Google rolt wijzigingen door die adverteerders een beter inzicht geven in de conversieprestaties. Voor het eerst kunnen marketeers die met GA4 werken, kiezen welke van hun kanalen in aanmerking komen voor conversietegoed voor webconversies die worden gedeeld met Google Ads. Dit geldt voor de betaalde kanalen van Google (voorheen Ads Priority) en betaalde en organische kanalen (voorheen Cross Channel).
Waarom kan het ons schelen? Deze nieuwe mogelijkheid laat u zien welke kanalen bijdragen aan de conversie, zodat u de impact van uw campagnes beter kunt begrijpen en meten. Deze gegevens zullen ongelooflijk nuttig zijn voor adverteerders, omdat ze met meer vertrouwen en zekerheid nieuwe strategieën kunnen ontwikkelen om conversies en inkomsten te verhogen.
Hoe het werkt Op de tabbladen Conversieoverzicht, Conversiedetails en Campagnes in Google Ads kunnen adverteerders zien welke van hun kanalen krediet kunnen ontvangen voor elke conversie. In Google Analytics kunt u deze informatie vinden op de pagina Toeschrijvingsinstellingen.
Welke zenders komen in aanmerking. Er zijn twee kanalen om in deze situatie te overwegen:
- Betaalde Google-kanalen: Alleen betaalde Google Ads-kanalen kunnen conversietegoed ontvangen.
- Betaalde en organische kanalen: Betaalde en organische kanalen kunnen conversietegoed ontvangen, maar alleen tegoed dat is toegewezen aan Google Ads-kanalen wordt weergegeven in uw Google Ads-accounts.
Adverteerders moeten er rekening mee houden dat het standaardkanaal betaalde kanalen van Google zijn, maar marketeers hebben de mogelijkheid om te kiezen tussen PPC- en organische kanalen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Hoe de instelling te wijzigen. In Google Analytics kan deze instelling op elk moment worden bewerkt door naar het adres te gaan Beheerder > Toewijzingsinstellingen bladzijde. Wanneer u uw voorkeuren bijwerkt, worden de wijzigingen van kracht voor toekomstige conversies.
Wat Google zei. De zoekmachine legde uit in een verklaring:
- “U kunt nu kiezen welke kanalen conversiekrediet kunnen ontvangen voor webconversies die worden gedeeld met Google Ads: de betaalde kanalen van Google (voorheen geprioriteerde advertenties) of betaalde en organische kanalen (voorheen meerdere kanalen).
Diep duiken: Klik hier voor meer informatie over welke kanalen krediet kunnen krijgen voor conversies en hoe u conversies kunt importeren in Google Ads. Het bericht GA4 stelt marketeers in staat om in aanmerking te komen voor Google Ads-conversietegoed te kiezen verscheen eerst op Search Engine Land.