Kunstmatige intelligentietechnologie verandert in hoog tempo het digitale landschap zoals we dat kennen. Nu steeds meer bedrijven op zoek zijn naar innovatieve manieren om de efficiëntie te vergroten en hun marketingpotentieel te maximaliseren, wordt kunstmatige intelligentie snel een van de meest gewilde oplossingen. Vandaag de dag is AI een essentieel onderdeel van hoe marketeers hun doelgroepen aanspreken en er contact mee maken. Als u concurrerend wilt blijven in uw branche, moet u nieuwe manieren vinden om dit in uw strategie op te nemen. Dus hoe kunt u enkele van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie, met name op het gebied van automatisering en gegevensverzameling, in uw voordeel gebruiken? Hoe begin je met het benutten van de nieuwe mogelijkheden die deze technologie biedt? Ontdek hoe in de laatste e-mail van CallRail. in Ontgrendel uw marketingpotentieel. Laten we in de tussentijd eens kijken naar de vele manieren waarop u AI kunt gebruiken om klantinzichten te automatiseren en het meeste uit uw marketinginspanningen te halen. We zullen het dekken vijf sterke marketingcases voor het gebruik van kunstmatige intelligentieinbegrepen:
- Competitief onderzoek.
- Zoek- en SEO-vindbaarheid.
- Genereren van inhoud.
- Campagne optimalisatie.
- Marketingautomatisering.
Om u te helpen de puzzelstukjes in elkaar te passen, laten we u ook zien hoe u krachtige kunstmatige intelligentie, getraind op meer dan 650.000 uur aan spraakgegevens, conversatie-intelligentie (CI) kunt gebruiken om klantoproepen om te zetten in een concurrentievoordeel.
Tip 1: Gebruik kunstmatige intelligentie om het hele onderzoeksproces te versnellen
Marktonderzoek is de eerste stap in het creëren van een krachtige marketingstrategie. Door precies te weten wat uw doelgroep nodig heeft, kunt u bijna garanderen dat uw marketingcampagne KPI’s en slagingspercentages haalt. Uw doel hier is om het deel van uw strategie dat het langst duurt te versnellen. Gebruik AI om uw doelgroep te onderzoeken en u en uw team snel te helpen:
- Gebruik de stem van uw klant om hen te helpen zich te identificeren met uw inhoud.
- Maak zeer gerichte content die past bij uw kernmodel voor contentmarketing.
- Heroptimaliseer verouderde en slecht presterende content.
- Help bij het identificeren van themaclusters met een hoge impact om CSO’s te verbeteren.
- Volg trends in de branche zodat u altijd weet waar uw publiek in geïnteresseerd is.
- Ontdek en volg aanbiedingen van concurrenten.
- Ontdek en beheer uw reputatie en serviceverhaal.
Door je doelgroep te onderzoeken, weet je precies wat je moet zeggen om een lead om te zetten in een verkoop. Uw concurrenten zullen, zoals de meeste bedrijven, waarschijnlijk tot zeven weken besteden aan het onthullen van de belangrijkste informatie die de meeste inkomsten genereert.
Uw voordeel: Gebruik kunstmatige intelligentie om automatisch initieel en doorlopend onderzoek uit te voeren om opkomende trends voortdurend te ontdekken en te begrijpen voordat uw concurrenten dat doen.
Hoe AI te gebruiken om de belangrijkste behoeften aan marketingcampagnes te ontdekken
Niet doen: Besteed uren aan het handmatig onderzoeken van vragen op Google “Mensen hebben het ook gevraagd” of overloop met transcripties om de pijnpunten van uw doelgroep en klanten bloot te leggen.
- Presteren: Gebruik AI om de grootste behoeften van uw publiek rechtstreeks vanuit hun interacties met uw bedrijf te identificeren en te communiceren.
Niet doen: Besteed weken aan het ontwerpen van enquêtes, vragenlijsten, focusgroepen en diepte-interviews.
- Doe het: Gebruik kunstmatige intelligentie om automatisch klantenservice-oproepen te analyseren en automatisch te rapporteren over trending behoeften om uw marketingstrategie en gebruikerservaring te ondersteunen.
Gelukkig maakt CI het gemakkelijk.
Tip 2: Gebruik gloednieuwe gegevensbronnen om de zoek- en SEO-vindbaarheid te vergroten
AI kan u helpen de gegevens te verkrijgen die u nodig hebt om inhoud te maken die sterk aanslaat bij uw publiek. De juiste zoekwoorden kunnen uw strategie veranderen en hebben een enorme impact op de zichtbaarheid van uw merk in de zoekresultaten.