Kunstmatige intelligentie (AI) is een bekende SEO-technologie, aangezien Google deze al jaren gebruikt om zijn zoekmachine aan te drijven. Recentelijk hebben grote bedrijven als Google, Bing, Adobe, Meta en Apple het veranderende consumentengedrag onderkend en AI centraal gesteld. Kunstmatige intelligentie en machine learning (ML) spelen nu een cruciale rol in hun kernproductaanbod. Dit artikel geeft tips over hoe u uw digitale aanwezigheid kunt beschermen te midden van de snelle ontwikkeling van AI.
Maak uw digitale middelen toekomstbestendig
AI heeft de manier waarop consumenten en bedrijven met elkaar omgaan getransformeerd, naadloze ervaringen mogelijk gemaakt en de manier waarop klanten met bedrijven omgaan getransformeerd. Naarmate zoekmachines evolueren naar antwoordmachines, wordt het van cruciaal belang om de behoeften van de klant, het klanttraject en het verwachte zoekgedrag via verschillende kanalen te begrijpen. Om uw digitale aanwezigheid toekomstbestendig te maken, moet u de ervaringen bieden die uw klanten willen.
Hoewel kunstmatige intelligentie de manier waarop we dingen doen in de toekomst zal veranderen, hebben het eindresultaat en de kwaliteit nog steeds een menselijk element nodig. Hier zijn enkele use-cases voor AI in zoekmarketing.
Contentcreatie met behulp van generatieve AI.
Zoekwoord onderzoek.
Eindig met visie/afbeelding zoeken.
Schema: bouw webpagina’s, SEO-omleidingen en gestructureerde gegevens.
Chat/Gesproken zoekopdracht.
Lokaal zoeken, kaart zoeken en meeslepende weergave.
Video zoeken.
Winkelschema en zoeken naar producten.
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Een plan om uw zoekzichtbaarheid in de toekomst te verzekeren
Terwijl we de vele ongelooflijke toepassingen van AI verkennen, moeten we ook begrijpen wat er nodig is om onze digitale aanwezigheid toekomstbestendig te maken. Een toekomstige strategie omvat inzicht in waar grote taalmodellen (LLM’s) hun gegevens vandaan halen en of we deze indien nodig kunnen vullen. Het gaat om vindbaarheid. Als de reacties uit bepaalde repositories komen, kan het zinvol zijn om ervoor te zorgen dat u zich daarin bevindt. Merken moeten gaan nadenken over wat consumenten willen weten over het bedrijf, in plaats van informatie over zichzelf te geven. Richt u op het volledig optimaliseren van uw digitale aanwezigheid met afbeeldingen, recensies, producten, schema’s en Google-bedrijfsprofielcategorieën (GBP). Korte video wordt ook steeds belangrijker omdat video, recensies, afbeeldingen en GBP voorrang krijgen in lokale pack-resultaten. Evenzo kan nuttige en relevante gelokaliseerde inhoud met een hoge autoriteit u helpen de SERP-zichtbaarheid te behouden en alert te blijven op evoluerende SERP’s. Google geeft prioriteit aan informatieve, navigatie-, lokale en nabije zoekopdrachten om Search Generative Experience (SGE)-resultaten te genereren voor alle zoektypen, waaronder organisch, lokaal/kaarten, afbeeldingen, nieuws, video, evenementen en spraakgestuurd zoeken (zoals in inhoud en veelgestelde vragen).
SGE-zoekresultaten voor lokale zoekopdrachten
SGE-zoekresultaten voor een lokale zoekopdracht SGE-resultaten verschijnen snel als de informatieve inhoud van het merkdomein gemakkelijk vindbaar en zeer boeiend en relevant voor de zoekopdracht is. De onderstaande SERP-resultaten laten zien hoe goed gemakkelijk te ontdekken informatieve inhoud het doet.
7 tips om uw digitale aanwezigheid toekomstbestendig te maken
Hier zijn enkele tips om uw digitale aanwezigheid toekomstbestendig te maken en een solide plan te maken om zakelijk leider te blijven.
1. Zoeken op onderwerp is uw concurrentievoordeel
Zorg ervoor dat uw inhoud is opgebouwd rond de strategie van uw entiteit. Ik heb verschillende artikelen geschreven over wat objectzoeken is, waarom het belangrijk is, uw concurrentievoordeel, hoe het werkt en implementatiestappen. Zorg ervoor dat alle inhoudstypen zoals afbeeldingen, video’s, veelgestelde vragen, enz. de juiste schemaarchitectuur gebruiken.
2. Content moet vindbaar zijn
Uw CMS, technische infrastructuur, server- en website-architectuur en hostingomgeving moeten gemakkelijke contentontdekking mogelijk maken. De structuur van de site moet relatief plat zijn en vergelijkbare onderwerpen en subonderwerpen combineren terwijl u navigeert.
3. Verzadig alle eigenschappen van Google
Afbeeldingen, trainingsinhoud, webverhalen, recepten, kenniskaarten, veelgestelde vragen, video’s, kaarten en evenementen nemen een deel van de SGE SERP in beslag. Laten we ervoor zorgen dat de inhoud die we maken dit bevat en dat de schema’s correct zijn geplaatst, zodat ze gemakkelijk te vinden zijn.
4. Implementeer best practices voor mobiel zoeken
Aangezien Google prioriteit geeft aan mobiele indexering boven desktop, is het essentieel om een strategie te hebben om de mobiele SERP’s te verzadigen. Dit omvat het gebruik van webverhalen, een responsieve mobiele site die snel laadt op mobiele apparaten, een naadloze ervaring op verschillende schermformaten en browsers, en het bieden van een veilige en beveiligde site.
5. Optimaliseer voor visueel zoeken
Om de beeldkwaliteit, relevantie en ervaring te optimaliseren, centraliseert u alle middelen (afbeeldingen, video’s, pdf’s) met behulp van cloudopslag en gebruikt u AI/LLM-modellen om belangrijke statistieken te evalueren. Zorg ervoor dat al uw activa op een centrale locatie staan. Plaats lifestyle-afbeeldingen in noindex-mappen om te voorkomen dat u uw crawlbudget verspilt. Alleen het meest relevante kwalitatieve beeld met objectgegevens moet worden gedetecteerd.
6. Verhoog het aantal klikken, interacties en betrokkenheid
Wanneer AI centraal komt te staan, gaat het om SERP-verzadiging, nul klikken, vertoningen, tijd op de site en bouncepercentages. Andere kwalitatieve statistieken zijn onder meer sitesnelheid, tijd doorgebracht op de site, klikken en interacties met verschillende site-items en functies.
7. Personalisatie
Maak gebruik van klantgegevens en analyses om de gebruikerservaring te personaliseren. Personalisatie verhoogt de betrokkenheid van gebruikers, conversieratio’s en algehele klanttevredenheid. Dit vergroot uiteindelijk je autoriteit en vertrouwensfactor.
AI zal je baan niet aannemen, maar iemand die AI gebruikt wel
Zoekmarketeers moeten de vaardigheden benutten om AI effectief te gebruiken. Om uw digitale aanwezigheid toekomstbestendig te maken, moet u uw team uitrusten met de juiste tools en vaardigheden om een strategisch plan te maken, kunstmatige intelligentie te integreren en het klanttraject en de kanalen te begrijpen om gegevens te gebruiken om de ervaring te personaliseren. Het bericht Hoe u uw digitale aanwezigheid toekomstbestendig maakt in het tijdperk van door AI aangedreven zoeken verscheen eerst op Search Engine Land.
Een krachtige tool voor het beheer van advertentie-uitgaven, zoektypen voor zoekwoorden helpen adverteerders hun advertentiecampagnes af te stemmen op de meest relevante doelgroepen, waardoor het juiste verkeer wordt gegenereerd en
SMX Next begint vandaag om 11.00 uur. ET, dus over ongeveer een uur beginnen we met een exclusieve keynote waarbij ik de eer heb om Hyung-Jin Kim, VP of Search
Grote zoek- en sociale platforms spelen keihard als reactie op de Canadese online nieuwswet. In een show van kracht bij Meta blokkeerden Facebook en het moederbedrijf van Instagram Canadese gebruikers