Hebben uw SEO- en PPC-teams training of omscholing nodig?

Als je de agenda voor SMX Advanced op 13-14 juni hebt bekeken, is deze trend je waarschijnlijk opgevallen: “AI” verschijnt in 11 sessietitels, waaronder “How Generative AI Will Change SEO as a Profession.” En dat is exclusief de vier andere sessies over gerelateerde onderwerpen, zoals “Turn Your PPC Game Over with GPT.” Hé, begrepen. Marketeers en leidinggevenden woonden de belangrijkste evenementen in hun branche bij:

  • Volg branchetrends.
  • Bekijk nieuwe producten en diensten.
  • Onderhouden en opbouwen van relaties.

Kortom, het bijwonen van toonaangevende congressen en beurzen houdt u geïnformeerd en concurrerend. En het lijdt geen twijfel dat generatieve AI een revolutie teweeg zal brengen in SEO als beroep en uw PPC-spel zal veranderen. Maar of u nu SMX Advanced hebt gevolgd of niet, het is tijd om uzelf een andere vraag te stellen: “Hebben uw SEO- en PPC-teams training of omscholing nodig?”

Kwalificatieontwikkeling en omscholing, gedefinieerd

Volgens Leren op LinkedIn: “Wanneer een werknemer leert om zijn of haar bestaande vaardigheden uit te breiden, wordt dat leren ook wel vaardigheidsontwikkeling genoemd. Deze aanvullende vaardigheden verbeteren de prestaties van een werknemer in hun huidige functie, wat hen vooruit kan helpen in hun carrière. “Het omscholen van een medewerker houdt in dat je nieuwe vaardigheden leert die verder gaan dan de vaardigheden van bestaande medewerkers. Deze vaardigheden hangen vaak nauw samen met hun huidige functie, maar kunnen soms een heel andere kant op gestuurd worden.

Waarom heeft 80% van de PPC-professionals bijscholing nodig?

Mijn ervaring is dat ongeveer 80% van de PPC-professionals van merken of bureaus deze zomer waarschijnlijk bijscholing nodig zal hebben, en ongeveer 20% zal omscholing nodig hebben. Waarom? Toen Google aankondigde dat het ‘Generative AI Search’ was, zei Elizabeth Reid, vice-president en algemeen manager van zoeken: ‘Met deze nieuwe generatieve functie blijven zoekadvertenties verschijnen in speciale advertentieruimten op de hele pagina. En de belangrijkste bron van inkomsten van Google zijn advertenties, die goed zijn voor ongeveer 80% van de totale inkomsten van het bedrijf. Dus ongeveer 80% van de PPC-professionals heeft enige bijscholing nodig om te profiteren van Google’s Search Generation Experience (SGE). Laten we zeggen dat merken en bureaus de concurrentie twee stappen voor willen blijven. In dit geval moeten ze hun PPC-professionals ook een aantal bijscholingsworkshops of -cursussen geven om te profiteren van de kansen die de overstap naar Google Analytics 4 (GA4) biedt. Als u bijvoorbeeld uw GA4-property koppelt aan Google Ads, Display & Video 360 of Search Ads 360, kunt u GA4 Predictive Audiences, zoals ‘7 dagen prospects’ en ‘Maximum 28 dagen verwacht’, opnieuw betrekken bij degenen die het hebben uitgegeven “. – met een remarketingcampagne. Deze extra vaardigheden versterken de huidige rol van de werknemer.

Dus waarom zou ongeveer 20% van uw PPC-team moeten worden omgeschoold?

U weet al dat AI de productie van activa kan verhogen en de meest relevante advertentieversie kan leveren via alle kanalen via Performance Max-, Program- en Video Action-campagnes. Maar AI-oplossingen zullen binnenkort een centrale rol spelen in creatieve ontwikkeling, van campagneplanning tot creatief testen tot mediaplanning. En dit omvat het leren van nieuwe vaardigheden die verder gaan dan de bestaande vaardigheden van een PPC-manager. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Waarom moet 80% van de SEO-specialisten worden bijgeschoold?

