15 Google Analytics 4 Alternatieven: gratis en goedkope opties

Google Analytics 4 (GA4) is een geavanceerde tool voor webanalyse. Maar dat is niet je enige optie. Ondanks de vele voordelen zijn er ook veel nadelen te bedenken. Gelukkig is er geen tekort aan analysetools die ermee kunnen concurreren, zowel qua functies als qua prijs. Hier hebben we een lijst samengesteld met 15 gratis en goedkope Google Analytics 4-alternatieven die u misschien wilt overwegen.

1. Zichtbaar

Zichtbaar is een open source analyseplatform dat vergelijkbare functionaliteit biedt als Google Analytics. Het biedt realtime analyses, aanpasbare dashboards en gedetailleerde rapporten. Matomo geeft gebruikers ook volledige controle over hun gegevens en biedt verschillende privacyfuncties. Matomo is een van de meest populaire alternatieven voor Google Analytics en is gratis zolang het op uw servers wordt gehost.

2. Piwik PRO

Piwik PRO is het commerciële deel van Matomo. De belangrijkste verschillen zijn de ondersteuning op bedrijfsniveau en de integratie van het klantgegevensplatform. Net als Matomo heeft het een ingebouwde beheerder voor privacytoestemming. Piwik heeft gratis en betaalde abonnementen.

3. Klikkend

Wanneer ingedrukt is een gebruiksvriendelijk, real-time analyseplatform dat gebruikersacties tot in detail registreert en volgt. Het biedt functies zoals heatmap, backlink-analyse en mobiele compatibiliteit. Clicky heeft een gratis optie en vier betaalde opties.

4. Een stapel

Een stapel het meest geschikt voor online producten. Hiermee kunt u elke interactie op een website meten, inclusief swipes, klikken, tabbladen, formulierinzendingen en paginaweergaven. Heap biedt ook retroactieve analyse, waarmee u de impact van wijzigingen aan uw website of applicatie kunt bestuderen. Heap biedt zowel gratis als betaalde abonnementen.

5. Duidelijkheid van Microsoft

Duidelijkheid van Microsoft. richt zich op gebruikers die interactie hebben met uw website. Het vat informatie samen in een handig dashboard en biedt gegevens zoals klikwoede en overmatig scrollen, wat kan duiden op frustratie van de gebruiker. Clarity biedt ook functies voor het opnemen van sessies die u kunnen helpen het gedrag van gebruikers te begrijpen. Duidelijkheid is gratis.

6. Woopra

Woopra biedt website-analyse op basis van vier soorten gegevens: mensen, reis, trends en retentie. Het analyseert gebruikersacties op basis van hun reis door verschillende contactpunten, zoals reacties van klanten na inleidende e-mails. brieven. Woopra houdt het gebruik van uw website en apps bij met behulp van realtime analyses en gegevens. Het biedt ook op maat gemaakte live rapporten die u kunnen helpen gegevens te gebruiken om het klantbehoud en de betrokkenheid te verbeteren. Woopra biedt gratis en betaalde abonnementen.

7. Berekend

Berekend is een open source analysetool die er prat op gaat een AVG-vriendelijk alternatief te zijn voor Google Analytics. Het biedt realtime website- en app-analyse, evenals een unieke gebruikers-ID-functie die het gemakkelijker maakt om dezelfde gebruiker te identificeren in meerdere browsers en apparaten. Het heeft gratis en betaalde opties.

8. Slimme look

Slimme look is een tool voor analytische oplossingen voor websites, iOS/Android-apps en verschillende app-frameworks. Het helpt gebruikers te begrijpen hoe klanten omgaan met hun website of app door functies te bieden zoals sessie-opnames, heatmaps, automatisch bijgehouden gebeurtenissen en conversietrechters. Smartlook heeft gratis en betaalde opties.

9. GoSquared

GoSquared is een webanalyseplatform dat is ontworpen voor gebruiksgemak. De functies omvatten heatmaps, sessie-opnamen en trechteranalyse. Het is ook gericht op privacy, met functies zoals IP-anonimiteit en toestemmingsbeheer. Plannen beginnen bij $ 9.

10. Kissmetrie

Kissmetrie volgt en analyseert gebruikersgedrag op basis van gegevens uit de eerste hand die het verzamelt van uw website of app. Functies zijn onder meer heatmaps, sessie-opnamen en trechteranalyse. Kissmetrics helpt de gebruikerservaring te personaliseren door verschillende inhoud aan verschillende gebruikers te tonen op basis van hun gedrag. Plannen beginnen bij $ 299.

11. Cabineanalyse

Cabine analyse ontworpen om een ​​zeer lage ecologische voetafdruk te hebben. Het is vergelijkbaar met Kissmetrics omdat het is gebaseerd op gegevens uit de eerste hand en de gebruikerservaring kan personaliseren. Cabin Analytics heeft gratis en betaalde abonnementen.

12. Postvarken

PostHog is een alles-in-één platform voor productanalyse dat sessie-opname, A/B-testen en andere functies omvat om gebruikersgedrag binnen een app of website te volgen. Het is een op evenementen gebaseerd platform, wat betekent dat u alleen betaalt voor de evenementen die u bijhoudt. PostHog biedt gratis 1 miljoen evenementen per maand aan, dus de meeste kleinere gebruikers kunnen het gratis gebruiken.

13. Waarschijnlijk

Waarschijnlijk leidt de trend in lichtgewicht, op privacy gerichte analysetools. Het is gemakkelijk te gebruiken en verzamelt geen persoonlijk identificeerbare informatie, waardoor het perfect is om te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de EU. Dit gaat ten koste van de functionaliteit. Vertrouwde en vergelijkbare tools houden alleen basisstatistieken van websites bij, zoals paginaweergaven, sessieduur en verwijzingsinformatie. Het is een goede keuze voor content- en marketingteams die gewoon eenvoudige, elementaire website-analyses willen. Plannen beginnen bij $ 9.

14. Kennis

Doorgronden is een andere op privacy gerichte analysetool zoals Plausible. Het heeft niet de diepere functies van GA4, maar het is een goede keuze als u een lichtgewicht hulpprogramma voor website-analyse wilt. Plannen beginnen bij $ 14.

15. Teller

Balie is een open source analysetool die gebruik maakt van een pay-what-you-want-model. Net als Pluusible en Fathom is het gericht op privacy en heeft het zeer eenvoudige functies en afmetingen. Het grote verschil tussen de vorige twee berichten is dat je niet kunt inzoomen op de prestaties van een afzonderlijke pagina. Maar het is gratis. Het bericht 15 Google Analytics 4 Alternatieven: gratis en goedkope opties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten