Google Performance Max voegt verkooprapportage in de winkel en bieden toe

Google heeft verkooprapportage en biedmogelijkheden in de winkel geüpdatet om marketeers met Performance Max-campagnes te helpen de offline verkoop te verhogen. Volgens Google zijn de nieuwe functies ontworpen om adverteerders te helpen meer inzicht te krijgen in omnichannel-shoppers, die 2,9 keer meer kans hebben om bij merken te kopen.

Waarom we erom geven: Marketeers kunnen de totale verkoop van een merk nauwkeurig meten, zowel in de uitverkoop als offline, met verkoop in de winkel, waardoor ze biedingen beter kunnen optimaliseren om de omzet in de winkel te stimuleren, waardoor de ROAS voor alle kanalen mogelijk wordt verhoogd en de offline verkoop wordt gestimuleerd.

Wat is er nieuw? Google heeft een aantal nieuwe en verbeterde winkelfuncties toegevoegd om adverteerders meer inzicht te geven in het succes van hun campagnes. Dit bevat:

  • Opties voor slim bieden: Deze functie optimaliseert Google Ads om de verkoopconversies in de winkel te verbeteren.
  • Afstemming van rapporten: Deze methodologie, die kan worden gebruikt voor winkelbezoeken en winkelverkopen, stelt adverteerders in staat om winkelbezoeken en aankooppercentages per campagne beter te begrijpen.
  • Holistische metingen: SIG’s voor online en offline conversies worden nu geteld.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe het werkt: In-Store Sales analyseert verkoopgegevens om online en offline advertentieprestaties te meten. Door merktransactiegegevens te uploaden en te matchen, kunnen winkelverkopen adverteerders helpen bepalen hoe advertenties worden omgezet in offline aankopen.

Wat zei Google? Bètaklanten die verkoop in de winkel gebruikten, rapporteerden aanzienlijke stijgingen in verkoopvolume en SIG’s. In een verklaring zei Google dat de Nederlandse multi-winkelketen HEMA een stijging van 89 procent zag in het rendement op advertentie-uitgaven voor het hele kanaal, omdat het in staat was om meer gepersonaliseerde advertenties te maken met behulp van zijn eigen gegevens. Ondertussen rapporteerde het Indiase sieradenmerk Tanishq een stijging van 7% in de offline verkoop.

Dieper duiken: Ga voor meer informatie over het implementeren van winkelverkoopgegevens en het analyseren van uw maximumbodcampagne naar het Google Helpcentrum voor winkelverkoop of Slim bieden. Het bericht Google Performance Max voegt winkelverkooprapporten toe, bieden verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten