Schema-objecten gebruiken om Google te helpen uw inhoud beter te begrijpen

Schema-objecten gebruiken om Google te helpen uw inhoud beter te begrijpen post thumbnail image
Het toevoegen van schema-opmaak aan uw website is een geweldige manier om zoekmachines zoals Google te helpen uw inhoud sneller en nauwkeuriger te begrijpen. Een van de minder bekende manieren om schema-opmaak te gebruiken, is door er “entiteiten” in op te nemen. Door objecten aan een schema toe te voegen, kan Google de hoofdthema’s van uw inhoud beter begrijpen. In dit artikel zal ik een stapsgewijs proces geven voor het gebruik van objecten in schema-opmaak.

Waarom objecten gebruiken in schema-opmaak?

Dus waarom moeite doen om objecten toe te voegen aan schema-opmaak als de natuurlijke taalverwerkingsmogelijkheden van Google (zoals BERT en MUM) de zoekmachine al helpen de inhoud van uw artikel te begrijpen? Het antwoord is dat zowel schrijvers als AI er soms niet in slagen om nauwkeurig te communiceren en de betekenis, context en het belang van de onderwerpen van een artikel te bepalen. Stel je voor dat je je favoriete lokale restaurant binnenloopt en een heerlijk ogende burrito op het menu ziet staan, maar er staat niet bij wat voor soort het is of wat erin zit. Dus je bestelt het, en als het aankomt, moet je het begrijpen en je zintuigen gebruiken om alle contextuele aanwijzingen op te pikken over waaruit het gerecht bestaat. Als je genoeg kookervaring hebt, kun je waarschijnlijk de meeste ingrediënten bedenken, maar waarschijnlijk niet allemaal, vooral als de kruiden gemengd zijn! Het gebruik van een objectschema is als het presenteren van alle hoofdcomponenten van een artikel aan Google, waardoor het fundamenteel eenvoudiger wordt om de belangrijkste onderwerpen van een artikel zonder enige verwarring te identificeren en te begrijpen. Dit vermindert de druk om ervoor te zorgen dat woorden perfect worden gebruikt in het artikel en de zinnen om hun betekenis en belang over te brengen.

Objecten toevoegen aan het artikelschema

Dit proces geeft me veel controle en minder afhankelijkheid van plug-ins van derden. Als je echter de plug-inroute wilt volgen, bekijk dan WordLift. Hoe dan ook, het lezen van deze gids zal u helpen beter te begrijpen hoe Google en NLP-tools de belangrijkste onderwerpen zien. Stel dat u een artikel heeft met de titel “10 beste speeltjes voor kleine volwassen honden”. Hier zijn de stappen om de belangrijkste objecten van dit artikel te identificeren en toe te voegen aan de schema-opmaak.

Stap 1: Analyseer je artikel met TextRazor

Begin met het kopiëren en plakken van de tekst van het artikel in de TextRazor-demo en klik op de knop Analyseren. (Ik gebruik de artikeltekst van DogLab voor deze gids.) Analyseer je artikel met TextRazor

Stap 2: Identificeer de relevante entiteiten

Op de resultatenpagina ziet u in de rechterzijbalk een lijst met topproperty’s of onderwerpen, gesorteerd op relevantie. Specificeer de relevante entiteiten Hoe hoger de topicscore, hoe relevanter deze is voor het artikel. De sleutel is om deze hele lijst door te nemen en te zien hoe goed deze de geschiktheid van het onderwerp beoordeelt. Als er een belangrijk onderwerp is, zoals frisbee, dat geen hoge relevantiescore heeft, is het zelfs nog belangrijker om dat in je overzicht op te nemen. Misschien wil je ook de zinnen die het woord “frisbee” bevatten herschrijven om een ​​hogere relevantie of relevantiescore te krijgen. In dit voorbeeld selecteren we de volgende onderwerpen of objecten waarvoor we de schemagegevens gaan ophalen. Belangrijkste entiteiten:
  • Hond
  • Honden speelgoed
Secundaire entiteiten:
  • chihuahua
  • Yorkshire terriër
  • Pommeren
  • Shih Tzu’s
  • Mopsen
  • Frisbee
  • Kauwspeeltje
  • Een piepend speeltje
  • Tennisbal
Niet elk onderwerp in de zijbalk vertegenwoordigt een bekende Wikipedia-, Wikidata- of Google-entiteit. Het is dus belangrijk om alle vetgedrukte en onderstreepte woorden in elke zin te bekijken, die aan de linkerkant van de pagina staan. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Stap 3: Verkrijg de object-URL’s van TextRazor

Zoek vervolgens aan de linkerkant van de resultatenpagina de zin die uw eerste object bevat. Ontvang object-URL's van TextRazor Selecteer in dit voorbeeld “hond” als object. Dan klikken onderwerpen tab onder de zin die het woord hond bevat. Er wordt een lijst met alle objecten in die zin weergegeven. We willen alle entiteits-URL’s voor deze entiteit kopiëren en deze tijdelijk opslaan in een document of spreadsheet. Klik met de rechtermuisknop op het eerste object in de lijst en kopieer de Wikipedia-link. In dit geval is het:
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Dog
Zoek vervolgens het relevante Google-object (dat moet beginnen met “/m/”) en kopieer de ID. Voeg in dit geval (/m/0bt9lr) de Google-entiteits-ID toe aan het einde van deze Google-zoek-URL:
  • https://google.com/search?&kgmid=
Het ziet er dus zo uit:
  • https://google.com/search?&kgmid=/m/0bt9lr
Ga je gang en klik daarop om te controleren of de pagina met zoekresultaten resultaten toont voor de zoekopdracht “hond”. Cool toch? Zoek ten slotte het Wikidata-object (meestal beginnend met de letter Q) en kopieer de link (bijv. http://wikidata.org/wiki/Q144). U wilt dit exacte proces voor elk object in de lijst herhalen. Als je merkt dat dit iets is dat je meer wilt automatiseren, heeft TextRazor een API waarmee je kunt werken.

Stap 4: Voeg de object-URL toe aan het schema

Nu je de Wikipedia-, Google- en Wikidata-URL’s voor elke entiteit hebt verzameld, kun je ze integreren in een JSON-schema met de naam ‘about’, dat moet worden genest in een bovenliggend schema zoals ‘Artikel’. Volg deze structuur voor elk object: “about”: [ { “@type”: “Thing”, “name”: “Dog”, “sameAs”: “https://google.com/search?&kgmid=/m/0bt9lr” }, { “@type”: “Thing”, “name”: “Dog”, “sameAs”: “http://en.wikipedia.org/wiki/Dog” }, { “@type”: “Thing”, “name”: “Dog”, “sameAs”: “http://wikidata.org/wiki/Q144” } ] Als u valideert met Schema.org, zou het er als volgt uit moeten zien: Voeg de object-URL toe aan het schema Herhaal dit proces voor al uw entiteiten.

Stap 5: Voeg het schema toe aan uw WordPress-thema

Dit is waar dingen een beetje technischer kunnen worden en je hebt misschien de hulp van een programmeur nodig of probeer ChatGPT. Vervolgens moeten we wat PHP-code toevoegen die al deze objecten en hun schema-opmaak zal opslaan. Het goede nieuws is dat als je eenmaal het objectschema hebt gegenereerd, je het niet nog een keer hoeft te doen. De manier waarop ik dit voor mijn WordPress-site heb gecodeerd, is door een WordPress-tag aan elk object te koppelen. Ik heb bijvoorbeeld een WordPress-tag met de naam “Dog” en elk artikel over een hond krijgt die tag toegewezen. Wanneer dit gebeurt, geeft de WordPress-code automatisch het schema van het dog-object weer. Het leuke is dat je zoveel tags kunt toevoegen als je wilt aan een WordPress-bericht of -pagina, zodat je met één klik op de knop zoveel relevante objecten als je wilt in een bericht kunt laden. Hier is een goede ChatGPT-prompt om deze code te genereren: ChatGPT-prompt om code te genereren Als u een plug-in zoals Yoast SEO gebruikt, moet u de prompt aanpassen om deze in JSON-indeling op te nemen.

Stap 6: Tag uw artikel

Door PHP-code toe te voegen, kunt u tags toevoegen aan uw artikelen. Wijs tags toe aan uw artikel Ga naar uw WordPress-dashboard en zorg ervoor dat aan uw artikel (in dit geval “Beste speelgoed voor kleine volwassen honden”) de juiste tags (bijv. “hond”) zijn toegewezen. Het leuke aan dit voorbeeld is dat wanneer ik een bestaand artikel tag met “hond”, al die artikelen onmiddellijk worden bijgewerkt.

Stap 7: Spoel en herhaal

Herhaal dit proces voor eventuele extra objecten (zoals “speelgoed”, “chihuahua”, “Yorkshireterriër”, enz.) die u aan uw schematische opmaak wilt toevoegen.

Objecten toevoegen aan schema-opmaak

Objecten integreren in schema-opmaak is niet nodig om op de eerste plaats te komen in organische zoekresultaten. Het kan u echter helpen uw SEO-weddenschappen op de lange termijn af te dekken. Schrijvers en AI zijn niet perfect. Het schrijven en interpreteren van tekst op de pagina wordt niet altijd perfect gedaan. Dit betekent dat de mogelijkheid bestaat dat de relevantie en het belang van de belangrijkste onderwerpen van het artikel wordt verminderd of weggelaten. Als je ongeduldig bent, probeer het dan op je site. Zoek vier artikelen op de site die gerelateerd zijn aan het onderwerp en voeg minimaal 5-10 objecten toe aan elk artikel. U kunt het schema van het testartikel waarschijnlijk alleen handmatig bewerken. Als het goed werkt, kunt u het dieper in uw websitecode integreren of WordLift proberen. Het bericht Schema-objecten gebruiken om Google te helpen uw inhoud te begrijpen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten