YouTube-advertenties: ontgrendel grote impact tegen minimale kosten

YouTube-advertenties: ontgrendel grote impact tegen minimale kosten post thumbnail image
SMX Advanced liet adverteerders zien hoe ze hun YouTube-marketingstrategieën kunnen verbeteren met behulp van kosteneffectieve, krachtige, beproefde methoden. Volgens Corey Henke, expert op het gebied van digitale advertenties, ligt het geheim van het creëren van een groot bereik, een goedkope omgeving en de effectiviteit van campagnes in vier specifieke variabelen.

Ontgrendel campagnes met een hoge impact en lage kosten

De vier variabelen die marketeers als topprioriteit moeten onderzoeken, zijn:
  • Soort advertentie / biedingstype: Henke vertelde dat deze velden de belangrijkste variabelen zijn en moedigde marketeers specifiek aan om te profiteren van de nieuwe advertentietypen, waarbij hij opmerkte dat hij persoonlijk veel succes had met de recente release van YouTube-videoadvertenties op het kanaal. Hij benadrukte ook het belang van het kiezen van het juiste campagnebodtype voor optimale conversies.
  • Creatief variatie: Er zijn veel creatieve variabelen en adverteerders moeten verstandig experimenteren. De lengte van een video is altijd een goede plek om te beginnen, maar er zijn ook creatieve variabelen waarmee u rekening moet houden. Henke adviseerde te kijken naar factoren als mannelijk en vrouwelijk, verschillende acteurs, verschillende intro’s, andere muziek, productpresentatie vs. belachelijkheid, etc.
  • Doel opzettelijk: Onderzoek en strategieën met aangepaste doelgroepen, target en vergroot uw YouTube-publiek met geoptimaliseerde gedetailleerde demografische gegevens. Henke zei dat de aanpak marketeers zou moeten helpen zinvolle resultaten te behalen.
  • Gegevens analyse (toeschrijving): Om het succes van uw campagne te meten, kijkt u naar een paar belangrijke gebieden en zorgt u ervoor dat ze kloppen.
Henke voegde toe:
  • “Ik denk dat deze methode de beste optie is voor campagnes met een hoog bereik en lage kosten.

Advertentietypen – haal het meeste waar voor uw geld

Onderzoekers hebben de effectiviteit van verschillende soorten advertenties bestudeerd. De meest uitwisselbare oplossingen:
  • Videoadvertenties overslaan: Speel voor, tijdens of na video’s. Kijkers kunnen de video na vijf seconden overslaan.
  • Videoadvertenties die niet kunnen worden overgeslagen: Deze advertenties duren 15 seconden of korter en verschijnen voor, na of tijdens de video. Kijkers kunnen deze inhoud niet missen.
  • Korte videoadvertenties: Zes seconden of minder en speel voor, tijdens of na een andere video. Kijkers kunnen dit type advertentie niet missen.
YouTube heeft onlangs prioriteit gegeven aan deze advertentie-indelingen, waarbij langere aantrekkelijke inhoud prioriteit heeft gekregen. Volgens Henke hebben zij ook de meeste voorraad, wat betekent:
  • “Verkopers kunnen het meeste waar voor hun geld krijgen op YouTube.”
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Biedingstypen – Ontvang resultaten op tv-niveau van YouTube.

Door het juiste biedingstype te kiezen, kunnen marketeers succes behalen op tv-niveau op YouTube. Het beste biedingstype voor een campagne hangt echter af van de doelen en doelstellingen van het merk. Ter vergelijking heeft Henke twee soorten aanbiedingen verstrekt:
  • Biedingstypen voor directe respons: Allereerst het bureaublad
  • Soorten merkbiedingen: Minimaal bureaublad
Het grote verschil tussen de twee opties is CPM (kosten per mijl), weergavepercentage en conversiepercentage, maar niet CPC (kosten per klik). Henked voegde toe:
  • “Als je wilt dat iemand een formulier invult of een product koopt, dan zet je zeker een conversiecampagne in.
  • “Er zijn verschillende manieren om gebruikers te bereiken met minimale CPM en CPM-campagnes. Dus daar heb je het, korte videovideo’s, advertenties die niet kunnen worden overgeslagen, InStream, wat je skips zullen zijn en hoe ze zich verhouden.
  • “Er zijn geen weergaven die niet kunnen worden overgeslagen en dat komt omdat niets langer dan 30 seconden duurt. Het is 15 seconden of minder. Ze hebben dus eigenlijk alleen een vertoningsvoordeel bij een lagere CPM. Als je het echter in een stream doet die kan worden overgeslagen, de app verhoogt het aantal weergaven en het aantal mensen dat 30 seconden is gepasseerd.
  • “Ik denk dat YouTube goed begrijpt wie er zal converteren.

Creatieve optie voor een optimaal effect

Marketeers kunnen uit verschillende soorten advertenties kiezen en consumenten gebruiken deze verschillende indelingen op verschillende manieren. Henke besprak de verdiensten van feed-advertenties, skippable, non-skippable, stories, reels en live tv. Hij merkte op dat zowel advertenties die kunnen worden overgeslagen als advertenties die niet kunnen worden overgeslagen geweldige opties zijn omdat ze aandacht trekken, maar dat advertenties die kunnen worden overgeslagen zijn favoriet zijn vanwege de onbeperkte linkfunctie.
  • “Met onbeperkt linken heb je een enorme kans om de gebruiker voor een lange tijd te betrekken. We zien dat meer gebruikers bereid zijn om meer tijd op hun eigen platformen door te brengen dan op merkwebsites. Hier hebben we het grootste voordeel met onbeperkt linken en de mogelijkheid om de advertentie te optimaliseren op basis van de weergaveratio’, zegt Henke.
Henke moedigde adverteerders aan om verschillende opties voor videoadvertenties te testen om te bepalen of dit de juiste optie is voor uw campagne. Henke merkte op dat advertenties van 2 minuten en 24 meer mensen trekken dan andere opties.
  • “Het is een enorme kans. Gemiddeld besteedt een gebruiker bijna een minuut aan uw advertentie – sommigen geven meer uit, sommigen geven minder uit. de beste waarde,” voegde Henke eraan toe.

Aanvragen en opnieuw aanvragen zijn “enorme kansen”

Diepgaand onderzoek naar de intentie van consumenten geeft marketeers een cruciaal voordeel als het gaat om het begrijpen van consumenten in relatie tot uw product of dienst. Retargeting is een andere noodzakelijke en grote kans voor merken die hun bereik willen vergroten. Nadenkend over zijn benadering van targeting en retargeting, onthulde Henke dat zijn favoriete targetingtool een gedetailleerd demografische mixrapport is dat zich richt op leeftijd, geslacht, ouderlijke status en gezinsinkomen. Kijken naar demografische gegevens samen met creativiteit zal helpen om het succes te maximaliseren, zei hij:
  • “Door deze variabelen te combineren, kunt u op unieke wijze zien welke specifieke doelgroep het beste converteert en kunt u die doelgroep segmenteren. Als u meteen kunt segmenteren, zou u sneller resultaten moeten zien. Daarom is het zo belangrijk, targeting, advertentie, biedingstype en advertentietype om deze omgeving met hoge beschikbaarheid en lage kosten te creëren”, aldus Henke.

Succes met sourcingkanalen

Feeds zijn een nieuw advertentieproduct dat door Google Ads is gelanceerd en een van de grootste veranderingen in het systeem sinds de introductie van korte video’s vijf jaar geleden. In-feed-advertenties verschijnen in een gepersonaliseerde YouTube-feed en stellen gebruikers in staat op een advertentieminiatuur te klikken terwijl de video tegelijkertijd automatisch wordt afgespeeld. Enkele van de belangrijkste voordelen van InFeed-advertenties in vergelijking met korte films:
  • Meer indrukken
  • Verhoogde weergaven
  • Hogere kosten
  • Langere advertentielengte
  • Een unieke oproep tot actie
  • Oog voor camera autoriteit
  • Automatisch afspelen in feed
  • Hoogste positie bovenaan de feed
  • “Ik denk dat de echte waarde is dat je meer verdiende views krijgt. Dat is een duidelijke indicatie dat er hier een kwaliteitspubliek is”, zei Henke.
Corey Henke, oprichter, variabele media

YouTube-attributietips

Het is belangrijk om de redenen achter campagnewinsten en -verliezen te kunnen identificeren, zodat u weloverwogen beslissingen kunt nemen en de nodige aanpassingen kunt doen. Denk aan het Halo-effect. Hier stelde Henke verschillende implementatiestrategieën voor:
  • Nauwkeurige toepassing: “Als ik het heb over targeting, betekent dit dat je echt naar gedetailleerde demografische informatie moet kijken en bijna onmiddellijk moet bellen, want als je een doelgroep bereikt, zullen ze dat Halo-effect-type gebruikersgedrag hebben, namelijk gaan zoeken,” hij legde uit. “Ze gaan naar een ander platform en vinden je merk op Instagram of LinkedIn.” Ze zullen andere dingen produceren die niet noodzakelijkerwijs een directe klik met zich meebrengen. En dat is belangrijk. Je wilt dat je publiek erbij is. . Een ander ding is om uw plaatsingenrapport te controleren om er zeker van te zijn dat uw advertenties niet worden weergegeven op kinderkanalen en dat ze voornamelijk worden weergegeven op de plaatsen waar u ze wilt weergeven.
  • Trendanalyse: Dit zal voor elke adverteerder anders zijn. De grote vraag is, wat is deze creatieve ervaring die concurreert met het eerste bezoek aan de site? Ten tweede, wat onderscheidt uw video van iemand die uw website voor het eerst bezoekt? Henke voegde toe:
    • “Ik denk dat je video competitief moet zijn en je misschien een betere ervaring moet geven omdat hij op een platform staat en een lange vorm heeft.

Begin van het werk

Klaar om aan de slag te gaan met Henke’s methode van YouTube-advertenties met een hoog bereik en lage kosten? Dit is wat hij voorstelde:
  • Sollicitatie: “Roep dat gecombineerde publiek de poort uit”, zei hij.
  • Apparaat: Voor een groot bereik is het een goed idee om desktops en tablets uit te sluiten, maar laat deze opties staan ​​als je een gebruiker direct probeert te converteren. “Uiteindelijk is het een strategie met hoge beschikbaarheid en lage kosten, en we zullen waarschijnlijk een premie betalen voor die apparaten”, zei hij.
  • Biedingstype: het moet MUŽ of CPM zijn.
  • Advertentielengte en variant: Over het algemeen geldt: hoe langer de advertentie, hoe beter deze voor uw campagne is. Maar Henke benadrukte dat je je eigen onderzoek moet doen om erachter te komen wat het beste werkt voor jouw merk. “Dat zou mogelijk een aantal echt goede uitgaven vrijmaken”, zei hij.
  • Soort advertentie: advertentietypen in de feed behouden, die kunnen worden overgeslagen, die niet kunnen worden overgeslagen of korte films.
De post YouTube-advertenties: grote impact ontsluiten met minimale kosten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten