevensbeperkingen of een laag conversievolume. Het beste scenario zou zijn om ~2-4 conversiestappen te taggen met waarde voor waarde bieden om effectief te werken. Maar voor veel niet-detailhandelsbedrijven kan het moeilijk zijn om te beslissen wat voor hen nog meer belangrijk is dan het laatste lead- of laatste stap-conversie-element. In veel gevallen is de indiening van een leadformulier het laatste bijgehouden gegevenspunt met een conversietag of Floodlight waarvoor adverteerders kunnen optimaliseren. Marketeers moeten onthouden dat elk contactpunt belangrijk is in de klantreis. Misschien markeert u paginaweergave, tijd op de site en leadinitiatie als sets met conversieacties om op te nemen in uw biedstrategie. Elk van deze is een vinkje op het pad van de gebruiker om een ​​gekwalificeerde lead te worden. In wezen optimaliseert op waarde gebaseerd bieden meer dan alleen het aantal leads of effectieve tMUU’s. Alle gegevens die adverteerders in het algoritme kunnen invoeren, zijn nuttig. De sleutel is echter om conversiestappen te identificeren die een voldoende hoog aantal conversies per maand hebben (ten minste 30-50 stappen) en die ook laag genoeg in de trechter liggen om hogere en relevantere conversieratio’s te behalen.

Secundaire en tertiaire contactpunten: het midden van de ijsberg

Als je moeite hebt om secundaire en tertiaire doelen te identificeren om waarden in op te nemen, stel je je klantreis dan voor vanuit hun perspectief. Hoeveel pagina’s moeten ze bezoeken of op hoeveel knoppen moeten ze klikken voordat ze de eerste conversie voltooien? Als uw primaire doel een klik op de startpagina is, overweeg dan om een ​​minimale tijd op de pagina toe te voegen als secundaire conversiestap om het aantal gekwalificeerde leads te vergroten. Als de paginaweergave te breed lijkt, hoe maak ik dan een inkomende bezoekactie aan waarbij de tijd op de pagina langer dan 30 seconden moet zijn om als conversie te tellen? Of bezoekt u 3-4 pagina’s en gebruikt u Google Analytics-gegevens om een ​​aangepaste conversie te maken? Van daaruit kun je het meest indrukwekkende deel van je kanaal verfijnen voordat je offline gegevens kwijtraakt die mogelijk niet beschikbaar zijn of moeilijk consistent te importeren. Het matchen van het beste draaipunt is in deze scenario’s van cruciaal belang. Kunnen we onze inzendingen van leadformulieren optimaliseren vanwege het hogere volume, of moeten we offline inzendingen van ingediende of verwijderde leads importeren, ook al weten we dat de bouncepercentages hoger zijn? Als uw offline conversies minder dan 30 per maand zijn, zelfs als ze 100x de lead waard zijn, kunt u beter streven naar een hogere trechter om uw biedstrategie te optimaliseren. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Waarden definiëren: wat is het u waard?

Zodra het doel is overeengekomen, is het tijd om naar de waarden te kijken. Google heeft een handige rekenmachine uitgebracht als startpunt. Het zou echter nuttig zijn om een ​​interne contact- en analysebron te hebben om u te helpen bekende datapunten, conversieratio’s, levensduurwaarden en andere variabelen die belangrijk zijn voor uw bedrijf te ontdekken. Omrekeningskoersen zijn het gemakkelijkste startpunt. Als u kijkt naar 100 geïnteresseerde paginabezoekers, 60 lanceringen van leadformulieren en 50 inzendingen van leadformulieren, en de waarde van het indienen van leadformulieren is $ 100, kunt u Google Calculator gebruiken om de churn-statistiek te berekenen. Dit laat zien dat een lead-inzending $ 100 waard is, een startformulier $ 83 is en een paginaweergave $ 50. Als uw aanpak het berekenen van levenslange waarden vereist, gebruik dan uw CRM als de bron van waarheid om alle klantkansen binnen uw bedrijf te evalueren. Zodra u uw piekwaarde heeft berekend (ongeveer 30 conversies per maand als richtlijn), werkt u samen met uw analyseteam om specifieke waarden te bepalen voor de gebeurtenissen die naar uw primaire doel leiden.

Offline gegevens: snap je het of niet?

Een laatste belangrijk kenmerk van een niet-retail biedstrategie is het opnemen van offline conversiegegevens in optimalisatie. In het beste geval worden offline conversies ingesteld en direct beschikbaar in Google Ads of SA360 voor een conversieactie met minimale proxy’s of hiaten. In werkelijkheid zijn er vaak datavertragingen, verbindingsproblemen en andere onvoorziene obstakels voor offline conversies. Om dit te doen, moet u overwegen welke middelen u heeft.

  • Heb je een team van meer dan 20 mensen die je kunnen helpen dingen voor elkaar te krijgen?
  • Moet je met zes verschillende leveranciers werken om elk stukje van de puzzel te passen?

Beoordeel uw bereidheid om te verhogen en hoe u kleinere doelen kunt stellen om volledig op waarde gebaseerd bieden te bereiken. Kun je aan de slag met op waarde gebaseerd bieden met alleen online tags? Ik zou willen voorstellen dat het grootste deel van uw klanttraject op uw website of in uw advertenties baat zou moeten hebben bij op waarde gebaseerd bieden. U heeft een geweldige online gebruikerservaring gecreëerd, zodat uw klanten u kunnen vinden (betaalde advertenties), contact met u kunnen opnemen (uw contactgegevens staan ​​vast ergens vermeld – zo niet, zorg er dan voor dat dit zo is!) en uw leads kunnen laten groeien. een hand die interesse toont in uw bedrijf (leadformulier, telefoontje, afspraakboeking, enz.). Alles wat in de meeste van deze branches buiten internet gebeurt (een order sluiten, bij een vergadering aankomen, een vervolgvergadering plannen) zal meer organisch en in een hoger tempo gebeuren vanwege de verbeterde online voetafdruk met op waarde gebaseerd bieden.

Overweeg wat uw branche en bedrijf onderscheidt

De overgang naar meer geautomatiseerd bieden en de opkomst van op waarde gebaseerd bieden als een optie in veel branches komt voort uit tegenwind en tegenwind. Elk bedrijf dat de overstap naar op waarde gebaseerd bieden overweegt, maar niet zeker is van de inspanning of opzet, moet aftreden en de hierboven beschreven strategieën overwegen om hun reis naar op waarde gebaseerd bieden te beginnen. De toekomst van adverteren zal op spannende manieren alleen maar meer geautomatiseerd worden, dus zorg ervoor dat de ‘best practices’ het beste voor u werken voordat ze niet langer optioneel zijn en/of blijven evolueren. Het bericht Hoe niet-detailhandelsadverteerders op waarde gebaseerde biedingen kunnen toepassen in Google Ads verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten