De toekomst van loyaliteit: Metaverse, AI en de post-pandemische uitdagingen van Comarch

De toekomst van loyaliteit: Metaverse, AI en de post-pandemische uitdagingen van Comarch post thumbnail image

Ons begrip van klantrelaties is de afgelopen jaren enorm veranderd. Gezien de langetermijnimpact van de COVID-19-pandemie en de onmiddellijke dreiging van een economische neergang, evalueren we nu het concept van merkentrouw opnieuw en zoeken we naar nieuwe manieren om dit te bereiken. Om de toestand van de branche te beoordelen, kunnen we vertrouwen op rapporten zoals Forrester Wave: loyaliteitstechnologieoplossingen, 2023 ik kwartier – Een overzicht van de belangrijkste leveranciers van loyaliteitssoftware in de markt. Hoewel het primaire doel van het onderzoek van Forrester was om kopers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over technologieaankopen, biedt het ook waardevolle perspectieven op de huidige wereld van loyaliteit. Ben je klaar om verder te verkennen?

Het belang van loyaliteit in tijden van crisis

Economische stabiliteit heeft een aanzienlijke invloed op het gedrag van klanten, en de afgelopen jaren hebben ze er niet minder om gemaakt. Door de pandemie en de stijgende inflatie worden mensen voorzichtiger met hun bestedingspatroon. Volgens Forrester 2022 Juli. consumer energy index en retail pulse survey, maken de meeste online volwassenen in de VS (64%), het VK (59%) en Frankrijk (55%) zich zorgen over de afwijzen, en op zoek naar nieuwe manieren om geld te besparen. Vandaar het toenemende belang van kortingen. Altijd effectief in het aantrekken van nieuwe klanten, zijn promoties nu nog belangrijker om een ​​nieuw publiek aan te trekken, maar ze moeten weloverwogen en verstandig verspreid worden. Wat betekent dit? Ten eerste moeten bedrijven zich richten op het geven van kortingen aan klanten die het echt verdienen, zoals degenen die blijven trouw aan hun merken En deelnemen aan langdurige activiteiten met hen omdat zij degenen zijn om in te investeren. Bovendien moeten kortingen passend zijn voor elke klant. Gebruik makend van AI voor data-analyse op het niveau van de enkele klant en aanbeveling motoren Om individuele kortingsacties te creëren op basis van hun behoeften, prijsgevoeligheid en waarde voor het bedrijf, kunt u de zogenaamde “kersenplukkers” dumpen en investeren in loyale klanten. Bovendien kan het effectief toewijzen van uw advertentiebudget aan klanten met de hoogste ROI helpen de marges en winst van uw merk te beschermen.

Marketing zonder cookies

Financiële onrust is een van de vele uitdagingen waarmee de marketingwereld wordt geconfronteerd. Nu een toekomst zonder cookies steeds dichterbij komt (Google is van plan te stoppen einde van het gebruik van cookies van derden in de Chrome-browser. in 2024), proberen marketeers nu de meest effectieve manier te vinden om klantgegevens te verzamelen. Gezien de mate waarin digitale marketing vertrouwt op informatie die is afgeleid van het volgen van cookies om klanten te identificeren en hen gepersonaliseerde aanbiedingen te doen, kan deze nieuwe realiteit een ernstige bedreiging vormen voor adverteerders.

Hoe ermee om te gaan?

Nogmaals, het antwoord is klantloyaliteit. Het opbouwen van sterke relaties met klanten wekt het vertrouwen dat mensen nodig hebben om informatie over zichzelf te delen. En sinds zoveel als 92% van de klanten zegt dat ze hun persoonlijke gegevens zouden inruilen voor loyaliteitspunten, is het creëren van boeiende loyaliteitsprogramma’s de sleutel tot het verkrijgen van de meest betrouwbare nullandengegevens die vervolgens kunnen worden gebruikt om marketingactiviteiten te optimaliseren. Bovendien kunnen marketeers nu vertrouwen op geavanceerde AI-tools die de ontvangen klantinformatie effectief analyseren. Deze geavanceerde oplossingen vereenvoudigen gegevensbeheer en bieden voorspellende mogelijkheden, waardoor uw marketinginspanningen naar nieuwe hoogten worden getild. Met behulp van deze tools kunnen bedrijven profiteren van de schat aan opgebouwde kennis en toegang krijgen tot vrijwel onbeperkte bronnen. Het tijdperk van verwaarloosde gegevens ligt achter ons, aangezien we nu de tools hebben om informatie te analyseren en tegelijkertijd op efficiënte wijze gepersonaliseerde inhoud te genereren.

Dit kan echter niet gebeuren zonder het vertrouwen en de loyaliteit die nodig zijn om deze informatie te verzamelen.

Zal loyaliteit de metaverse betreden?

De omgekeerde realiteit is misschien wel de grootste van alle uitdagingen en trends rond klantloyaliteit. Een obscuur klinkend concept dat de wereld stormenderhand heeft veroverd Toen Mark Zuckerberg in 2021 besloot Facebook om te dopen tot Meta, is hij nu van plan het hele web zoals wij dat kennen te veranderen.. Maar wat betekent de metaverse eigenlijk? Nou, dat hangt ervan af aan wie je het vraagt. Definities van de metaverse variëren van videogame-instellingen tot virtuele werkplekken, maar ze tellen allemaal mee online omgevingen die een digitale ervaring bieden als alternatief voor de realiteit toegankelijk via VR, AR, pc’s, gameconsoles of zelfs smartphones. Het potentieel van deze virtuele realiteit parallel aan wat we in de echte wereld zien, is echt enorm – het is geen wonder dat grote spelers de kans al hebben aangegrepen om er hun voordeel mee te doen. Van Zuckerberg Metadoor Microsoft En Appel, naar Fortnite En Roblox, zijn er veel metaversie-iteraties in de maak. Verschillende in termen van doel, reikwijdte van functionaliteit, vereiste technologieën en waarden, deze platforms vechten om suprematie in de markt. Maar om dit te bereiken, moeten ze gebruikers voor een lange tijd aantrekken. En dat kan niet zonder loyaliteit.

Loyaliteit is de sleutel tot het opbouwen van vertrouwen en het creëren van waarde die ertoe zal leiden dat leden alle benodigde metadata delen, waarvan het belang niet kan worden overschat. Er wordt aangenomen dat informatie die rechtstreeks van klanten wordt verkregen, de belangrijkste handelsvaluta wordt in de belangrijkste metaversie. Waarom? Omdat ground zero-gegevens essentieel zullen zijn bij het creëren van een ruimte die is afgestemd op de wensen, behoeften, interesses en voorkeuren van gebruikers, en uiteindelijk het succes of falen ervan bepalen. De relatie tussen loyaliteit en de metaverse is echter tweerichtingsverkeer. Voor zover loyaliteit het meta-universum ten goede komt, kan het meta-universum ook loyaliteit helpen. Met de opkomst van digitale activa, blockchain en NFT’s, maken loyaliteitsprogramma’s al gebruik van het potentieel van het metauniversum. Merken zoals bijvoorbeeld Balenciaga En Adidas investeert in digitale producten die steeds populairder worden bij de jongste generatie consumenten. Obsessar’s studie, The Metaverse Mindset: Consumer Shopping Insights, vond dat bijna 75% van de Gen Z-kopers heeft een digitaal product in een videogame gekocht. Maar liefst 60% vindt dat merken hun producten in de metaverse moeten verkopen platforms. Uit het onderzoek bleek dat de meerderheid van de deelnemers virtueel winkelen als zeer meeslepend, gepersonaliseerd en aantrekkelijk vond, allemaal factoren die bijdroegen aan een grotere klantloyaliteit. Omdat de waarde van de metaverse e. Naarmate de handel groeit, moeten marketeers hun strategieën aanpassen om de kansen te verkennen die deze nieuwe realiteit biedt. Anders lopen ze mogelijk talloze kansen mis om een ​​betoverende ervaring te creëren die klantbetrokkenheid naar een nieuw niveau tilt.

Een nieuwe morgen van loyaliteit

Klantloyaliteit kan in vele richtingen groeien, wat moeilijk te voorspellen kan zijn. We kunnen gerust aannemen dat AI en de metaverse een beslissende rol zullen spelen bij het vormgeven van de toekomst van marketing. Gezien de snelle ontwikkeling op deze gebieden is het echter moeilijk om zeker te zijn van de volledige impact ervan. Er bestaat hier nog veel onzekerheid over, maar wat duidelijk is, is dat merken open moeten blijven staan ​​voor nieuwe oplossingen en bereid moeten zijn om deze op te nemen in verdere promotionele activiteiten. Forrester Wave: loyaliteitstechnologieoplossingen, 2023 ik kwartierrapporten laten zien wie de meeste kans heeft om die dynamische veranderingen bij te houden. Erkend als een van top 5 de belangrijkste loyaliteitsverkopers markt, is Comarch er trots op een van de bedrijven te zijn die goed hun weg vinden in de nieuwe realiteit en tools bieden die geschikt zijn voor de loyaliteitsuitdagingen van vandaag. Het bericht De toekomst van loyaliteit: de metaverse, AI en post-pandemische uitdagingen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten