Er zijn veel bewegende delen bij het bouwen van een website of het wisselen van platform. Een van de essentiële stappen is het maken van een website om succesvol te zijn in de zoekmachines. Maar als een nieuwe website eenmaal actief is, maken sommige merken de kostbare fout om geen doorlopende SEO-strategie te ontwikkelen. “We hebben tijdens de ontwikkeling SEO in onze website geïntegreerd, dus we hebben geen doorlopend programma nodig” is een veel voorkomende misvatting. Ze denken dat de eerste opzet voldoende is en dat de rest wordt overgelaten aan het content- of social media-team. Deze methode is echter vergelijkbaar met een nieuw gazon. Hoewel het er in het begin misschien geweldig uitziet, verliest het geleidelijk aan zijn aantrekkingskracht zonder regulier onderhoud zoals maaien en bemesten. En als uw buurman (dwz uw concurrent) goed voor zijn gazon zorgt, ziet het er nog beter uit. Dit artikel beschrijft enkele van de belangrijkste stappen bij het bouwen van een website (of het wisselen van platform) en waarom het SEO-proces moet worden voortgezet.
SEO tijdens de ontwikkeling/redesign van de website
Voordat u uw website bouwt of opnieuw ontwerpt, moet u ervoor zorgen dat u de basisprincipes van SEO op orde heeft. Hieronder staan de belangrijkste te volgen stappen.
Een websitestructuur maken
Zorg er in deze fase van het project voor dat de architectuur van de website is afgestemd op de bedrijfsstrategie. Stel dat u ‘jeans’ verkoopt, maar de marketingdirecteur noemt het liever ‘jeans’. Bespreek en neem in dit geval beslissingen op basis van zoekwoordenonderzoek. Niet elk aspect van het bedrijf kan worden uitgelicht in de navigatiebalk bovenaan, dus een strategisch en datagestuurd gesprek voeren over wat belangrijk is, is van cruciaal belang. Gebruik deze discussie om andere elementen van uw sitestructuur aan te sturen, zoals URL-structuur en taxonomie.
Beste technische praktijk
Zorg er in dit stadium voor dat alles correct is ingesteld en dat zoekmachines uw inhoud gemakkelijk kunnen vinden. Dit omvat het implementeren van omleidingen, 404-pagina’s en canonieke tags. Als u deze aspecten negeert, kunnen zoekmachines vastlopen of grote verkeerslacunes hebben wanneer grote pagina’s niet worden omgeleid.
Content creatie en migratie
Zorg er in deze stap voor dat u de juiste inhoud voor uw nieuwe site heeft. Als je wilt verbouwen, plan dan de bestaande inhoud die je wilt behouden. Maak hiervoor een inhouds-/URL-kaart. Pak op dezelfde manier uw inkomende links aan om ervoor te zorgen dat ze naar de juiste plaats verwijzen en relevant blijven. Onthoud dat inhoud cruciaal blijft, zelfs in een door AI aangedreven wereld. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Lopende SEO-activiteiten
Nieuwe en relevante inhoud
Je website moet actueel en relevant blijven. U moet nieuwe blogs en groenblijvende inhoud schrijven die uw huidige klantbehoeften weerspiegelt. Dit kan zo eenvoudig zijn als het maken en bijwerken van een pagina met veelgestelde vragen wanneer er nieuwe vragen worden gesteld. Relevante en gebruikersgerichte content is essentieel voor succes.
Technische reiniging
Zelfs als u elke wijziging aan uw website probeert bij te houden, kunnen er dingen uitvallen zonder dat u het weet. Een maandelijkse of driemaandelijkse technische audit van uw website stelt u in staat een stap terug te doen en eventuele wijzigingen te identificeren die moeten worden opgeschoond.
Adverteren buiten de site
Het maken van een sterke website is geweldig, maar vergeet niet hoe uw website wordt bekeken door andere internetgebruikers. Dit wordt vaak het beste gemeten aan de hand van inkomende links en de kwaliteit van de link. Uw linkprofiel verandert voortdurend en er moet constant aan worden gewerkt om uw off-site advertentiemogelijkheden te maximaliseren.
Stop niet met uw SEO-inspanningen na de lancering
Je zou kunnen denken dat als je website niet veel verandert en je al een goede ranking hebt, je je geen zorgen hoeft te maken over SEO. Het is echter een trefzekere manier om de markt voor te blijven. Zelfs als uw bedrijf hetzelfde blijft, is de omgeving om u heen dynamisch en verandert voortdurend. Concurrenten proberen je altijd te overtroeven. Zoekmachines zijn voortdurend in ontwikkeling en introduceren nieuwe algoritmen en functies om nauwkeurige resultaten te leveren en gelijke tred te houden met de technologie. Dit is met name het geval wanneer generatieve AI momenteel wordt ingezet en getest zonder duidelijke verwachtingen over de impact ervan. De beste manier is om te testen en te begrijpen hoe deze veranderingen uw bedrijf beïnvloeden. Als je vertraagt tussen starts of herhalingen, ben je in het nadeel. Het bericht Website SEO tijdens en na lancering: de basis verscheen eerst op Search Engine Land.