In mijn ervaring zal ongeveer 20% van de SEO’s van merken of bureaus deze zomer waarschijnlijk bijscholing nodig hebben, maar ongeveer 80% zal omscholing nodig hebben. En het is waarschijnlijk tijd voor een make-over. Ja, ik begrijp het, zei Reid, “Door generatieve AI naar Search te brengen, zijn we vastbesloten om waardevol verkeer naar sites op internet te blijven leiden. SEO leeft dus nog steeds. Sinds 2011 In de Panda-update heeft het verschillende grote Google-algoritme-updates ondergaan. Dus anno 2023 het zou de opkomst van SGE moeten overleven. SEO moet echter onderdeel worden van een Venn-diagram dat de nauw verwante disciplines van contentmarketing en sociale media omvat. marketing om de zoekposities te behouden of te verbeteren, het websiteverkeer te vergroten en conversies te genereren. Waarom? Omdat het voortbestaan ​​van Google in dit nieuwe zoektijdperk niet afhangt van het succes of zelfs maar overleven van SEO. Veel SEO’s zullen dus nieuwe vaardigheden moeten leren buiten hun bestaande vaardigheden. In een bericht met de titel “Leer van de ervaringen van anderen door zoeken meer perspectieven te geven”, zei Lauren Clark, Google’s hoofd van zoekproducten: “Wanneer u de komende weken zoekt naar iets dat kan profiteren van de ervaringen van anderen, kunt u zie het Perspectieven-filter bovenaan uw zoekresultaten. Tik op het filter en je ziet alleen lange en korte video’s, afbeeldingen en geschreven berichten die mensen hebben gedeeld op discussiefora, Q&A-sites en sociale-mediaplatforms. Gelukkig heeft GA4 verschillende nieuwe standaardkanalen waarmee CSO’s de prestaties van organisch sociaal, organisch video en organisch winkelen en organisch zoeken kunnen volgen. Met een verwijzingskanaal kunt u nog steeds zien welke gebruikers naar uw site komen via niet-advertentielinks op andere sites/apps (bijv. blogs, nieuwssites). Bovendien blijkt uit nieuw onderzoek van Rand Fishkin van SparkToro: “De meerderheid van het sociale verwijzingsverkeer komt zonder de juiste, nauwkeurige verwijzingsgegevens en wordt verkeerd geclassificeerd als ‘direct’.” Fishkin voegt eraan toe: “Voor degenen die investeren in actieve socialemediamarketing. , raden we aan unieke URL’s te gebruiken om sociale advertentieactiviteit bij te houden. Veel merken en bureaus zouden moeten overwegen om nieuwe organisatiestructuren aan te nemen. Zo moeten bijvoorbeeld SEO-, contentmarketing- en socialemediamarketingteams worden geïntegreerd om te overleven of zelfs te gedijen wanneer lange en korte video’s, afbeeldingen en geschreven berichten in het filter van de prospect verschijnen. Daarnaast is het zinvol om in ieder geval een rapportagestructuur met opsommingstekens te creëren met je digitale PR-team. in 2023 in juni Think with Google publiceerde “Heeft uw marketing alles in huis om te slagen met AI?”, waarin deze regel stond:

  • “Silo’s kunnen het kryptoniet van AI zijn, waardoor het vermogen om prestaties te optimaliseren en te maximaliseren wordt beperkt.”

Het citeert ook Alex Clemente, CEO van Harvard Business Review Analytic Services, die uitlegde:

  • “Cross-functionele teams zullen een test-en-leercultuur moeten koesteren waarin managers het plan snel kunnen bijstellen wanneer de resultaten niet gaan zoals verwacht of verdubbelen op wat werkt.”

Hé, deze reorganisatie heeft lang moeten wachten. Google mixt video’s, nieuws, afbeeldingen, kaarten en webpagina’s sinds de lancering in 2007. kondigde een wereldwijde zoektocht aan. Merken en bureaus hebben 16 jaar de tijd gehad om iedereen die betrokken is bij contentcreatie samen te brengen in hetzelfde team. Dus als er generatieve AI nodig is voor marketeers en managers om eindelijk hun teams te transformeren, dan is dit het juiste moment. Zoals Benjamin Franklin zei toen hij de Onafhankelijkheidsverklaring ondertekende: “We moeten allemaal samen hangen, of we moeten allemaal apart hangen.”

Wat moeten marketeers en managers nu doen?

Dus wat moet je nu doen? Welnu, nadat u zoveel mogelijk hebt geleerd over generatieve AI en andere gerelateerde onderwerpen, moet u ook even nadenken over het verschil tussen bij- en omscholing van uw werknemers. Ontdek of de meeste van uw PPC-professionals de eerste nodig hebben en de meeste van uw SEO-professionals de laatste. Merken en bureaus kunnen bestaande werknemers nu aanmoedigen om gratis online cursussen te volgen in de Google Digital Garage. Sommige cursussen worden verzorgd door Google en andere door hun partneruniversiteiten of -instellingen. Marketeers en managers willen misschien ook hun werknemers compenseren voor het ontvangen van certificering van een gerenommeerde instelling. De post Hebben uw SEO- en PPC-teams een upgrade of omscholing nodig? verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten