Microsoft dringt er bij marketeers op aan hun advertentiecampagnes te herzien en aan te passen terwijl het zich voorbereidt op de lancering van een belangrijke beleidsupdate. Adverteerders kunnen de komende maanden, vanaf 1 juli, grote veranderingen verwachten in hun Microsoft Advertising-accounts. nieuw beleid en middelen zullen worden uitgerold.
Waarom we erom geven: Adverteerders moeten mogelijk actie ondernemen op basis van de gevolgen van de updates voor hun merken. Microsoft zegt dat de wijzigingen bedoeld zijn om marketeers te helpen een groter publiek te bereiken en gebruikers meer zekerheid te bieden om te voldoen aan toekomstige wijzigingen in de regelgeving. De update komt slechts twee weken nadat Microsoft aankondigde dat adverteerders mogelijk een lichte toename in conversies zullen zien wanneer het later deze maand een nieuw cross-device attributiemodel uitrolt.
Wat zijn de nieuwe regels? Microsoft heeft aanvullende beleidsupdates bevestigd die een aanzienlijke impact zullen hebben op marketeers die werkzaam zijn in sectoren zoals gezondheid en gaming. De nieuwe beleidsupdates zijn als volgt:
- Advertenties voor vitamines en supplementen krijgen groen licht – Microsoft Audience Network staat nu advertenties voor vitamines en supplementen toe. De verklaringen moeten echter nauwkeurig en waar zijn. Marketeers kunnen bijvoorbeeld niet zeggen dat hun product ‘de lever reinigt’. Volgens het nieuwe beleid moeten bestemmingspagina’s productpagina’s zijn, geen advertenties of video-inhoud.
- Gaming-advertenties nu geverifieerd – Marketeers in de gok- en gokindustrie kunnen nu advertenties plaatsen op het Microsoft Audience Network. Promotors moeten echter een vergunning hebben voor de markt die ze willen bereiken en moeten het gaming-enablementproces doorlopen om goedkeuring te krijgen.
- Gokadvertenties verboden in België – Microsoft zal samenwerken met de Belgische autoriteiten bij het aankondigen van een verbod op gokadvertenties. Dat maakte de technologiegigant bekend vanaf 1 juli zal beginnen met het afdwingen van regelgeving om naleving van lokale wetten te garanderen en vertelt marketeers om ervoor te zorgen dat ze zich niet opnieuw op deze markt richten.
- Beperkingen op gokadvertenties in Ierland – Microsoft introduceert een scheiding tussen gokadvertenties in Ierland en dringt er bij marketeers op aan om gerelateerde advertentiecampagnes die mogelijk worden beïnvloed, bij te werken. De exacte datum moet echter nog worden bevestigd.
- Verbod op advertenties voor klinische proeven – vanaf 1 augustus. Microsoft kondigt een algemeen verbod aan op advertenties voor klinische onderzoeken of experimentele behandelingen in alle soorten advertenties.
Hoe veranderen Microsoft Ads-accounts? Microsoft heeft enig inzicht gegeven in de invloed van deze updates op Microsoft Ads-accounts:
- Afkeuringen van advertenties en advertentiecomponenten – inclusief zoekwoorden, advertentietekst en bestemmingspagina’s.
- Winkel- of productafkeuringen.
- Overtredingsbeleid met drie stakingen — dit beleid bestond al, maar de techgigant heeft zijn regels nader toegelicht.
- Ernstige overtredingen worden onmiddellijk bestraft – dit beleid bestond al, maar Microsoft heeft meer duidelijkheid gegeven over hoe deze schendingen worden geclassificeerd.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Wat zei Microsoft? Het bedrijf zei dat de veranderingen bedoeld zijn om meer zichtbaarheid te bieden aan adverteerders en consumenten.
- “We zullen een deel van ons advertentiebeleid bijwerken om u te helpen een groter publiek te bereiken voor sommige van onze producten en services. Sommige updates helpen degenen die onze producten en services gebruiken verder te beschermen, en sommige updates sluiten aan bij toekomstige wijzigingen in de regelgeving. werken ook onze beleidspagina’s bij om sommige beleidsgebieden beter op elkaar af te stemmen door inhoud naar andere pagina’s te verplaatsen of waar nodig voorbeelden en duidelijkheid toe te voegen.
Dieper duiken: Lees hier het advertentiebeleid voor meer informatie over de beleidswijzigingen van Microsoft. Het bericht Microsoft Ads kondigt belangrijke beleidsupdates aan vanaf 1 juli verscheen eerst op Search Engine Land.