Microsoft past voorspellende targeting toe op alle adverteerders

Microsoft Audience Network heeft voorspellende targeting verplaatst naar algemene beschikbaarheid. Na een succesvol proefproject kunnen alle adverteerders deze functie nu gebruiken in hun campagnes.

Waarom we erom geven: Met voorspellende targeting kunnen adverteerders gemakkelijk nieuwe doelgroepen vinden waar ze misschien nog niet eerder aan hadden gedacht. Niet alleen is een geïdentificeerd publiek belangrijk, bots zullen ook sneller converteren, waardoor de ROI voor marketeers mogelijk toeneemt.

Met succes proces. Microsoft testte de tool gedurende 10 maanden en zei dat sommige marketeers zoals Sembot een toename van 1.550% in advertentie-uitgaven rapporteerden, terwijl andere bedrijven zoals Trivago een toename van 20% in conversieratio’s zagen.

Hoe het werkt Microsoft-bots onderzoeken advertenties en de bijbehorende bestemmingspagina’s voordat ze doelgroepintelligentiesignalen gebruiken om content te matchen met relevante doelgroepen. Bots zijn ontworpen om marketeers te helpen de juiste boodschap op het juiste moment af te leveren voor betere prestaties.

Hoe het in te stellen. Om voorspellende targeting in uw marketingcampagne te integreren, moet u de advertentiegroepinstelling inschakelen in uw doelgroepcampagnes. U kunt dit op twee verschillende manieren doen:

  • Optie A: Voorspellende targeting is nu de standaard targetingoptie bij het opzetten van een doelgroepcampagne. Als u voorspellende targeting wilt gebruiken, laat u de instellingen zoals ze zijn.
  • Optie B: Als u uw bereik buiten de doelgroepen van uw campagne wilt vergroten, kunt u ervoor kiezen om een ​​marketinglijst of hoofddoelgroep te targeten. Om dit te doen, schakelt u eenvoudig voorspellende targeting in en de Microsoft-bot werkt voor uw doelgroep terwijl u voorspellende targeting gebruikt om gebruikers buiten die doelgroep te vinden die nog steeds relevant zijn.

Is dit hetzelfde als geoptimaliseerde targeting? Het is vergelijkbaar met het feit dat deze tool marketeers kan helpen hun ideale publiek te bereiken zonder enige input. Deze tool is echter speciaal gemaakt om marketeers te helpen bij het gebruik van het Microsoft Audience Network door gebruik te maken van bestaande activa van adverteerders en Microsoft Audience Intelligence.

Microsoft deelt best practices. De technologiegigant heeft best practices geïdentificeerd om marketeers te helpen de beste resultaten te behalen:

  • Microsoft baseert zijn beslissingen en algoritmen op advertentie-inhoud en bestemmingspagina.
    • Gebruik duidelijke en beschrijvende advertentietekst.
    • Zorg ervoor dat de bestemmingspagina een goede gebruikerservaring biedt.
  • Gebruik voorspellende targeting met automatisch bieden voor alle campagnes.
    • “Wat geautomatiseerde biedstrategieën betreft, hebben we een proef-CPA-doel en een maximum conversiedoel dat in de zomer wordt uitgerold. Dus het wordt momenteel aanbevolen om het te gebruiken met een verbeterde CPC”, zegt Microsoft.
  • Pas voorspellende targeting toe op al uw campagnes om te zien hoe ze presteren.
    • “U heeft ook een rapportageregelitem in het raster ‘Campagnes’ en op het tabblad ‘Doelgroepen’ dat u precies laat zien wat voorspellende targeting doet voor uw campagnes.
    • “Stel doelgroeptargeting niet zomaar in en vergeet het. Rapporteer, beoordeel en pas waar nodig aan terwijl je de budgetten bewaakt en ervoor zorgt dat je concurrerend blijft”, aldus Microsoft.

Dieper duiken: Lees hier de volledige handleiding voor meer informatie over de functie voor voorspellende targeting van Microsoft. Het bericht Microsoft brengt voorspellende targeting naar alle adverteerders verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten