Microsoft kondigt de lancering aan van Predictive Targeting, een AI-aangedreven advertentietool. Deze technologie is gebaseerd op machine learning om adverteerders te helpen nieuwe ontvankelijke doelgroepen te bereiken en conversieratio’s te verhogen.
Verborgen doelgroepen vinden
Screenshot van: about.ads.microsoft.com, 2023 in juni Voorspellende targeting analyseert signalen van bestaande advertenties en bestemmingspagina’s van adverteerders en doelgroepgegevens van Microsoft om potentiële nieuwe doelgroepen te identificeren. De tool target advertenties automatisch op doelgroepen die waarschijnlijk zullen converteren, zonder dat adverteerders handmatig strategieën voor doelgroeptargeting hoeven te maken.
Tijd besparen en efficiëntie verhogen
Microsoft zegt dat voorspellende targeting de conversiepercentages van adverteerders met gemiddeld 46 procent kan verhogen en het advertentietargetingproces kan stroomlijnen. Adverteerders hoeven geen tijd meer te verspillen aan het onderzoeken van hun doelgroep en kunnen vertrouwen op de algoritmen van Microsoft om de meest veelbelovende prospects te vinden. De tool is bedoeld om adverteerders te helpen de ROI te maximaliseren en hun advertentiecampagnes efficiënter uit te voeren.
Flexibiliteit voor verschillende behoeften
Voorspellende targeting kan alleen worden gebruikt of in combinatie met de bestaande strategieën voor doelgroeptargeting van adverteerders. Als het alleen wordt gebruikt, biedt het een uitgebreide oplossing voor het ontdekken en bereiken van relevante doelgroepen. Door gebruik te maken van bestaande strategieën, helpt het adverteerders hun bereik uit te breiden en nieuwe potentiële klanten te vinden buiten hun gedefinieerde doelgroep. Dankzij deze flexibiliteit kunnen adverteerders de tool afstemmen op hun specifieke behoeften.
Mogelijke nadelen
Voordat u overgaat tot een nieuwe toepassingsoplossing, is het noodzakelijk om de mogelijke nadelen te overwegen. Door te vertrouwen op de algoritmen van Microsoft om doelgroepen te bepalen, geven adverteerders enige controle over wie hun advertenties te zien krijgt. AI kan zich richten op doelgroepen die adverteerders niet hadden verwacht of van plan waren te bereiken. Het weergeven van advertenties aan de verkeerde doelgroep kan leiden tot verspilde advertentie-uitgaven of merkschade. Adverteerders willen mogelijk naast beschermende targeting ook andere targeting- en meetinstrumenten gebruiken om te voorkomen dat ze afhankelijk zijn van Microsoft.
Begin van het werk
Voorspellende targeting is nu de standaardmethode voor doelgroepadvertentietargeting. Adverteerders hoeven alleen maar de tool te activeren en de algoritmen van Microsoft bepalen het optimale publiek voor hun advertenties.
Screenshot van: about.ads.microsoft.com, 2023 in juni Adverteerders kunnen voorspellende targeting ook uitschakelen en indien nodig hun eigen doelgroepen definiëren. Microsoft raadt adverteerders aan aantrekkelijke advertentieteksten te gebruiken die zijn afgestemd op de beoogde klanten, automatisch bieden, een groter bereik in alle advertentiegroepen en het bijhouden van campagneprestaties. Het bedrijf voorspelt dat voorspellende targeting de advertentiecampagnes van adverteerders zal helpen stimuleren en de toekomst van gerichte advertenties zal stimuleren.
Vergelijkbare afbeelding: screenshot van about.ads.microsoft.com, 2023 in juniBron: Microsoft
In de komende maanden wordt de Google Analytics 4 Audience Builder geïntegreerd in Google Ads, waardoor het gemakkelijker wordt om doelgroepen te maken en te targeten vanuit Google Analytics 4
De Media Ratings Council (MRC) heeft zojuist Facebook-moederbedrijf Meta-accreditatie toegekend voor hun inspanningen om het merk te beschermen via Facebook’s videostream en Instant Articles op desktop, mobiel internet en mobiele
Naarmate de bezorgdheid over privacy toeneemt, heroverwegen consumenten welke gegevens ze aan merken willen verstrekken, waarbij meer dan 80% van de CMO’s zegt dat privacy hun perceptie van personalisatie heeft