Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedt

Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedt post thumbnail image
Google Perspectives, het zoekfilter dat is geïntroduceerd op Google I/O en dat inhoud weergeeft met perspectieven op uw zoekopdracht, is nu beschikbaar op mobiele apparaten. Ons prospectfilter is nu beschikbaar op mobiel internet en in de Google-app voor zoekopdrachten (voorlopig VS/Engels), waar het nuttig kan zijn om van andere mensen te horen. Hiermee kunt u video’s, afbeeldingen en berichten vinden die mensen hebben gedeeld op forumsites en socialemediagemeenschappen. Meer informatie:… pic.twitter.com/LNZJ5K4flr — Google SearchLaison (@searchliaison) maart 2023 26 juni Het prospectfilter biedt zoekgebruikers een alternatieve manier om de informatie te verzamelen die ze nodig hebben om een ​​weloverwogen beslissing te nemen. In dit artikel wordt ingegaan op de meest populaire typen inhoud voor Google-potentiële klanten, de effectiviteit van het zoekfilter bij het leveren van actuele inhoud en hoe u kunt verschijnen in gefilterde resultaten.

Hoe prospectieve resultaten verschillen van standaard SERP’s

In tegenstelling tot standaard SERP’s, combineert Perspectives video’s, posts op sociale media, nieuws, Q&A en forumdiscussies van samengestelde bronnen om een ​​verzameling authentieke perspectieven op een vraagonderwerp te creëren. Interessant is dat na jaren van discussie over de vraag of sociale signalen een rankingfactor zijn, Google videoweergaven, opmerkingen en sociale vind-ik-leuks opneemt in de zoekresultaten van Perspectives.

De meest populaire inhoudstypen vanuit het oogpunt van Google

Hieronder staan ​​de zoektypen voor inhoud die gebruikers te zien krijgen wanneer ze overschakelen naar het filter Prospects, en hoe nuttig elk type inhoud is om aan een zoekopdracht te voldoen.

Youtube filmpjes

YouTube-video’s van productrecensenten, klanten en merken komen vaak voor in de Insights-sectie. Zoekresultaten tonen vaak de weergaven, duur en leeftijd van een video, waardoor zoekers een idee krijgen van hoe populair, uitgebreid en relevant de video is. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

TikTok-video’s

Hoewel niet zo vaak als YouTube, mixt Google TikTok-video’s op basis van leeftijd en aantal weergaven in de Outlook-resultaten. In één voorbeeld nam Google zelfs een TikTok-video van zijn account op over een virale trend. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Reddit-berichten

Reddit biedt perspectieven op veel Google-zoekopdrachten. In de meeste gevallen kunnen gebruikers snel de leeftijd en het aantal reacties op een Reddit-bericht zien, ervan uitgaande dat het zich nog in het publieke domein bevindt. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Quora-berichten

Berichten van Quora, een bekend vraag- en antwoordplatform, verschijnen in Perspectives met de leeftijd van het bericht. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

StackOverflow-antwoorden

Naast Reddit- en Quora-berichten toont Perspectives StackOverflow-antwoorden met hun leeftijd voor sommige technische zoekopdrachten. Dit kan met name handig zijn als de gebruiker up-to-date informatie nodig heeft, aangezien hij kan kiezen tussen records van wel drie weken oud of wel 13 jaar oud. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

tweeten

Tweets over een zoekopdracht kunnen verschijnen in door prospects gefilterde zoekresultaten, vaak op basis van de leeftijd van de tweet en het aantal vind-ik-leuks. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Instagram-berichten

Instagram-berichten, zoals Tweets, verschijnen in Inzichten, samen met het aantal Instagram-klikken en leeftijd. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Forumdiscussies

Google biedt soms perspectief in de vorm van verouderde forumberichten voor zoekopdrachten. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Blogberichten en nieuwsartikelen

Hoewel Google Discover zoekgebruikers het meest actuele nieuws biedt, biedt Google Perspectives enigszins verouderde resultaten voor zoekopdrachten die mogelijk actuele informatie gebruiken. Google Perspectives: hoe dit zoekfilter verschillende perspectieven en boeiende sociale inhoud biedtGoogle-screenshot, 2023 in juni

Hoe Google prospects te rangschikken

Wilt u dat uw inhoud wordt weergegeven in Google-prospects wanneer iemand zoekt naar uw bedrijf, producten, services en gerichte zoekwoorden?
  • Zorg ervoor dat u inhoud plaatst op de platforms die het meest waarschijnlijk in zoekresultaten verschijnen met behulp van perspectieffiltering zoals YouTube, Reddit, Twitter en andere in het bovenstaande voorbeeld.
  • Streef ernaar om geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s op te nemen in de meeste van uw posts op sociale media, nieuwsartikelen, enz., aangezien beide de neiging hebben om de beste betrokkenheid bij sociale media te genereren en het meest op te vallen in potentiële resultaten.
  • Promoot uw inhoud om sociale signalen te stimuleren die Google Perspectives laat zien met resultaten, waaronder videoweergaven, vind-ik-leuks en opmerkingen.
  • Overweeg een forum/discussiebord aan uw website toe te voegen om waardevolle door gebruikers gegenereerde inhoud te genereren en veelgestelde vragen over uw producten en diensten te beantwoorden.
Zoals te zien is in de bovenstaande voorbeelden, kunnen de resultaten van Google-prospects variëren van een paar dagen tot bijna twee decennia, dus misschien wilt u uw bestaande inhoud op deze manieren optimaliseren.
  • Bevestig dat uw getargete zoekwoord(en) nog steeds het beste zijn voor verkeer en conversies.
  • Voeg geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s toe aan bestaande blogposts, forumdiscussies en andere bewerkbare inhoud op uw website en bied zo meerdere perspectieven op uw producten of diensten.
  • Bewerk en optimaliseer titels, beschrijvingen, thumbnails en zichtbaarheid van bestaande YouTube-video’s.
  • Bewerk en optimaliseer bestaande Quora-antwoorden.
Om zichtbaarheid te krijgen bij de potentiële klanten van Google, maakt u waardevolle inhoud voor uw ideale doelgroep en optimaliseert u deze zoals weergegeven in de bovenstaande voorbeelden. Stop na publicatie niet met werken aan uw inhoud totdat deze de hoogst mogelijke sociale betrokkenheid heeft bereikt. Uitgelichte afbeelding: Zamrznuti tonovi / Shutterstock

Relevante berichten