10 soorten gegevens die op uw zoeklijst voor zoekwoorden van Jet zouden moeten staan

10 soorten gegevens die op uw zoeklijst voor zoekwoorden van Jet zouden moeten staan post thumbnail image
Iedereen heeft het over zoekwoordgroepen. In wezen is het vrij eenvoudig: groepeer gerelateerde zoekwoorden bij elkaar. Klinkt makkelijk, toch? Sommige gratis tools helpen u bij het uitvoeren van elementaire natuurlijke taalverwerking (NLP), waarmee u dubbele zoekwoorden kunt elimineren en semantische overeenkomsten kunt vinden. Er is niets mis mee om daar te beginnen, maar het is onvermijdelijk beperkt. Google heeft daarentegen oneindig veel meer gegevens om in zijn algoritmen in te voeren, inclusief paginagegevens en links om meer context te bieden dan eenvoudige zoekwoordmanipulatie. Om echt te begrijpen hoe Google de wereld ziet, moet u SERP-gegevens verzamelen om te zien welke pagina’s voor welke termen scoren. Als u vergelijkt hoeveel URL’s elkaar overlappen tussen de top 10 resultaten, krijgt u een heel duidelijk beeld van welke SERP’s gerelateerd zijn. Deze methode is onlangs gepopulariseerd door Keyword Insights, die ook te vinden is op Nozzle, Cluster AI en meer. Ik ben constant verrast als ik zoekwoorden vind die ik handmatig zou hebben gegroepeerd, maar Google toont geen overlappende URL’s en vice versa. Of Google in deze gevallen ‘gelijk’ heeft of niet, het is de wereld van Google en we leven er gewoon in. Hier zijn de resultaten wanneer u zoekt naar “SEO-bureau” en “SEO-bedrijf” samen met de verwijderde advertenties, en u kunt zien dat acht van de top 10 hetzelfde zijn! Het handmatig vinden van deze overlappende pagina’s is bijna onmogelijk op schaal, maar het is triviaal om de tools goed te gebruiken. Er zijn al jaren verschillende tools om zoekwoordenlijsten samen te stellen, maar ga niet te diep. Er is zelfs een grote nieuwe jongen die basisgroepering aanbiedt, maar hun limiet van 2.000 zoekwoorden is teleurstellend. Automatische trefwoordgroepering is geweldig, maar daar eindigen de meeste tools: een lijst met trefwoorden, misschien zoekvolume en/of ranking. Hier is een verlanglijstje van 10 soorten gegevens die van onschatbare waarde zouden zijn in de context van zoekwoordgroepen, waarvan de meeste tot nu toe niet beschikbaar waren.
  1. Rangorde-URL
  2. Verfijnen door
  3. PAA
  4. FAQ
  5. SERP-functies
  6. Het doel van de zoektocht
  7. Rangschikking positie
  8. Stem gedeelte
  9. onderwerpen
  10. Categorieën

1. URL/paginarangschikking

Bestaande tools laten niet precies zien welke pagina’s worden gedeeld door alle zoekwoorden in het cluster, dus het is erg moeilijk om te weten waar Google van profiteert. Ook kan het kennen van het aantal URL’s veel informatie opleveren over de sterkte/dichtheid van het cluster. Net als in het bovenstaande voorbeeld is het delen van acht van de 10 URL’s een zeer smalle groep met slechts 3-4 overlappende pagina’s die redelijk smal zijn. Veel tools dwingen u ook om te beslissen hoeveel overlappende URL’s u wilt tellen voordat u begint, wat moeilijk te weten is voordat u de gegevens ziet. U zou deze waarde tijdens het verkennen dynamisch moeten kunnen wijzigen zonder opnieuw voor het groeperingsproces te hoeven betalen. Als je ervaring hebt met tools voor het schrijven van inhoud, zullen ze vaak de beste resultaten scannen op een enkel trefwoord dat je kunt zien. Het is veel efficiënter om de URL-rangschikking van ALLE cluster KEYWORDS te crawlen! Kijken naar de details van hun kopjes, overzicht en tekststatistieken zoals het aantal woorden/cijferniveau kan een nuttige leidraad zijn.

2. Verfijn op

Een crimineel over het hoofd geziene bron van relevante onderwerpinformatie is verborgen bovenaan elke SERP, gemarkeerd door de verborgen H1-tag “Filters en onderwerpen”. Na een paar traditionele tabbladen zoals Afbeeldingen, Nieuws, Kaarten (verandert van zoeken naar zoeken), biedt Google links naar gerelateerde onderwerpen, meestal door een onderwerp toe te voegen aan het huidige zoekwoord of door een onderwerp toe te voegen. Ze zijn meestal eenvoudig handmatig te identificeren en kunnen worden onderscheiden door HTML-opmaak/CSS-klassen.

3 en 4. Mensen stellen ook vragen (FAQ) en veelgestelde vragen (FAQ)

Mensen stellen ook vragen is een goudmijn voor makers van inhoud, omdat Google een blauwdruk biedt voor wat u in uw inhoud moet beantwoorden. PAA’s zijn ook veel vluchtiger dan traditionele zoekresultaten, dus door ze in de loop van de tijd te aggregeren, in plaats van de eenmalige scraping die de meeste tools gebruiken, kunt u bepalen welke vragen het meest voorkomen. Hoewel de SERP’s in ons voorbeeld hierboven bijna identiek waren, waren er geen overeenkomende vragen. Ten eerste hebben we de top 10 vragen over deze specifieke groep in de afgelopen 30 dagen. Het aantal SERP’s is het totale aantal SERP’s waarin ze zijn verschenen en het aantal zoekwoorden is het aantal unieke zoekwoorden dat de vraag vertoonde. Zeer vergelijkbaar met PAA’s, zijn de volgende vragen die Google relevant genoeg acht voor het onderwerp om aanzienlijk meer visuele ruimte te bieden voor een site met de juiste schema.org-markeringen geïmplementeerd.

5. SERP-functies

De aan- of afwezigheid van specifieke SERP-functies in een cluster heeft invloed op uw contentstrategie. Veelgestelde vragen en veelgestelde vragen worden meestal heel goed weergegeven in de SERP’s, met een cluster van respectievelijk 2,5 en 4,2 posities, dus het toevoegen van de juiste tagging en het beantwoorden van de juiste vragen kan u veel verkeer opleveren als u het kunt vastleggen. Kaarten tonen 65% van de tijd, wat enige intentie toont. Things_to_know is alleen zichtbaar in één SERP, maar kan een groeimogelijkheid zijn als u optimaliseert.

6. Doel van de zoekopdracht

Het doel van de zoekopdracht is van invloed op de algehele strategie, dus het kennen van het algemene doel van de groep, inclusief het gemengde doel, is van cruciaal belang voor het creëren van een goede strategie. Naast de algemene totaalscore moet er ook een zoekdoel beschikbaar zijn voor elk resultaat om kansen te identificeren om meerdere pagina’s in één enkele SERP te rangschikken. Het is ook handig om gegevens te hebben die de intentie bepalen, zoals Google Ads-statistieken.

7. Posities rangschikken

Het is erg belangrijk om uw huidige positie op de ranglijst te melden. Als je op dit moment helemaal niet scoort, kan er wat laaghangend fruit zijn dat alleen inhoudslacunes heeft, en met voldoende relevante autoriteit kun je rangschikken door gewoon te posten. Evenzo, als u 8-15 rangschikt, kunt u uw verkeer mogelijk met 10x verhogen door gewoon wat extra optimalisatie uit te voeren. Bonuspunten als u naast de rangschikking recentere statistieken kunt zien, zoals pixeldiepte en percentage boven de zichtbare limiet. De rang die u heeft, betekent niet veel als u deze niet op een zinvolle manier kunt visualiseren om kansen te bepalen. Het toont het aantal zoekwoorden in een cluster op basis van zoekvolume, met CPC als de straal van de bel en rang als de kleur van de bel. Het is gemakkelijk om snel groepen te identificeren die voldoen aan uw criteria voor verder onderzoek.

8. Competitieve beoordeling/deel van de stem

Je ranking zien is geweldig, maar het is nog beter als je dezelfde gegevens kunt gebruiken om je concurrenten te bespioneren. Schakelen tussen domeinen geeft je goddelijke krachten om je concurrentie te domineren. Omdat elke groep anders is, kan elke groep een andere groep concurrenten hebben, dus zorg ervoor dat u share of voice binnen één groep kunt melden.

9. Entiteiten

Google ziet het web al lang niet meer met exacte zoekwoorden. Het gaat meer om semantische overeenkomsten die kunnen worden weergegeven door objecten die zijn geëxtraheerd uit pagina-inhoud met behulp van natuurlijke taalverwerking (NLP). Voor meer informatie raad ik je ten zeerste aan het artikel van Timothy Warren over SEL, Subject SEO: The Definitive Guide, te lezen. Hoewel er veel API’s en open source-tools zoals spaCy zijn om gegevens uit tekst te extraheren, gebruik ik liever de Google API. Ze hebben een demo, zoals hieronder weergegeven, die belangrijke delen van de tekst identificeert.
  • uniciteit: het belang van het onderwerp voor de tekst.
  • Sentimentscore: -1 tot 1, waarbij -1 het meest negatief is, 0 neutraal is en 1 het meest positief is.
  • Sentimentgrootte: geeft aan hoeveel emotionele inhoud er in het document zit.
Als maker van inhoud die zich richt op een groep zoekwoorden, verwachten we dat de zoekwoorddichtheid is veranderd. Maar het is nog steeds belangrijk om ervoor te zorgen dat u de juiste entiteiten target die Google kent en belangrijk vindt. Laten we nu zeggen dat we Bruce Clay schrijven en we besluiten dit voorbeeld van een cluster van SEO-bedrijven toe te passen. Gewoonlijk scant een schrijver in een werkstroom meerdere relevante pagina’s en vernieuwt vervolgens de huidige pagina. Met entiteiten hebben we een nieuwe manier om content te optimaliseren. We kunnen dezelfde NLP gebruiken om de objecten uit de gekoppelde pagina te extraheren en ze vervolgens te vergelijken met de objecten in het cluster. In dit geval is het heel duidelijk dat er een volledige discrepantie is. Ervan uitgaande dat de vergelijkingspagina al rankings heeft voor andere groepen, is dit een sterk signaal dat er nieuwe inhoud moet worden gemaakt om deze groep te targeten.

10. Categorisering van inhoud

Vergelijkbaar met onze benadering van entiteiten, kunnen we ook inhoud categoriseren en door deze te vergelijken met een groep, kunnen we inconsistenties identificeren. Google heeft een classificatie-API met bijna 1100 categorieën in meerdere talen. Het is niet verwonderlijk dat SEO de topcategorie is voor overeenkomende URL’s in dit cluster, maar categorie 4 is productrecensies en prijsvergelijkingen. Met dit niveau van vertrouwen betekent dit niet dat u een vergelijkingstabel aan uw pagina hoeft toe te voegen, maar het is de moeite waard om te overwegen of dit waarde zou toevoegen aan uw publiek.

Conclusie

Tot nu toe moest je verschillende tools koppelen om zelfs maar een fractie van deze data te zien. Vandaag lanceert Nozzle Product Hunt, een hulpprogramma voor het clusteren van zoekwoorden met al die gegevens binnen handbereik. Kom het gratis uitproberen voor uw zoekwoorden! Het bericht 10 soorten gegevens die op uw zoeklijst voor zoekwoordenclustering zouden moeten staan, verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten